Muziek 27 mei
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Muziek 27 mei
Wellicht is het leuk om hier de muziek te posten die je 27 mei meeneemt of graag zou horen.
Ik denk zelf al aan het volgende:
- Pink Floyd; .............. (Roger Waters, amused to death?)
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten
- The Corrs; unplugged
- MTV Unplugged
- Nirvana Unplugged in N.Y.
- G3 live in Tokyo
Ik ben benieuwd!
Ik denk zelf al aan het volgende:
- Pink Floyd; .............. (Roger Waters, amused to death?)
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten
- The Corrs; unplugged
- MTV Unplugged
- Nirvana Unplugged in N.Y.
- G3 live in Tokyo
Ik ben benieuwd!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Mischien nog het volgende:
Mike Oldfield - Tubular Bells (eventueel SACD versie)
Dire Straits - neem maar wat...
Prodigy - Fat Of The Land (ik vind best dat er wat ranzig spul tussen mag zitten
)
Nieuwe CD van David Gilmour is ook niet verkeerd.
... en er is vast nog wel meer te bedenken. Neem vooral ook wat klassiek mee, ben ik zelf niet in thuis...
Leukste is om het lekker breedt te houden zodat er voor iedereen wat herkenbaars tussen zit.
Mike Oldfield - Tubular Bells (eventueel SACD versie)
Dire Straits - neem maar wat...
Prodigy - Fat Of The Land (ik vind best dat er wat ranzig spul tussen mag zitten
Nieuwe CD van David Gilmour is ook niet verkeerd.
... en er is vast nog wel meer te bedenken. Neem vooral ook wat klassiek mee, ben ik zelf niet in thuis...
Leukste is om het lekker breedt te houden zodat er voor iedereen wat herkenbaars tussen zit.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Muziek 27 mei
Sietse ookPaul schreef:.
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten)
Maar het is inderdaad een aardige CD qua muziek en luidsprekertest.
Re: Muziek 27 mei
Bedoel jij dan die contrabassss... ??Paul schreef:- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten
Heb ik er ook nog wel een voor je.
Holly Cole met temptation:

Zal ik ook meenemen.
Ik had al een lijstje gamaakt:
- EMMA : bij het opstellen van de luidsprekers L+R en fase testen
- Mighty Sam McClain : Give it up to love (1,7)
- Diana Krall : Girl in the other room (1,2,3)
- Santana : Abraxas (1,2) (indien er een SACD-speler aanwezig is)
- Metallica : …And justice for all (1,4)
- Beethoven : 3de “Eroica” (?)
- Orff : Carmina Burana (?)
- Neil Young : Greatest hits (1,2,12,13)
- Neil Young : Ragged glory (4,5)
...of iets van die aard.

- EMMA : bij het opstellen van de luidsprekers L+R en fase testen
- Mighty Sam McClain : Give it up to love (1,7)
- Diana Krall : Girl in the other room (1,2,3)
- Santana : Abraxas (1,2) (indien er een SACD-speler aanwezig is)
- Metallica : …And justice for all (1,4)
- Beethoven : 3de “Eroica” (?)
- Orff : Carmina Burana (?)
- Neil Young : Greatest hits (1,2,12,13)
- Neil Young : Ragged glory (4,5)
...of iets van die aard.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ja, the Hunter ken ik een beetje. Mooi.fireman schreef:
Bij iemand bekend??
Ik stel nog het volgende voor, tijdsduur staat er achter en in totaal ongeveer 25 minuten klassieke muziek.
Frederic Chopin, Ballade No 1 in g-kl Op.23 Helene Grimaud, Piano (8:19)
Solo Gitaar van Villa-Lobos, prelude No. 4 in E Minor (3:56)
Mi Buenos Aires querido, Argentijnse tango met accordeon, piano en contrabas (3:53)
Requiem, KV 626, Mozart, Tuba mirum (3:09)
Igor Stravinsky, De vuurvogel, Finale (2:54)
Extra, geen klassiek maar erg leuk:
The gates of Dafos, draaide ik tijdens DDIY_2006, met die grote drumvellen (3:55)
Allen zeer mooie opnames en ze laten uitstekend de kwaliteiten van de speakers naar voren komen. Eventueel kan de argentijnse tango worden weggelaten maar dan zou iemand anders een mooie (jazz?) opname met contrabas moeten laten horen. Ik weet niet of die er al bij zitten en die van Diana Krall (the girl in the other room) vind ik niet bijzonder mooi qua contrabas.
Wowly, hoe zou je de tijdindeling willen maken per genre? We zullen moeten schiften en streng voor onszelf zijn als we zes keer hetzelfde willen draaien.
Ik ga binnenkort de groepen indelen. Dan kunnen jullie onderling naar hartelust muziekfragmenten combineren. Het is tenminste jullie luisterdag (en een beetje de mijne).
De groepen worden ingedeeld naar een goede verdeling van zelfbouwerluisteraars en luisteraars. De luisteraars zullen toch graag van de zelfbouwers willen weten het wat en hoe. Daarom zou het ook erg fijn zijn als de bouwer van de set aanwezig is bij de set als er met deze wordt gebezigd. Het nadeel is dat je dan niet de andere opgestelde set kunt horen, maar dan piep je er halverwege maar ff tussenuit.
De mensen die samen rijden worden sowieso bij elkaar in de groep gepland.
Ik zit zelf nog te broeien op één of twee mooie muziekstukken.
Overigens, jeroen, als jouw set gedraaid wordt heb je eerste keuze. Dus als je persé wil kun je ál je stukken spelen. Het is denk ik wel leuk als anderen ook de kans krijgen wat muziek te draaien. Je zult dus zelf een schifting moeten maken. Misschien dat anderen je er mee kunnen helpen??
Wowly
De groepen worden ingedeeld naar een goede verdeling van zelfbouwerluisteraars en luisteraars. De luisteraars zullen toch graag van de zelfbouwers willen weten het wat en hoe. Daarom zou het ook erg fijn zijn als de bouwer van de set aanwezig is bij de set als er met deze wordt gebezigd. Het nadeel is dat je dan niet de andere opgestelde set kunt horen, maar dan piep je er halverwege maar ff tussenuit.
De mensen die samen rijden worden sowieso bij elkaar in de groep gepland.
Ik zit zelf nog te broeien op één of twee mooie muziekstukken.
Overigens, jeroen, als jouw set gedraaid wordt heb je eerste keuze. Dus als je persé wil kun je ál je stukken spelen. Het is denk ik wel leuk als anderen ook de kans krijgen wat muziek te draaien. Je zult dus zelf een schifting moeten maken. Misschien dat anderen je er mee kunnen helpen??
Wowly
Wat ik altijd leuk vind is de omgeving te horen. Dit is goed te doen op de (oude) opname van "jazz in the pawnshop" nummertje 1. Daarbij heeft de vibrafoon een hele mooie warme gloed. En het is een leuk nummer
(Limehouse Bleus, 9.40, inkorten dus..: http://www.amazon.com/gp/product/B00000 ... nce&n=5174)
Ook om de woofers eens wat schoon te blazen, een mooi nummer van Madonna's Ray of light, ook heel lekkere muziek! (skin, to have and not to hold of little star : http://www.amazon.com/gp/product/B00000 ... nce&n=5174 )
Wowly
Ook om de woofers eens wat schoon te blazen, een mooi nummer van Madonna's Ray of light, ook heel lekkere muziek! (skin, to have and not to hold of little star : http://www.amazon.com/gp/product/B00000 ... nce&n=5174 )
Wowly




"Afblijven!"