betonnix project.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Hallo Erik, welkom hier. Leuke link. Ik heb alles al een tijdje gevolgt op de andere forums. Leuk project. Ben erg nieuwsgierig hoe dat nou klinkt. De enige betonnen kasten die ik heb gehoord waren van Martin (HSI). Erg strak.....
Ga je nog verder met afwerking/topkasten etc?

Edo
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

de topkasten voor mid/hoog , worden bijna hetzelfde als de B&W nautilus,

hoe ik die ga maken weet ik nog niet helemaal,
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Poe, dat wordt nog een leuk project. Ik kan je alleen maar succes wensen want ik zou ook geen idee hebben hoe ik dat zou aanpakken.
Milner
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 22:45

Bericht door Milner »

gaaf zeg!
jamesbond
Berichten: 11
Lid geworden op: do 18 nov 2004, 15:02

betonsamenstelling

Bericht door jamesbond »

Mogen we de samenstelling van jouw beton weten? Zit er wapening in?
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Bericht door Rudy »

Leuk projectje :)

De dag dat je de ideale positie in je kamer wilt vinden ga jij hard moeten werken jonge, 150kG verschuiven :lol:

Succes ermee

Rudy
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Rudy schreef:
Leuk projectje :)

De dag dat je de ideale positie in je kamer wilt vinden ga jij hard moeten werken jonge, 150kG verschuiven :lol:

Succes ermee

Rudy
Hmmm SIMPEL Oplossing:
Gewoon je ideale luisterruimte eromheen bouwen
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Re: betonnix project.

Bericht door erik klijnsmit »

ik heb het weer wat bijgewerkt.
ps: de tweeter is intussen verhuist tussen de middentoner en de woofer .
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zeer nice Project :)

Er was trouwens een simpele oplossing voor je rendementverschil met de ESL: actief gaan!

Maar goed, de KEP is geen verkeerde keuze. Dat nazale gaat weg als je de KEPjes wat lager crosst. Ze spelen op zich wel prima tot 10 Khz, maar ik denk dat je vooral last hebt van de bundeling. Daarnaast zal een tweeter het boven de 2~3 kHz toch wel beter doen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Hoi Erik,

Had het verslag op je homepage nog niet gezien. Leuk om te lezen! Na de luistersessie de afwerking, dat wordt een uitdaging.

Jeroen
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

erik van voorst
In memoriam †
Berichten: 23
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 13:42

Bericht door erik van voorst »

erik klijnsmit schreef:
Hoi Erik

Prachtig project..DIY op hoog niveau...ben benieuwd of je weer wat verder bent

Groetjes
Erik
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Geweldig mooi hoe je die behuizing van de mioddentoner hebt gemaakt.

Makkelijk hoor, zo'n draaibankje ...


Heb je klankmatig nog voordelen t.o.v. de kruik ?


Paul.
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

heej paul,

ik heb de houten kruik nog niet beluistert,
zodra ik hem af heb laat ik het weten
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Ik hoor het graag. Zou best eens willen luisteren.

Ben zelf de laatste maanden weer meer met andere dingen bezig dan met zelfbouw. Hoewel ik een paar dagen geleden een paar hele lieve Monacortjes binnen heb gekregen, dus misschien moest ik maar weer eens ...


Paul.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

ziet wel veel mooier uit met al dat hout. echt top
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

Paul Jenner schreef:
Ik hoor het graag. Zou best eens willen luisteren.




Paul.
kom eens langs,
technisch heb ik ze zo goed als klaar, :wink:
maar misschien hoor jij nog iets naars :lol:
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

een orgel ?


;)


Paul.
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

Paul Jenner schreef:
een orgel ?


;)


Paul.
vind jij dat naar? :lol:
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

een kleine update,
mijn middentonerbehuizingen zijn klaar!

Afbeelding

Afbeelding
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Wow!

Mooi gemaakt zeg! :lol:
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

=P~ Wow echt ziek mooi, die middentonerbehuizing zeg... =D>

Alleen jammer van de ruimte tussen de woofer en het hout, misschien daar nog een beetje lak overheen oid. Maar waarshcijnlijk had je daar al wat op gevonden.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Wow, dat KEP't zeg :shock:

Echt super mooi gemaakt man! super strak gelakt!

Btw, hoe heb je dat kepje er zo in gekregen :?:
Laatst gewijzigd door voodooless op do 04 aug 2005, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

8)

Erg mooi.
Heb je hem laten spuiten?
Gesloten