Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
audiofreak
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:38
Contacteer:

Bericht door audiofreak »

@ Wowly,

Ik heb het bedrag overgemaakt naar je.

Tof dat het allemaal gelukt is en bravo voor alle gedane moeite en tijd en denkwerk,enz.

Trouwens je bakkie doet het goed in de koelkast en de Audyn+ hebben nog ff vakantie. :lol: :lol: :wink:

Zie je op de luisterdag.

Met groet, 8)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Nog iemand interesse aan mijn micro TL's?

Eentje is er helemaal af in ieder geval. De andere kan ik wel zover fixen dat ie ook bruikbaar is.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Als het goed is is mijn bijdrage in de kosten ook overgemaakt!
En idd sluit ik me bij audiofreak aan; Wowly bedankt voor alle moeite!!

Ik heb er zin in, een mooie gelegenheid om eens wat mooie sets te beluisteren en wat "gevorderden" er over te horen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hé dank jullie wel allemaal voor de leuke reply's!!

En ik heb er ook zin in!!! Het pokkewerk is nu gedaan, nu kan ik me gaan concentreren op de setups enzo.

Jammer jammer dat montana niet kan komen, ik had zo graag zijn speakers bewonderd, maar, studie is VEEL belangrijker!!! Dus blokken met die handel

We zien je wel op de DDIY2007, toch :cry:

@ Deepspace: op het moment hebben we exact genoeg speakers voor de stints. Maar je kunt ze soswieso meenemen voor in de klooi-uurtjes. OM te kijken hoe ze vergelijken of iets anders leuks. Hebben we ook een backup als er bij de anderen iets fout mocht gaan.

Eventjes wat anders. Mijn zwager schrijft voor de HVT. Deze hebben al eens eerder een heel leuk stuk geschreven over de DDIY 2005 geloof ik. Aangezien hier toch wel een beetje de créme de la créme van de zelfbouw komt te staan met navenante geluidskwaliteiten (tenminste dat hopen we dan maar). Heel misschien kan hij langskomen en daarover een leuk stukkie schrijven. Maar alleen als jullie het ook leuk vinden! Anders gaat het niet door en komt ie gewoon lekker meeluisteren, is namelijk zelf ook een zelfbouwenthousiast!

Fijn dat de eersten gaan betalen, hardstikke goed. Zo kunnen we nog eens wat organiseren!

Zo snel als ik het op mijn bankrekening zie bijgeschreven zet ik in een van de eerste topics achter je naam het woord "betaald", dan weet je zeker dat alles goed is geregeld!

Wowly
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

De SETUP'S zijn gemaakt!!

Kijk snel bij een van de eerste topic's waar de setups zijn opgesteld.

Kijk of je spullen een beetje goed zijn ingedeeld, anders geef het maar even door.

Verantwoording voor de setup's;
Ik heb de luidsprekers welke wat meer bij te zetten hebben in het laag in de grotere ruimte gezet, zodat de lage tonen goed tot hun recht kunnen komen. De kleinere speakers staan dan in de kleinere ruimte, zodat ze niet op hun toppen hoeven te gaan om nog wat laag te produceren.
Ik heb de apparatuur een beetje gemixt, anders hoort iedereen de ge-eikte combinatie's. Echter, mochten jullie hier mis-match zien geef het aub aan mij door.

Ik wil nog graag even doorgeven aan degene met de zelfbouwversterkers, kijk zelf even of de versterkers goed zijn beveiligd, zodat je niet andermans speakers in de rondte blaast :mrgreen:

Ik denk dat er anders wel wat experts zijn die kunnen helpen of de boel kunnen nalopen of alles wel in orde is wat dat betreft?

Zo, check it out!

Wowly
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wowly schreef:
Ik denk dat er anders wel wat experts zijn die kunnen helpen of de boel kunnen nalopen of alles wel in orde is wat dat betreft?
Zorg maar dat blik en veger aanwezig is dan :lol:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Leuk, de eVe van Robert en Isis bij elkaar. Eens kijken wat leuke verschillen zijn.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Aha, een UcD 180 om m'n Classic 180 aan te sturen. Dat lijkt me wel cool!
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Edo schreef:
Leuk, de eVe van Robert en Isis bij elkaar. Eens kijken wat leuke verschillen zijn.
wat had je de vorige keer mee dan?
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

mijn versterkers zijn totaal niet beveiligd. Ze blazen zichzelf compleet op bij kortsluiting
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ehh, da's oke voor de luidsprekers? :lol:

Wowly
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Ach knappe speaker die de amp over z'n toeren krijgt. Laatst nog een carver op z'n donder gegeven :D


Je moet denk ik nog wel een beetje sleutelen aan de combi's. De eve lust wel wat vermogen. Minder kan ook wel maar dan komt ie niet tot z'n recht.

Een pass op de isis is heel waarschijnlijk een slaapverwekkende combi. Met de oude aleph (wel met naim cd) was het wel mooi maar best saai. Beste is een neutrale speaker.

Misschien ook cdspelers in je lijst meenemen? Bij voorkeur dac's die slepen wat makkelijker mee.


just my 2cents
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Stel maar een paar andere combi's voor, die goed matchen, ik neem het evt wel over van je.

De CD-spelers staan er wel bij hoor (LUA/SACD etc), als je een goede hebt neem hem gerust mee!

