Avalon Eidelon vision clone

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

FrankG schreef:
Montana schreef:
adopteer mij!!

Denk je niet dat die avalon kloon een behoorlijke partij is voor jouw Jm lab kloon? Misshcien niet in het superlaag, maar daarbuiten :!:

mvg,

Montana
Moeilijk te zeggen, het zijn 2 totaal verschillende concepten.
De ene is echt full range en volledig gescheiden opgebouwd , de ander semi full range en niet gescheiden. Ik denk een kwestie van smaak
Welke van de 2 speakers zullen het eerst klaar zijn denk je?
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Beslist de eidelon.
Ik denk zo over een week of 4
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Montana schreef:
adopteer mij!!

Denk je niet dat die avalon kloon een behoorlijke partij is voor jouw Jm lab kloon? Misshcien niet in het superlaag, maar daarbuiten :!:

mvg,

Montana
Ik heb er al drie :lol:

Ik moet dan ook mijn huis nog anders gaan indelen.
Maja het HT kan ook je kamer zijn dan he :lol: , wat soort voedsel geven ze aan jou ?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

FrankG schreef:
Beslist de eidelon.
Ik denk zo over een week of 4
Hmmmm, misschien eens een weekendje vrijmaken om eens te komen kwijlen...euh luisteren?
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Zeker en vast makker. De deur staat op voor je.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

FrankG schreef:
Montana schreef:
adopteer mij!!

Denk je niet dat die avalon kloon een behoorlijke partij is voor jouw Jm lab kloon? Misshcien niet in het superlaag, maar daarbuiten :!:

mvg,

Montana
Ik heb er al drie :lol:

Ik moet dan ook mijn huis nog anders gaan indelen.
Maja het HT kan ook je kamer zijn dan he :lol: , wat soort voedsel geven ze aan jou ?
Voedsel?? Ik ben opgevoed met de hoogculinaire kwaliteiten van mijn moeder! Maar ik pas me wel aan!

Ja maak je er een dutrouxkelder van? Wil ik wel een slot op 'm'n' HTkamer!
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Oei das hier nog niet gekend die HT kelder.

Daar zit dus een echt kluisdeur in. Daarom heet het ook de MovieVault.

Ruimte is 6.5 X 10,35 op 2,81 hoog volledig akoustisch aangekleed en berekend.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

FrankG schreef:
Zeker en vast makker. De deur staat op voor je.
Thanks!
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Vandaag samen weer wat in de weer geweest.
Ik een frontje klaargemaakt van een midunit.
En hij wat boogjes geplakt in de kast. Als hij daarmee klaar is gaan we van binnen naar buiten werken.
Eerst aan de buitkant lood bekleden, dan een paneel van spaanplaat 18mm ertegen. en dan bekleden met 3mm mdf

Dit wordt een lekkere masieve kast.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Als de woofer lucht in de kast moet drukken, zijn die gaten in de bracings wel wat klein... Of zie ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Ik dacht precies hetzelfde, op het oog zien die vierkante gaten er te klein uit.

Groeten Walter
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Zou 12 op 12 cm te klein zijn.


nu heb ik de kans nog om aan te passen.
Ik kreeg ergens anders ook deze opmerking.


hmmm, begin te twijfelen
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

SSassen schreef:
Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bedankt Sander.

De gaten zijn al afgerond met een freesje.
Ik zal er vanavond 2 ronde gaten bijzagen.
Dan zal hij zeker genoeg lucht hebben.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

FrankG schreef:
SSassen schreef:
Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bedankt Sander.

De gaten zijn al afgerond met een freesje.
Ik zal er vanavond 2 ronde gaten bijzagen.
Dan zal hij zeker genoeg lucht hebben.
Ik :shock: kan hij dat niet zelf :P
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Jan-Willem schreef:
FrankG schreef:
SSassen schreef:
Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bedankt Sander.

