herstel:deepspace schreef:Is dat wel audiofiel genoegdaniel schreef:misschien ten overvloede, maar vergeet de verlengsnoeren niet!
vergeet de power line extension boxes niet
zo beter?
Moderator: Beheerdersteam
Doe dan wel een rip met software die dat echt kan. Nero is ongeschikt voor het rippen van audio CD's! EAC is de enige juiste manier om een CD te rippen.doppedoos schreef:Pak Nero en copier op maximale snelheid bijvoorbeeld (48 X of meer, leuk met variabele snelheid!).
Je hebt toch wel alle opties die de originele sound aantasten, zoals nomalize uitgezet hoop ik? Zoniet, dan is de vergelijking bij voorbaat al zinloos natuurlijk. Tevens, gebruik EAC om je rip nog eens te vergelijken met het origineel. let ook ff op dingen als pre-emphasis!indoubt schreef:Er zit al verschil in volume bij afspelen tussen de twee kopieën.
Ik weet het, er zijn veel variabelen. Als ik de zwarte cd dichter bij het origineel kan krijgen dan is dat al een success op zich. In principe koop ik mijn cd's gewoon. Helaas ben je dan juist steeds vaker de l#l. De laatste cd van Pink speelt niet in mijn speler vanwege de copycontrol. Je kunt de cd welliswaar niet afspelen maar kopieren is geen probleem (omgekeerde wereld ja). Mijn vrouw wilde de cd desondanks houden want die vond het zo'n leuk doosje (was wel 23€ want het is de dualdisc uitvoering).doppedoos schreef:@ indoubt
Ik hoop dat ik de kopieer fanaten niet ontmoedig!
simon
Is dat een SI T-amp of is dat een 41Hz kit? Ik heb ook een 41Hz AMP6 besteld, dus als het een 41Hz kit is wil ik die wel eens op m'n Classic 180 proberen.jeroen_d schreef:Al bijna mosterd na de maaltijd maar: bij mij staat tweemaal UcD vermeld terwijl het moet zijn UcD/T-amp. Die T-amp is voorzien van volumeregelaar en is ongefilterd. Indien iemand buiten mijn demo om deze versterker wil proberen, geen probleem! Geef eventuele belangstelling aan, dan kan ik daar rekening mee houden.
Ik heb nog een stel speakertjes staan die ik iets ander gefilterd heb dan ik 'gewoonlijk' doe en ben erg benieuwd wat 'men' er van vindt (afgezien van de afzichtelijke non-afwerking op het moment... wees gewaarschuwdWowly schreef:@ DIYFreak: mogelijk dat de TEAC nog nodig is, vanwege een derde luisterruimte, alleen is die nog niet zeker.....
Lokatie klaar en de rest is 'up to the guests'. Wordt zeker een geslaagde dagWow, spannend! Nog een dagje en dat gaat ie. Ben benieuwd of alles een beetje wil lopen.....ik he dit nog niet eerder georganiseerd, zo'n luisterdagje.![]()
Zou ik niet doen. stel dat ik daar weer enorm zin krijg om weer eens iets nieuws te bouwen....DIY_Freak schreef:En dan nog een onbeschaamde plug voor mezelf: ik heb nog wat drivertjes te koop (zie WWW, nieuwe toegevoegd, o.a. SLS10 en L26)... Scheelt weer verzendkosten als ik ze morgen mee kan nemen en de waren kunnen ter plekke worden geinspecteerd. Alleen voor serieuze gegadigden om volksverhuizingen te voorkomen... PM/Mail me als je interesse hebt!
Het is een 41Hz kit, de AMP1-B met voeding zodanig dat van 4 tot 8 ohm ongeveer 2x50W geleverd kan worden. Het kleine kastje is om verliefd op te worden maar de kwaliteit is minder dan UcD dus ik gebruik hem alleen bij gelegenheid.rho schreef:Is dat een SI T-amp of is dat een 41Hz kit? Ik heb ook een 41Hz AMP6 besteld, dus als het een 41Hz kit is wil ik die wel eens op m'n Classic 180 proberen.jeroen_d schreef:Al bijna mosterd na de maaltijd maar: bij mij staat tweemaal UcD vermeld terwijl het moet zijn UcD/T-amp. Die T-amp is voorzien van volumeregelaar en is ongefilterd. Indien iemand buiten mijn demo om deze versterker wil proberen, geen probleem! Geef eventuele belangstelling aan, dan kan ik daar rekening mee houden.
Ik denk dat nu geprogrammeerd staat dat er een UcD op komt (weet niet of het de jouwe wordt) en dat zou dus een mooie vergelijk kunnen opleveren tussen de 2. (jij kent het verschil waarschijnlijk al, neem ik toch aan)