Ik weet niet hoe vermogend de buizen van doppedoos zijn, en daarom ook niet hoe dat gaat klinken op de eve's.


Wowly
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wijx schreef:
wat had je de vorige keer mee dan?
Ook Isis.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

..
Laatst gewijzigd door Wijx op za 13 mei 2006, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Als er behoefte aan is kan de Ares (versie II) ook nog mee. (beetje proppen in de auto... 8) )
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

geld overgemaakt,en zeer benieuwd wat me te wachten staat.
ik kan nog wel mijn versterker(primare i30)meenemen als dit gewenst is,ik vond dit echt een mooie combo met de isis.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Om teleurstellingen te voorkomen: het filter voor mijn combi is actief en ingebouwd in de UcD. Ik kan dus niet zomaar andere versterkers aansluiten. Vandaar dat ik het even meld, zodat die mooie versterkers voor andere sets blijven gereserveerd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

De voorkeur gaat uit naar zelfbouwversterkers, als er een fabrieksmateriaal wordt gebruikt zal dat de LUA set zijn (EV/VV/CD). Mocht er iemand nog een hele goede CD-speler hebben (teac VRDS of zo) kan die nog worden ingezet.

De set van Doppedoos zal compleet blijven, evenals de versterker/luidsprekercombo van Jeroen_D
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Iedereen die wat meeneemt, neem even het onderstaande door aub.

Set van Doppedoos is in zijn geheel compleet gehouden

Jeroen_D zijn speakers en versterkers blijven gekoppeld

Fireman zijn set wordt s'ochtends opgesteld, omdat hij mogelijk eerder weg zou moeten kunnen.

KT88: Is de Hybride Buizenset sterk genoeg voor de eVeII van fireman?? Ik ken de impendanties niet van de eVe, misschiendat fireman die wel weet?

@ daniel: heeft de single ended een voorversterker ingebouwd, of is een aparte voorversterker nodig? Denk je dat ie krachtig genoeg is voor de refmon (86 db, gemiddeld 8 ohm impendantie, maar heeft uitschieters naar 20..., is gebaat bij een krachtige versterker)

@ Wijx; welke speaker heeft je voorkeur voor de Pass, anders zou je hem eventueel thuis kunnen laten, en laten we de ISIS uit op de Lua versterking :shock:

Wie kan/wil er een zeer goede cd-speler meenemen (beter dan de LUA's, check even deze link: http://www.hihataudio.nl/ en check Lua cantilena en Apasionata) Een even goede of ietsie mindere zelfbouw heeft zelfs de voorkeur...

Er zal iedere keer een kleinere en een grotere set staan te spelen, dus de ISIS en de eVeII zullen niet head to head/shootout kunnen gaan, of jullie moeten dat een klooi-uurtje doen. Deze uurtjes worden gehouden in de grotere ruimte (R2).

Dat was het tot voor nu

PS: @wijx, wat stond er eigenlijk in jouw post? :)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

zoals eerder gemeld; ik kan de marantz CD17 ook meenemen eventueel. Beter dan de lua, ben bang van niet :wink:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@Wowly
Perfect dat de set bij elkaar is gebleven! Zelf neem ik de SACD speler van philips mee (inmiddels oud beestje dvd693 omgebouwd door VM)

als je nog op zoek bent naar amp's
Kan wel met m'n buizen andere speakers aansturen ; de eindtrappen zijn 2X EL34 en ongeveer 15 Watt /st ongeveer 6 ohm (recht van 5 tot 40000 HZ) Indien je dus speakers hebt met wofer en tweeter die hetzelfde zijn dus bijvoorbeeld 4/4 ohm en 6/6 of 8/8 ohm zal het wel goed gaan (nooit geprobeerd!) Mijn MiniTL's zijn namelijk 8/4 ohm en klinken gewoon veel te hard in het hoog als ik ze met een transistor versterker draai.
Probeer bijvoorbeeld de ScanSpeak monitors?! aan deze buizen?! dat zal wel goed gaan!! (en ik ben stiekem reuze benieuwd naar die monitors) O:) Dus speakers aan mijn amp geen probleem maar mijn speakers aan andere amp is wel een probleem...en netuurlijk geen garanties daar de enige beveiliging die op mijn buizen zitten is een zekering aan het netsnoer :-#

Groet Simon
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Wowly schreef:
Iedereen die wat meeneemt, neem even het onderstaande door aub.



@ daniel: heeft de single ended een voorversterker ingebouwd, of is een aparte voorversterker nodig? Denk je dat ie krachtig genoeg is voor de refmon (86 db, gemiddeld 8 ohm impendantie, maar heeft uitschieters naar 20..., is gebaat bij een krachtige versterker)
is een geintegreerde versterker. Geen voorversterker nodig dus

Of ie genoeg vermogen heeft: we zullen het zien. Ik zal i.i.g. de 8 ohms tap van de uitgangstrafo aansluiten (nu gebruik ik de 4 ohms tap). Hij heeft ongeveer 10 watt vermogen. Dus het zou wel eens een beetje tegen kunnen vallen. Maar we zullen zien.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

We zullen het wel zien, goed daniel?

De Marantz CD17 mag thuisblijven, daar we idd dan de Lua zullen gebruiken.

Weten de anderen ook al antwoord op mijn vragen zoals eerder gesteld??

Wowly
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Er zijn groepen gemaakt, zie in de eerste posts.

Wowly
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”