Infinity Kappa 9 upgraden
Moderator: Beheerdersteam
Infinity Kappa 9 upgraden
Ik heb een setke staan en vraag me af of er iemand is welke de filters heeft aangepast/geupgrade/gemoderniseerd?
Naar mijn idee kunnen alle potmeters er tussenuit???
Wellicht dienen componenten vervangen te worden ivm leeftijd???
Heeft iemand een schema of zoiets?
Ik ben geen techneut dus zal alles moeten laten doen dus als er iemand is die ook dit wil doen?
Laat maar weten.
Naar mijn idee kunnen alle potmeters er tussenuit???
Wellicht dienen componenten vervangen te worden ivm leeftijd???
Heeft iemand een schema of zoiets?
Ik ben geen techneut dus zal alles moeten laten doen dus als er iemand is die ook dit wil doen?
Laat maar weten.
- Bijlagen
-
- Infinity-Kappa_9klein.jpg (22.31 KiB) 3622 keer bekeken
- bartsegers
van elco's schijnt de waarde na en een flinke tijd te kunnen verschuiven. Zitten er elco's in het filter? Die zou je kunnen vervangen door een MKP.
Misschien worden voor het laag ferriet-kern spoelen gebruikt. Deze zou je kunnen vervangen door luchtspoelen.
Gebruik voor alle componenten de oorspronkelijke waarde!
Misschien worden voor het laag ferriet-kern spoelen gebruikt. Deze zou je kunnen vervangen door luchtspoelen.
Gebruik voor alle componenten de oorspronkelijke waarde!
Er zitten vast dikke elco's in serie met de woofer, het wordt meestal wat begrotelijk als je die gaat vervangen door MKP. Ik vraag me ook af of dat hier zin heeft.
Het vervangen van serie-elco's voor de middentoner en tweeters is financieel meestal wel te overzien en het resultaat kan ook goed zijn.
Let er wel op dat je een modificatie ook weer ongedaan kan maken, betere componenten hoeven niet per definitie beter te klinken in een uitgewogen systeem. Je zou niet de eerste zijn waarbij de klank er juist op achteruit gaat.
Het vervangen van serie-elco's voor de middentoner en tweeters is financieel meestal wel te overzien en het resultaat kan ook goed zijn.
Let er wel op dat je een modificatie ook weer ongedaan kan maken, betere componenten hoeven niet per definitie beter te klinken in een uitgewogen systeem. Je zou niet de eerste zijn waarbij de klank er juist op achteruit gaat.
Wat als de woofers dmv biwire het signaal direct zonder filter krijgen?richard schreef:Er zitten vast dikke elco's in serie met de woofer, het wordt meestal wat begrotelijk als je die gaat vervangen door MKP. Ik vraag me ook af of dat hier zin heeft.
Dat zal vast geen succes zijn, de midden- en hogere tonen die zo'n woofer dan uitstoot zijn vaak erg vervormt.ToTo schreef:Wat als de woofers dmv biwire het signaal direct zonder filter krijgen?
Als er serie-elco's voor de woofers zitten zijn deze noodzakelijk om deze woofers te laten passen in deze kast.
Het is een truukje dat Infinity vaker gebruikt om met grote woofers in een kleine kast een hoop laag te krijgen. Zonder deze elco's is de kast te klein en zou aanzienlijk groter moeten zijn.
- SSassen
- Contacteer:
Amen! Eindelijk iemand die begrijpt dat het monteren van betere componenten in een filter van een luidspreker geen garantie is voor een beter geluid, in tegendeel, ik kan zat voorbeelden geven waar de weergave er juist op achteruit is gegaan. Bezint eer ge begint!Let er wel op dat je een modificatie ook weer ongedaan kan maken, betere componenten hoeven niet per definitie beter te klinken in een uitgewogen systeem. Je zou niet de eerste zijn waarbij de klank er juist op achteruit gaat.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Als mensen maar zo wat doen jaSSassen schreef:Amen! Eindelijk iemand die begrijpt dat het monteren van betere componenten in een filter van een luidspreker geen garantie is voor een beter geluid, in tegendeel, ik kan zat voorbeelden geven waar de weergave er juist op achteruit is gegaan. Bezint eer ge begint!Let er wel op dat je een modificatie ook weer ongedaan kan maken, betere componenten hoeven niet per definitie beter te klinken in een uitgewogen systeem. Je zou niet de eerste zijn waarbij de klank er juist op achteruit gaat.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kevin
Dan anders:
Mijn Kappa's beginnen pas bij 27 HZ en mijn versterker bij 6
Ik dacht om het laag lager te maken en dus voelbaar:
Een passief filter ertussen maken waarbij het laag vanaf ???? hz en lager doogegevn word aan een nog te bouwen of te kopen subkast en een ongefilterd signaal naar mijn Kappa's
Ideeen?
Welke speakers, filters enzovoort
of is er een bestaand ontwerp wat heeel laag gaat?
Mijn Kappa's beginnen pas bij 27 HZ en mijn versterker bij 6
Ik dacht om het laag lager te maken en dus voelbaar:
Een passief filter ertussen maken waarbij het laag vanaf ???? hz en lager doogegevn word aan een nog te bouwen of te kopen subkast en een ongefilterd signaal naar mijn Kappa's
Ideeen?
Welke speakers, filters enzovoort
of is er een bestaand ontwerp wat heeel laag gaat?
Ik heb ook nog een link naar het schema van mijn Kappa's
http://www.infinity-classics.de/infinit ... _sheet.pdf
http://www.infinity-classics.de/infinit ... _sheet.pdf
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
zo das een fix filter.
Het is idd maar de vraag of het wel zin heeft, aangezien nieuw niet altijd beter is. Je zou kunnen gaan meten bij die pot meters wat jou ideale stand is en die dan een standaard waarde maken. Aan de andere kant als je ooit nog een je speakers ergens anders naar toe neemt kan je dat nooit meer veranderen.
(typisch om diodes te zien bij speakers, het is niet eens zo gek idee, gebeurt bij veel spoelen ook nmlk (veel bij relai's ed). Vreemd dat dit vaak niet gebeurt bij speakers. )
Het is idd maar de vraag of het wel zin heeft, aangezien nieuw niet altijd beter is. Je zou kunnen gaan meten bij die pot meters wat jou ideale stand is en die dan een standaard waarde maken. Aan de andere kant als je ooit nog een je speakers ergens anders naar toe neemt kan je dat nooit meer veranderen.
(typisch om diodes te zien bij speakers, het is niet eens zo gek idee, gebeurt bij veel spoelen ook nmlk (veel bij relai's ed). Vreemd dat dit vaak niet gebeurt bij speakers. )
Dat is inderdaad een fors filter..b_force schreef:zo das een fix filter.
wat je zou kunnen doen is de condensatoren bypassen
met een kleine MKP 1837

Deze dus.. is een vrijgoedkope tweak en kun je weer
ongedaan maken...
Solen caps zijn zo slecht nog niet toch