Welke van de 2 speakers zullen het eerst klaar zijn denk je?FrankG schreef:Moeilijk te zeggen, het zijn 2 totaal verschillende concepten.Montana schreef:adopteer mij!!
Denk je niet dat die avalon kloon een behoorlijke partij is voor jouw Jm lab kloon? Misshcien niet in het superlaag, maar daarbuiten![]()
mvg,
Montana
De ene is echt full range en volledig gescheiden opgebouwd , de ander semi full range en niet gescheiden. Ik denk een kwestie van smaak
Avalon Eidelon vision clone
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb er al drieMontana schreef:adopteer mij!!
Denk je niet dat die avalon kloon een behoorlijke partij is voor jouw Jm lab kloon? Misshcien niet in het superlaag, maar daarbuiten![]()
mvg,
Montana
Ik moet dan ook mijn huis nog anders gaan indelen.
Maja het HT kan ook je kamer zijn dan he
Voedsel?? Ik ben opgevoed met de hoogculinaire kwaliteiten van mijn moeder! Maar ik pas me wel aan!FrankG schreef:Ik heb er al drieMontana schreef:adopteer mij!!
Denk je niet dat die avalon kloon een behoorlijke partij is voor jouw Jm lab kloon? Misshcien niet in het superlaag, maar daarbuiten![]()
mvg,
Montana![]()
Ik moet dan ook mijn huis nog anders gaan indelen.
Maja het HT kan ook je kamer zijn dan he, wat soort voedsel geven ze aan jou ?
Ja maak je er een dutrouxkelder van? Wil ik wel een slot op 'm'n' HTkamer!
Vandaag samen weer wat in de weer geweest.
Ik een frontje klaargemaakt van een midunit.
En hij wat boogjes geplakt in de kast. Als hij daarmee klaar is gaan we van binnen naar buiten werken.
Eerst aan de buitkant lood bekleden, dan een paneel van spaanplaat 18mm ertegen. en dan bekleden met 3mm mdf
Dit wordt een lekkere masieve kast.

Ik een frontje klaargemaakt van een midunit.
En hij wat boogjes geplakt in de kast. Als hij daarmee klaar is gaan we van binnen naar buiten werken.
Eerst aan de buitkant lood bekleden, dan een paneel van spaanplaat 18mm ertegen. en dan bekleden met 3mm mdf
Dit wordt een lekkere masieve kast.

- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bedankt Sander.SSassen schreef:Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De gaten zijn al afgerond met een freesje.
Ik zal er vanavond 2 ronde gaten bijzagen.
Dan zal hij zeker genoeg lucht hebben.
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
IkFrankG schreef:Bedankt Sander.SSassen schreef:Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De gaten zijn al afgerond met een freesje.
Ik zal er vanavond 2 ronde gaten bijzagen.
Dan zal hij zeker genoeg lucht hebben.
Nee dat ga ik zelf doen. Je hebt daar weinig ruimte vanbinnen. Ik denk nog iets te komplex met zo een gatenzaag.Jan-Willem schreef:IkFrankG schreef:Bedankt Sander.SSassen schreef:Ronde gaten Frank, ronde gaten, en even aan beide kanten erlangs met een afrondfrees. Als vuistregel houd ik meestal aan dat effectief de verhouding tussen gat en de bracing ongeveer 2/3 en 1/3 moet zijn, dus 2/3 is gat, 1/3 is bracing.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De gaten zijn al afgerond met een freesje.
Ik zal er vanavond 2 ronde gaten bijzagen.
Dan zal hij zeker genoeg lucht hebben.kan hij dat niet zelf
Alhoewel .....
We zullen zien vanavond.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik zou gewoon de bracings eruit halen, is zo te zien spaanplaat, dus da's gauw gebeurd. De zijkanten van de kast met een scherpe beitel netjes opschonen, nieuwe bracing maken met ronde gaten en deze erin lijmen, of is dat misschien teveel werk? 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Dat zou ik natuurlijk ook kunnen doen.SSassen schreef:Ik zou gewoon de bracings eruit halen, is zo te zien spaanplaat, dus da's gauw gebeurd. De zijkanten van de kast met een scherpe beitel netjes opschonen, nieuwe bracing maken met ronde gaten en deze erin lijmen, of is dat misschien teveel werk?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik ga eens kijken deze avond.
Als ik iets vastzet zit het VAST
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Is op zich wel een goede les voor je zoon natuurlijk, hoe leer je van je fouten en begin je opnieuw nadat je ze hersteld hebt. Ik zou de bracing overigens van MDF maken, niet van spaanplaat, dat is nml. veel stijver en da's voor een bracing juist een pluspunt.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik vroeg me af naar welke muziek je zoon luisterd.. Geen vooroordelen over de muzieksmaak, maar ik draai liever geen rap of britney spears op mijn luidsprekers, gelukkig mijn smaak ook niet. Dat klinkt voor geen ****!! Liever op infinity achtige boxies dan. Maja je weet nooit
Vind het wel heel stoer zo "effe" avalons naast de Jm Labs maken. Wedden dat de avalon beter klinkt
naja als je de 15"sub uit de Utopia schroeft..
mvg,
Montana
Vind het wel heel stoer zo "effe" avalons naast de Jm Labs maken. Wedden dat de avalon beter klinkt
mvg,
Montana
Alle uiteenlopende muziek, maar geen Rap en hardrock.
Is een rustige jongen die ook gitaar speelt, hij is nu bezi aan zijn 3de jaar.
Ik ben er trouwens ook wel benieuwd naar. Vergelijk tussen de JM en Avalon.
2 mastadonten naast elkaar. Gaat dat wel goed??
Nu moet ik wel zeggen dat de Be drivers enorm goed zijn.
Is een rustige jongen die ook gitaar speelt, hij is nu bezi aan zijn 3de jaar.
Ik ben er trouwens ook wel benieuwd naar. Vergelijk tussen de JM en Avalon.
2 mastadonten naast elkaar. Gaat dat wel goed??
Nu moet ik wel zeggen dat de Be drivers enorm goed zijn.
