Silver Bullet, een overdaad aan L17RCY/P's (was: Yellow P.)
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Wowly,
Ik heb een freesmal gemaakt op een vlakke plaat waar ik de zijpanelen onderdoor schuif en per 10-mm de bolling infrees. Per paneel ben ik toch een uur bezig geweest om de bolling erin (erop?) te krijgen. En inderdaad, ik voorzien geen problemen met het werken van naden, alles wat in het zicht zit is nu in verstek en uiteraard laat ik alles eerst uitwerken voordat ik ga aflakken.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik heb een freesmal gemaakt op een vlakke plaat waar ik de zijpanelen onderdoor schuif en per 10-mm de bolling infrees. Per paneel ben ik toch een uur bezig geweest om de bolling erin (erop?) te krijgen. En inderdaad, ik voorzien geen problemen met het werken van naden, alles wat in het zicht zit is nu in verstek en uiteraard laat ik alles eerst uitwerken voordat ik ga aflakken.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Wowly,
Gewoon van MDF, het was puur voor dit project, dus dan ga ik niet voor duurzaam aluminium oid. Op een vlakke plaat (60x120-cm) heb ik twee stroken MDF geschroefd waar het zijpaneel precies inpast zodat hij geen kant op kan. Hierboven twee stroken MDF met een bolling naar de zijkanten toe, zodoende klem ik het zijpaneel ook van boven in.
Vervolgens heb ik een slede gemaakt voor de bovenfrees met vier gekogellagerde wieltjes die precies tussen deze stroken past en dmv. een u-profiel rolt over de bolling (zodat hij niet weg kan).
Zodoende kan je met een simpele beweging de bolling erin frezen. Door nu elke keer het zijpaneel een halve centimeter te verschuiven en de beweging te herhalen kan je het hele zijpaneel van een bolling voorzien. Je bent er even mee zoet, maar dan heb je ook wat. Na het frezen even netjes opschuren en 't ziet er tiptop uit.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gewoon van MDF, het was puur voor dit project, dus dan ga ik niet voor duurzaam aluminium oid. Op een vlakke plaat (60x120-cm) heb ik twee stroken MDF geschroefd waar het zijpaneel precies inpast zodat hij geen kant op kan. Hierboven twee stroken MDF met een bolling naar de zijkanten toe, zodoende klem ik het zijpaneel ook van boven in.
Vervolgens heb ik een slede gemaakt voor de bovenfrees met vier gekogellagerde wieltjes die precies tussen deze stroken past en dmv. een u-profiel rolt over de bolling (zodat hij niet weg kan).
Zodoende kan je met een simpele beweging de bolling erin frezen. Door nu elke keer het zijpaneel een halve centimeter te verschuiven en de beweging te herhalen kan je het hele zijpaneel van een bolling voorzien. Je bent er even mee zoet, maar dan heb je ook wat. Na het frezen even netjes opschuren en 't ziet er tiptop uit.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
er was toch een spreekwoord met 1000 woorden en een plaatje.....SSassen schreef:Hi Wowly,
Gewoon van MDF, het was puur voor dit project, dus dan ga ik niet voor duurzaam aluminium oid. Op een vlakke plaat (60x120-cm) heb ik twee stroken MDF geschroefd waar het zijpaneel precies inpast zodat hij geen kant op kan. Hierboven twee stroken MDF met een bolling naar de zijkanten toe, zodoende klem ik het zijpaneel ook van boven in.
Vervolgens heb ik een slede gemaakt voor de bovenfrees met vier gekogellagerde wieltjes die precies tussen deze stroken past en dmv. een u-profiel rolt over de bolling (zodat hij niet weg kan).
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Henkjan,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mjah, klopt, ware het niet dat ik de boel al gedemonteerd heb nadat ik klaar was, door het formaat van de vlakke plaat was 't nogal een sta-in-de-weg en ik heb al een klein formaat schuur, dus elke vierkante meter telt.er was toch een spreekwoord met 1000 woorden en een plaatje.....
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
misschien kun je wat meer zie via dit draadje; wanneer ik me niet vergis is het ongeveer hetzelfde ideeHenkjan schreef:er was toch een spreekwoord met 1000 woorden en een plaatje.....SSassen schreef:Hi Wowly,
Gewoon van MDF, het was puur voor dit project, dus dan ga ik niet voor duurzaam aluminium oid. Op een vlakke plaat (60x120-cm) heb ik twee stroken MDF geschroefd waar het zijpaneel precies inpast zodat hij geen kant op kan. Hierboven twee stroken MDF met een bolling naar de zijkanten toe, zodoende klem ik het zijpaneel ook van boven in.
Vervolgens heb ik een slede gemaakt voor de bovenfrees met vier gekogellagerde wieltjes die precies tussen deze stroken past en dmv. een u-profiel rolt over de bolling (zodat hij niet weg kan).
viewtopic.php?t=1387&postdays=0&postorder=asc&start=195
en anders lijkt me het een goed alternatief
Bart
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Even een update want het is alweer enige tijd geleden. Inmiddels zijn beide kasten af, ze staan hier in de grondlak te wachten op de aflak, maar ik moet nog bij een aantal spuiterijen langs om te kijken of ze de kwaliteit spuitwerk leveren die ik zoek.


