Aangezien er niet echt een passende center is wil deze zelf gaan ontwerpen
Mijn fronts zijn aangepaste Visaton CasaBlanca's met een andere bezetting [AL200, TI100 en KE25SC].
Ik zou eerst een ARIA2 achtige kast maken maar ik wil toch wat meer 'full range' dan de Aria aan kan..
Ik heb dus voorlopig gekozen voor een staande MMT [dus geen MTM] oplossing met AL130 en de KE25SC voor onder de TV. [Zelfde bezetting als de Couplet]
Nu zat ik me af te vragen wat de beste oplossing zou zijn, er een 2,5 weg van maken of een 2 weg.
Bij een 2,5 weg zou het mid en hoog voornamelijk uit de bovenste 2 speakers komen en waardoor volgens mij stemmen wat meer uit de TV lijken te komen.
Als het een 2 weg wordt dan ligt het centrum van het mid tussen de 2 AL130 in, wat een lager geluidsbeeld geeft.
Tevens lijken de simulaties van de 2,5 weg beter wat afstraling betreft.
Voor beide opties heb ik al een basis opzet voor het filter.
2 weg:

2,5 weg:

Kan iemand me vertellen wat nu het voor of nadeel is om het in 2 weg of 2,5 weg uit te voeren?
