Welke Meet Microfoon?

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hmmm, dat is nu suf want die Superlux is een prima ding en komt volgens mij uit dezelfde (Chinese) fabriek als de Behringer ECM8000.

Gek genoeg was die ECM8000 lange tijd niet leverbaar en had Feedback die Superlux als alternatief.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ze hadden hem niet meer op voorraad, en op mijn vraag of hij weer kwam was het antwoord dat ik daar maar niet op moest wachten. Hun PA afdeleing rade me toen aan om de ECM8000 te nemen..
Die trouwens niet op hun site staat. Ik zal vandaag maar eens bellen met sales..
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dirk de Witte in Amsterdam heeft die ECM8000 (al jaren) "in de aanbieding" voor 49,-. Bij Feedback vertelden ze me 2 jaar geleden al dat ze hem dan gewoon voor dezelfde prijs leveren. Dit soort zaken houdt nu eenmaal graag zijn klanten vast. ;)
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik heb de ECM8000 besteld en wilde zoals andere het bekende schema met de 2x 9V batterijen gebruiken, maar mag ik hier ook een 24VDC voeding voor gebruiken?
Of geeft dit teveel rimpel op de spanning?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Als de voeding goed gestabaliseerd is is dat geen probleem.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik krijg volgende week de ECM999 binnen [Ze hadden hem toch nog] en wil dan ook de phantom voeding gaan bouwen.
Een ding heb ik nog niet echt terug kunnen vinden...
Is de phantom voeding ook meteen een soort mic-pre amp?
En daarmee de volgende vraag sluit ik de microfoon aan op de line-in of op de mic-in.
Dit vraag ik omdat ik in Arta geen andere optie krijg dan line-in.
Speaker workshop heb ik nog niet bekeken.
Als er ook nog een pre-amp bij moet wat is dan aan te bevelen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

mluyben schreef:
Ik krijg volgende week de ECM999 binnen [Ze hadden hem toch nog] en wil dan ook de phantom voeding gaan bouwen.
Een ding heb ik nog niet echt terug kunnen vinden...
Is de phantom voeding ook meteen een soort mic-pre amp?
En daarmee de volgende vraag sluit ik de microfoon aan op de line-in of op de mic-in.
Dit vraag ik omdat ik in Arta geen andere optie krijg dan line-in.
Speaker workshop heb ik nog niet bekeken.
Als er ook nog een pre-amp bij moet wat is dan aan te bevelen?
Je geluidskaart dient als voorversterker. Die fantoomvoeding is dus puur voor je mic. Heb je trouwens gezien welke voeding ik gemaakt heb? Supersimpel met aanpassingen van Pjotr er gelijk in doorgevoerd. (Specifiek voor de 999)
Overigens heb ik zelf nog niet gemeten met Arta, dus die vraag schuif ik door naar een ander...

Jan
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Heb ik inderdaad gezien en ga dat schema ook bouwen, maar sluit ik de mic nu aan op de line-in of de mic-in van de geluidskaart?
Ik kom er wel achter op het moment dat het klaar is maar dan kan ik vast zien welke software te gebruiken is...
Welke software heb jij gebruikt leeuwarden?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

mluyben schreef:
....maar sluit ik de mic nu aan op de line-in of de mic-in van de geluidskaart?
Mic in.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Welke software gebruiken jullie met de microfoon op de mic-in aangesloten?
Als ik het zo bekijk gaat alle software die ik heb ervan uit dat je een mic-preamp gebruikt en het dus aansluit op de line-in.
Nu heb ik wel een schema gevonden van Eric Wallin http://mysite.verizon.net/tammie_eric/a ... eamp2.html maar ik heb begrepen dat er ook gemeten wordt zonder een mic preamp....
Hoe??
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik gebruikte vroeger het programma audiotester ( http://www.audiotester.de/ ). Werkt best goed.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Edo schreef:
Ik gebruikte vroeger het programma audiotester ( http://www.audiotester.de/ ). Werkt best goed.
Audiotester is wel erg makkelijk in het gebruik maar Arta werkt beter heb ik de indruk en is helemaal gratis ;) Is ook wat geavanceerder.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Linkje Peter?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Edo schreef:
Linkje Peter?
Uhhh ... ???

viewtopic.php?t=1951

:D ;)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Thanks... :wink:
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik heb Arta ook geinstalleerd maar deze wil eigenlijk volgens de manual alles via de line-in hebben.
Ik kan wel selecteren in de setup waar de mic op zit, maar dan alleen links of rechts en dat is volgens mij de line-in rechts/links.
Mic-in is mono meende ik....
Ik zal er wel naast kijken.....ik wacht wel even totdat de mic er is dan zal ik wel verder beginnen te vragen :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

mluyben schreef:
Ik heb Arta ook geinstalleerd maar deze wil eigenlijk volgens de manual alles via de line-in hebben.
Ik kan wel selecteren in de setup waar de mic op zit, maar dan alleen links of rechts en dat is volgens mij de line-in rechts/links.
Welke geluidskaart gebruik je?
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Een Terratec Aureon Space [Envy24 HT chip]
En nu om te testen even een Realtek 655 chip [andere PC]
Ik heb trouwens net in Audiotester de boel aan het draaien gekregen met een rommeltest mic..
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Mijn Windows mixer lag te klieren, ook in Arta nu beweging.
ik zal als de mic er is aan het testen.
Is er een calibratie file voor de ECM999?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

mluyben schreef:
Mijn Windows mixer lag te klieren, ook in Arta nu beweging.
ik zal als de mic er is aan het testen.
Is er een calibratie file voor de ECM999?
Mooi zo :D Ja, het is in het begin een beetje zoeken met de instellingen van de geluidskaart en mixer.

Voor de ECM999 en ECM8000 heb je eigenlijk geen calibratie file nodig, is zo al prima. Heb wel op het net een Amekaanse levercier gevonden van de ECM999 die ze levert met een calibratieplot die ze zelf opmeten. Maar dan betaal je iets van $150,- voor dat ding en dat is het m.i. niet waard. In Arta heb je er toch niets aan want een calibratie/frequentiecorrectie komt er wel aan maar is nog niet geimplementeerd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hmmm...

Zit net op de site van Arta te kijken en ik zie dat de gratis pre release daar niet meer beschikbaar is :? :cry:

Er staat nu V1.01 en daarvoor moet je nu eu 79,- betalen :cry:

Zullen we de gratis V1.00 maar online zetten hier voor de liefhebbers?
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik heb versie 1.01 en deze kon ik gewoon gratis downloaden, net nog geprobeerd doet het nu ook nog. Je kunt alleen niet saven en loaden....da's vervelend genoeg, of bedoelde je dat?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

In de pre release (V1.00) die ik hier heb kun je dus wel saven en loaden maar als je de revisielijst bekijkt van V1.01 is er wel heel wat verbeterd:

http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/news.htm

Zo te zien is die jongen erg goed bezig en vind ik het persoonlijk die 79,- wel waard. Paolo van Sample Champion gaat het moeilijk krijgen ben ik bang,
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Marcel,

ik ben ook voornemens Arta te gaan gebruiken. Om het een en ander aan de praat te helpen heb ik eerst even een paar programmaatjes van www.marchadelec.com gebruikt...

jan
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Marcel,

ik ben ook voornemens Arta te gaan gebruiken. Om het een en ander aan de praat te helpen heb ik eerst even een paar programmaatjes van www.marchadelec.com gebruikt...

jan
Link werkt niet Jan :? Maar wat bedoel je andere programma'tjes om het aan de praat te helpen?
Plaats reactie