Welke Meet Microfoon?
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Dirk de Witte in Amsterdam heeft die ECM8000 (al jaren) "in de aanbieding" voor 49,-. Bij Feedback vertelden ze me 2 jaar geleden al dat ze hem dan gewoon voor dezelfde prijs leveren. Dit soort zaken houdt nu eenmaal graag zijn klanten vast. 
Ik krijg volgende week de ECM999 binnen [Ze hadden hem toch nog] en wil dan ook de phantom voeding gaan bouwen.
Een ding heb ik nog niet echt terug kunnen vinden...
Is de phantom voeding ook meteen een soort mic-pre amp?
En daarmee de volgende vraag sluit ik de microfoon aan op de line-in of op de mic-in.
Dit vraag ik omdat ik in Arta geen andere optie krijg dan line-in.
Speaker workshop heb ik nog niet bekeken.
Als er ook nog een pre-amp bij moet wat is dan aan te bevelen?
Een ding heb ik nog niet echt terug kunnen vinden...
Is de phantom voeding ook meteen een soort mic-pre amp?
En daarmee de volgende vraag sluit ik de microfoon aan op de line-in of op de mic-in.
Dit vraag ik omdat ik in Arta geen andere optie krijg dan line-in.
Speaker workshop heb ik nog niet bekeken.
Als er ook nog een pre-amp bij moet wat is dan aan te bevelen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Je geluidskaart dient als voorversterker. Die fantoomvoeding is dus puur voor je mic. Heb je trouwens gezien welke voeding ik gemaakt heb? Supersimpel met aanpassingen van Pjotr er gelijk in doorgevoerd. (Specifiek voor de 999)mluyben schreef:Ik krijg volgende week de ECM999 binnen [Ze hadden hem toch nog] en wil dan ook de phantom voeding gaan bouwen.
Een ding heb ik nog niet echt terug kunnen vinden...
Is de phantom voeding ook meteen een soort mic-pre amp?
En daarmee de volgende vraag sluit ik de microfoon aan op de line-in of op de mic-in.
Dit vraag ik omdat ik in Arta geen andere optie krijg dan line-in.
Speaker workshop heb ik nog niet bekeken.
Als er ook nog een pre-amp bij moet wat is dan aan te bevelen?
Overigens heb ik zelf nog niet gemeten met Arta, dus die vraag schuif ik door naar een ander...
Jan
Welke software gebruiken jullie met de microfoon op de mic-in aangesloten?
Als ik het zo bekijk gaat alle software die ik heb ervan uit dat je een mic-preamp gebruikt en het dus aansluit op de line-in.
Nu heb ik wel een schema gevonden van Eric Wallin http://mysite.verizon.net/tammie_eric/a ... eamp2.html maar ik heb begrepen dat er ook gemeten wordt zonder een mic preamp....
Hoe??
Als ik het zo bekijk gaat alle software die ik heb ervan uit dat je een mic-preamp gebruikt en het dus aansluit op de line-in.
Nu heb ik wel een schema gevonden van Eric Wallin http://mysite.verizon.net/tammie_eric/a ... eamp2.html maar ik heb begrepen dat er ook gemeten wordt zonder een mic preamp....
Hoe??
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik gebruikte vroeger het programma audiotester ( http://www.audiotester.de/ ). Werkt best goed.
Audiotester is wel erg makkelijk in het gebruik maar Arta werkt beter heb ik de indruk en is helemaal gratisEdo schreef:Ik gebruikte vroeger het programma audiotester ( http://www.audiotester.de/ ). Werkt best goed.
Ik heb Arta ook geinstalleerd maar deze wil eigenlijk volgens de manual alles via de line-in hebben.
Ik kan wel selecteren in de setup waar de mic op zit, maar dan alleen links of rechts en dat is volgens mij de line-in rechts/links.
Mic-in is mono meende ik....
Ik zal er wel naast kijken.....ik wacht wel even totdat de mic er is dan zal ik wel verder beginnen te vragen
Ik kan wel selecteren in de setup waar de mic op zit, maar dan alleen links of rechts en dat is volgens mij de line-in rechts/links.
Mic-in is mono meende ik....
Ik zal er wel naast kijken.....ik wacht wel even totdat de mic er is dan zal ik wel verder beginnen te vragen
Mooi zomluyben schreef:Mijn Windows mixer lag te klieren, ook in Arta nu beweging.
ik zal als de mic er is aan het testen.
Is er een calibratie file voor de ECM999?
Voor de ECM999 en ECM8000 heb je eigenlijk geen calibratie file nodig, is zo al prima. Heb wel op het net een Amekaanse levercier gevonden van de ECM999 die ze levert met een calibratieplot die ze zelf opmeten. Maar dan betaal je iets van $150,- voor dat ding en dat is het m.i. niet waard. In Arta heb je er toch niets aan want een calibratie/frequentiecorrectie komt er wel aan maar is nog niet geimplementeerd.
In de pre release (V1.00) die ik hier heb kun je dus wel saven en loaden maar als je de revisielijst bekijkt van V1.01 is er wel heel wat verbeterd:
http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/news.htm
Zo te zien is die jongen erg goed bezig en vind ik het persoonlijk die 79,- wel waard. Paolo van Sample Champion gaat het moeilijk krijgen ben ik bang,
http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/news.htm
Zo te zien is die jongen erg goed bezig en vind ik het persoonlijk die 79,- wel waard. Paolo van Sample Champion gaat het moeilijk krijgen ben ik bang,
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Marcel,
ik ben ook voornemens Arta te gaan gebruiken. Om het een en ander aan de praat te helpen heb ik eerst even een paar programmaatjes van www.marchadelec.com gebruikt...
jan
ik ben ook voornemens Arta te gaan gebruiken. Om het een en ander aan de praat te helpen heb ik eerst even een paar programmaatjes van www.marchadelec.com gebruikt...
jan
Link werkt niet JanLeeuwarden schreef:Marcel,
ik ben ook voornemens Arta te gaan gebruiken. Om het een en ander aan de praat te helpen heb ik eerst even een paar programmaatjes van www.marchadelec.com gebruikt...
jan
