Binnenkort, start van mijn nieuw F.A.S.T. projekt

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Henkjan schreef:
als ik 'm binnen heb zal ik een draadje openen, houden we dit on-topic :oops:
HEEE ! Was dat nou Henkjan, je hoort te zeggen: vanaf nu on-topic :!: (Jij bent de moderator, jij hebt macht 8) ) SOrry voor deze off-topic post.
(ik ga weer examens lerens :cry: )
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Jan-Willem schreef:
Henkjan schreef:
als ik 'm binnen heb zal ik een draadje openen, houden we dit on-topic :oops:
HEEE ! Was dat nou Henkjan, je hoort te zeggen: vanaf nu on-topic :!: (Jij bent de moderator, jij hebt macht 8) ) SOrry voor deze off-topic post.
(ik ga weer examens lerens :cry: )
Suc6 mrgn met scheikunde en maandag met nederlands. Scheikunde wordt pittig
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

hovingtim schreef:
Jan-Willem schreef:
Henkjan schreef:
als ik 'm binnen heb zal ik een draadje openen, houden we dit on-topic :oops:
HEEE ! Was dat nou Henkjan, je hoort te zeggen: vanaf nu on-topic :!: (Jij bent de moderator, jij hebt macht 8) ) SOrry voor deze off-topic post.
(ik ga weer examens lerens :cry: )
Suc6 mrgn met scheikunde en maandag met nederlands. Scheikunde wordt pittig
Bedankt :) , ik heb alleen vandaag wiskunde, woensdag scheikunde en maandag klopt het, heb ik nederlands. Scheikunde kan nog wel eens moeilijk worden ja :? (sorry voor offtopic)
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Ok, effe terug naar het topic.

Het prototype is klaar.

Afbeelding

Voor de makkelijkheid heb ik de onderdelen van het filter maar even aan elkaar geknoopt zodat ik deze snel kon wisselen. Het ziet er chaotisch uit, maar het werkt perfect.
Ik heb hem nu op zo'n 300hz gefilterd, de tangband breedbander heeft nog een klein correctienetwerkje voor de bafflestep (helaas toch nog aanwezig ondanks de schuine hoeken, wel in minder mate natuurlijk). En de subwoofer heeft een impedantiecorrectie op de tweede impedantie bult. Deze corrigeerd een verhoging van ca. 3db tussen 60 en 150hz.

Na deze correctienetwerkjes die echt noodzakelijk zijn moet ik zeggen dat dit systeem uiterst homogeen klinkt, en behoorlijk wat herrie kan veroorzaken zonder te gaan vervormen. Mijn 80 watt versterker kreeg de speaker met geen mogelijkheid aan het vervormen, de versterker gaat dat dus wel doen, haha.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Dit soort langeslag woofers zijn echte vermogensvreters. Reken er maar op dat je flink wat power nodig hebt om alles uit die laagsectie te halen.

Groeten Walter
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Dit soort langeslag woofers zijn echte vermogensvreters. Reken er maar op dat je flink wat power nodig hebt om alles uit die laagsectie te halen.


Kwa rendement passen de twee units juist zeer goed bij elkaar. De woofer had zelfs 1 a 2 db minder rendement mogen hebben. Dit heeft hij natuurlijk ook te danken aan het feit dat hij 4ohm is.
Het is gewoon een kleine box die waarschijnlijk ieder andere box van dit formaat achter zich laat kwa max. volume in het laag. Zelfs die 17cm woofers van Scan Speak trekken dit niet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wazdah voor passief membraan?
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

wazdah voor passief membraan?
Dat is een sd215-p van Dayton, werkt perfect. Op de achterzijde kun je een M5 bout erin draaien en met ringen het gewicht verhogen. Je kunt op de Hz nauwkeurig afstemmen, deze box is op 38hz afgestemd. Daar ligt ook ongeveer f3.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

idd mooie radiator

Ik denk dat het deze is http://www.partsexpress.com/pe/showdetl ... er=295-492

Groet Roland
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Bericht door arjank »

Roland heeft inderdaad gelijk, datisum. :D
Gesloten