noise generator prob.
Moderator: Beheerdersteam
noise generator prob.
Hallo,
Ik ben hier in het bezit van een noise generator wat moeten jullie je hier bij voorstellen. Dit is systeem dat bestaat uit een versterker (QSC USA 370) en een woofer (type nog niet kunnen bekijken) waarmee een roze en witte ruis kan gegenereerd worden. Wordt vooral gebruikt voor het meten van nagalmtijd en voor de isolatie van wanden te bepalen.
Wat is hier nu het probleem telkens ik de versterken opzet en het volume wil verhogen blijft de cone percies steken, om dan na enkele seconden toch op het gewenste volume te spelen.
Komt dit door de potentiometer of is de spoel van de cone versleten of heeft dit een andere oorzaak.
alvast bedankt
-Tom-
Ik ben hier in het bezit van een noise generator wat moeten jullie je hier bij voorstellen. Dit is systeem dat bestaat uit een versterker (QSC USA 370) en een woofer (type nog niet kunnen bekijken) waarmee een roze en witte ruis kan gegenereerd worden. Wordt vooral gebruikt voor het meten van nagalmtijd en voor de isolatie van wanden te bepalen.
Wat is hier nu het probleem telkens ik de versterken opzet en het volume wil verhogen blijft de cone percies steken, om dan na enkele seconden toch op het gewenste volume te spelen.
Komt dit door de potentiometer of is de spoel van de cone versleten of heeft dit een andere oorzaak.
alvast bedankt
-Tom-
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Als je de conus voorzichtig met de hand indrukt hoor je dan een beetje schurend geluid? Of loopt ie aan?
He kan zijn dat de speaker ooit te hard heeft gestaan en daardoor je preekspoel wat vervormd is.
Even een ander speakertje proberen erop aan te sluiten. ALs die wel blijft spelen ligt het aan je speaker. Valt die ook uit ligt het aan je versterker.
He kan zijn dat de speaker ooit te hard heeft gestaan en daardoor je preekspoel wat vervormd is.
Even een ander speakertje proberen erop aan te sluiten. ALs die wel blijft spelen ligt het aan je speaker. Valt die ook uit ligt het aan je versterker.
- Rademakers
- Berichten: 199
- Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
- Locatie: Rotterdam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Kijk, door die andere speaker getest te hebben ben je er achter dat het dus niet aan de speaker ligt. Zoals al eerder geschreven werdt kun je nu eens kijken naar het versterker gedeelte, de potmeter bijvoorbeeld. Misschien zit die los of gewoon vuil. (of 1 van de aansluitingen heeft een los contact).
Edo
Edo