De gaten zijn al afgerond met een freesje.
Ik zal er vanavond 2 ronde gaten bijzagen.
Dan zal hij zeker genoeg lucht hebben.
Ik :shock: kan hij dat niet zelf :P
Nee dat ga ik zelf doen. Je hebt daar weinig ruimte vanbinnen. Ik denk nog iets te komplex met zo een gatenzaag.
Alhoewel ..... :roll:

We zullen zien vanavond.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik zou gewoon de bracings eruit halen, is zo te zien spaanplaat, dus da's gauw gebeurd. De zijkanten van de kast met een scherpe beitel netjes opschonen, nieuwe bracing maken met ronde gaten en deze erin lijmen, of is dat misschien teveel werk? :shock:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

SSassen schreef:
Ik zou gewoon de bracings eruit halen, is zo te zien spaanplaat, dus da's gauw gebeurd. De zijkanten van de kast met een scherpe beitel netjes opschonen, nieuwe bracing maken met ronde gaten en deze erin lijmen, of is dat misschien teveel werk? :shock:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat zou ik natuurlijk ook kunnen doen.

Ik ga eens kijken deze avond.
Als ik iets vastzet zit het VAST :) eens zien hoe vast ;D
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Is op zich wel een goede les voor je zoon natuurlijk, hoe leer je van je fouten en begin je opnieuw nadat je ze hersteld hebt. Ik zou de bracing overigens van MDF maken, niet van spaanplaat, dat is nml. veel stijver en da's voor een bracing juist een pluspunt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Eigenlijk is dat een constructie fout van mij.
Ik had dus echt gedacht dat de gaten groot genoeg zouden zijn.
Maar we gaan dit samen oplossen.

Ik had spaanplaat 22mm genomen omdat deze nog bekleed zou worden.
Er komt ook nog vertikale bracing op.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik vroeg me af naar welke muziek je zoon luisterd.. Geen vooroordelen over de muzieksmaak, maar ik draai liever geen rap of britney spears op mijn luidsprekers, gelukkig mijn smaak ook niet. Dat klinkt voor geen ****!! Liever op infinity achtige boxies dan. Maja je weet nooit :wink:

Vind het wel heel stoer zo "effe" avalons naast de Jm Labs maken. Wedden dat de avalon beter klinkt :wink: naja als je de 15"sub uit de Utopia schroeft..

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

Alle uiteenlopende muziek, maar geen Rap en hardrock.

Is een rustige jongen die ook gitaar speelt, hij is nu bezi aan zijn 3de jaar.

Ik ben er trouwens ook wel benieuwd naar. Vergelijk tussen de JM en Avalon.

2 mastadonten naast elkaar. Gaat dat wel goed?? :shock:
Nu moet ik wel zeggen dat de Be drivers enorm goed zijn.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Voor de opening in de bracing gebruik ik als vuistregel dat de opening altijd groter moet zijn dan het conusoppervlak van de speaker(s). Een gelijk oppervlak is dus de onderste grens, maar ik probeer daar toch ruim uit de buurt te blijven. Ik denk niet dat ik al onder 1,5 x Sd gegaan ben.
Gebruikersavatar
FrankG
Berichten: 508
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:10

Bericht door FrankG »

:D Dat wordt zagen dus.

Dan zijn ook de tekeningen van Tony Gee van de soups niet goed.
Daar staat dus ook de bracing zo getekend. Ik heb hem nog wat groter gemaakt.

Edit, ze zijn wel goed, ik zie dat ik een fout heb gemaakt op de tekening.
Effe op mijn eigen kop kloppen.
Ik ben een gat vergeten. :oops:
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Nu we het toch over Tony G hebben :)
Waarom gebruik je een grotere woofer dan in zijn ontwerp?

( Ik ben nu bezig een paar soup's te maken)

en doe je de baspoort ook aan de onderkant? (door de golfjes heen?)

Gr. Joost
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”