De filters zijn inmiddels ook klaar en de PCB's getekend en besteld, als alles goed gaat moeten de diverse onderdelen hier met een week of twee binnen zijn en kan ik beginnen met het monteren van de filter onderdelen op de PCB's, het aanbrengen van demping in de kast etc. etc.
Dan lijkt 't me leuk als ik wat luisteraars op bezoek krijg, the proof of the pudding zit 'm tenslotte in the eating.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com


De filters zijn inmiddels ook klaar en de PCB's getekend en besteld, als alles goed gaat moeten de diverse onderdelen hier met een week of twee binnen zijn en kan ik beginnen met het monteren van de filter onderdelen op de PCB's, het aanbrengen van demping in de kast etc. etc.
Dan lijkt 't me leuk als ik wat luisteraars op bezoek krijg, the proof of the pudding zit 'm tenslotte in the eating.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Nu weet je eens hoe ik dat meegemaakt hebSSassen schreef:Hi Wowly,
Ik heb een freesmal gemaakt op een vlakke plaat waar ik de zijpanelen onderdoor schuif en per 10-mm de bolling infrees. Per paneel ben ik toch een uur bezig geweest om de bolling erin (erop?) te krijgen. En inderdaad, ik voorzien geen problemen met het werken van naden, alles wat in het zicht zit is nu in verstek en uiteraard laat ik alles eerst uitwerken voordat ik ga aflakken.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Inmiddels zit er weer wat vaart in dit project, er zijn afspraken gemaakt met een spuiterij in Alkmaar waar de Yellow Peril's gespoten gaan worden en inmiddels zijn ook de filters af voor beide luidsprekers, zie foto's hieronder.


Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com


Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
ziet er inderdaad weerom prachtig uit, het filter evenals je kast net en strak afgewerkt
ben benieuwd naar de resultaten van de spuiterij (kan je misschien al een fotootje posten van de kasten in de grondverf)
zou eigenlijk ook graag eens weten welke resistors je gebruikt hebt (carbon of carbon comp. ) en waar laat je die deftige PCB's maken
Bart
ben benieuwd naar de resultaten van de spuiterij (kan je misschien al een fotootje posten van de kasten in de grondverf)
zou eigenlijk ook graag eens weten welke resistors je gebruikt hebt (carbon of carbon comp. ) en waar laat je die deftige PCB's maken
Bart
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
De weerstanden zijn 3-watt (bij 70C) MOX van Tyco, oa. te krijgen bij Farnell, ik gebruik deze bewust parallel om tot een bepaalde waarde te komen, bv. 4x 27-ohm parallel geeft 6.8-ohm in totaal met een belastbaarheid van 12-watt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Het was me eigenlijk niet om de kosten te doen, ik vind de grote (10W en groter) MOX weerstanden gewoon minder prettig werken en ze klinken ook anders (slechter) naar mijn mening. Een parallel schakeling geeft een beter resultaat, ook wat toleranties betreft. Hetzelfde doe ik met de condensatoren, zoals je ziet staan er meerdere 4.7uF Audyn Cap Plus condensatoren parallel, zo kom ik aan een bepaalde waarde.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Marp,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat gaf ik inderdaad ook al aanEen parallel schakeling geeft een beter resultaat, ook wat toleranties betreft.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
