Nou, zo goed als de danish oil ging, zo matig ging het met de twee componenten plastic coating, wat is dat vreemd spul zeg!!
Het komt allemaal vrij nauw, je moet na 2 uur maar binnen 4 uur de andere laag erop zetten. Dit omdat de nieuwe laag de oudere laag weer wat oplost zodat het een geheel wordt. Als je te lang wacht lost het niet meer in elkaar op ahw en gaat het rimpelen....
Laat dat spul nou heel erg stroperig zijn. Met een kwast blijf je lijnen trekken (of je moet het er héél dik opzetten, maar misschien is dat de bedoeling...), die je daarna goed blijft zien. Iedere keer weer heel erg goed schuren. Met een roller werkte niet, deze verbruikte excessief veel coating.....
Ik hoop maar dat korrel 400 en daarna 600 en daarna staalwol 00 een goed resultaat geeft. Het zal wel goed komen, omdat de laag nu dik is (misschien wel een halve mm) en de coating BIKKELhard schijnt te worden. En dát is lekker polijsten dacht ik zo.
Wel vreemd, zo'n hard materiaal op en "zachte" basis, ik ben blij dat ik er 4mm plaatjes op heb gezet om het uitzetten in de perken te houden.
Overigens, de hele mooie watering blijf je door de danish oil onderlaag erg goed zien, dus dát is in iedere geval gelukt!!
Wowly
PS: erg veel werk zo, iedere twee uur de litanie van het schuren en lakken...... (7 lagen....)Voor degene onder ons met haast, korte concentratiespanne of weinig doorzettingsvermogen.....niet aan beginnen.