jeroen_d schreef: Een stuk vrije ruimte van zo'n 2x2x2 meter maken?
Jep... dat ga ik morgen doen, ik ga het op een ander stuk van mijn woonkamer doen. Ik verschuif de banken gewoon precies de andere kant uit, dan heb ik geen last van die lamp

Morgen een dagje vrij natuurlijk, dus dat moet lukken
jeroen_d schreef:Overigens lijkt er niet zoveel mis met je meting, ik zie geen duidelijk kamfilter effect. Ik denk dat je zeker wat met demping moet experimenteren om het gebied tussen 1000 en 2000 Hz te verbeteren.
Die tweeter heeft duidelijk last van een flinke diffractiedip bij 3000 Hz. Afronden van de baffle is het devies, demping helpt te weinig bij zo'n smalle baffle. Eigenlijk kan je niet anders verwachten bij zulke scherpe randen.
Ik ga morgen eerst beginnen met nieuwe metingen, dat ik zeker weet dat ik geen last van reflecties heb.
Daarna wil ik graag weten of de volgende manier wat op zou kunnen lossen: (let op : van bovenaf gezien is hij niet helemaal 90 graden afgerond per kant, maar slechts tot 45 graden!)

Aangezien de multiplex tegen de zijkant van het front is gelijmd zal ik hiervoor een nieuwe frontplaat moeten maken, maar dat is niet zo heel erg. Paar uurtjes werk, en hij is perfect.
Daarna weer opnieuw meten, dan met dempingsmateriaal aan de slag (kijken wat er van 1000 tot 2000 Hz nog aan problemen over is), en als ik daar tevreden mee ben, dan kan ik met het filter beginnen.
Arjan: op jouw luidspreker zitten toch ook best scherpe randen? Het gedeelte onder het midden heeft ook gewoon 90 graden hoeken erin namelijk.... Misschien morgen gewoon een frontje maken en het daar eens mee proberen...
Groeten, Joris
P.S. Wil er iemand voor zorgen dat het droog blijft?