Muziek 27 mei

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Muziek 27 mei

Bericht door Paul »

Wellicht is het leuk om hier de muziek te posten die je 27 mei meeneemt of graag zou horen.

Ik denk zelf al aan het volgende:
- Pink Floyd; .............. (Roger Waters, amused to death?)
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten
- The Corrs; unplugged
- MTV Unplugged
- Nirvana Unplugged in N.Y.
- G3 live in Tokyo


Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Mischien nog het volgende:

Mike Oldfield - Tubular Bells (eventueel SACD versie)
Dire Straits - neem maar wat...
Prodigy - Fat Of The Land (ik vind best dat er wat ranzig spul tussen mag zitten ;) )
Nieuwe CD van David Gilmour is ook niet verkeerd.

... en er is vast nog wel meer te bedenken. Neem vooral ook wat klassiek mee, ben ik zelf niet in thuis...

Leukste is om het lekker breedt te houden zodat er voor iedereen wat herkenbaars tussen zit.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Muziek 27 mei

Bericht door Leeuwarden »

Paul schreef:
.
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten)
Sietse ook :mrgreen:
Maar het is inderdaad een aardige CD qua muziek en luidsprekertest.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Muziek 27 mei

Bericht door Henkjan »

Paul schreef:
- K3 live in Tokyo


Ik ben benieuwd!
:shock: ja ik ook ;)
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Deze zeker:

Afbeelding

Dynamisch, vette bass en ruimtelijkheid.

En voor het mooie:

Afbeelding

Bij iemand bekend??
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Muziek 27 mei

Bericht door fireman »

Paul schreef:
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten
Bedoel jij dan die contrabassss... ??

Heb ik er ook nog wel een voor je.

Holly Cole met temptation:

Afbeelding

Zal ik ook meenemen.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Slagerij van kampen - Live
Sarah K - Live
Faithless - Forever
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik had al een lijstje gamaakt:
- EMMA : bij het opstellen van de luidsprekers L+R en fase testen
- Mighty Sam McClain : Give it up to love (1,7)
- Diana Krall : Girl in the other room (1,2,3)
- Santana : Abraxas (1,2) (indien er een SACD-speler aanwezig is)
- Metallica : …And justice for all (1,4)
- Beethoven : 3de “Eroica” (?)
- Orff : Carmina Burana (?)
- Neil Young : Greatest hits (1,2,12,13)
- Neil Young : Ragged glory (4,5)

...of iets van die aard.

:)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Whoepie!

Ik zie mooie dingen voorbij komen! Denk er wel aan dat je maar één uur naar een set kan luisteren, alvorens je naar de volgende gaat.

Wowly
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Gaat helemaal goedkomen!

jaaaaaaaaaa, K3 lijkt me ook leuk Henkjan :evil: :D
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Afbeelding "Afblijven!" :shock:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zouden ze allemaal ook een "G"-drie hebben :twisted:

Doe mij de middenste maar. Ik zal kijken of ik een podiumpje kan regelen, oke?

Wowly
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Wowly schreef:
Zouden ze allemaal ook een "G"-drie hebben :twisted:

Doe mij de middenste maar. Ik zal kijken of ik een podiumpje kan regelen, oke?

Wowly
Ooooooohhhhhhh.....! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

hahaha, dan zal het wel aanmeldingen regenen denk ik zo.

Wowly
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Wowly schreef:
Doe mij de middenste maar. Ik zal kijken of ik een podiumpje kan regelen, oke?

Wowly
Ben jij zo klein dan :-k
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Wowly schreef:

Doe mij de middenste maar.

Wowly
om bier te laten halen?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

fireman schreef:
Afbeelding

Bij iemand bekend??
Ja, the Hunter ken ik een beetje. Mooi.

Ik stel nog het volgende voor, tijdsduur staat er achter en in totaal ongeveer 25 minuten klassieke muziek.

Frederic Chopin, Ballade No 1 in g-kl Op.23 Helene Grimaud, Piano (8:19)
Solo Gitaar van Villa-Lobos, prelude No. 4 in E Minor (3:56)
Mi Buenos Aires querido, Argentijnse tango met accordeon, piano en contrabas (3:53)
Requiem, KV 626, Mozart, Tuba mirum (3:09)
Igor Stravinsky, De vuurvogel, Finale (2:54)

Extra, geen klassiek maar erg leuk:
The gates of Dafos, draaide ik tijdens DDIY_2006, met die grote drumvellen (3:55)

Allen zeer mooie opnames en ze laten uitstekend de kwaliteiten van de speakers naar voren komen. Eventueel kan de argentijnse tango worden weggelaten maar dan zou iemand anders een mooie (jazz?) opname met contrabas moeten laten horen. Ik weet niet of die er al bij zitten en die van Diana Krall (the girl in the other room) vind ik niet bijzonder mooi qua contrabas.

Wowly, hoe zou je de tijdindeling willen maken per genre? We zullen moeten schiften en streng voor onszelf zijn als we zes keer hetzelfde willen draaien.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik ga binnenkort de groepen indelen. Dan kunnen jullie onderling naar hartelust muziekfragmenten combineren. Het is tenminste jullie luisterdag (en een beetje de mijne).

De groepen worden ingedeeld naar een goede verdeling van zelfbouwerluisteraars en luisteraars. De luisteraars zullen toch graag van de zelfbouwers willen weten het wat en hoe. Daarom zou het ook erg fijn zijn als de bouwer van de set aanwezig is bij de set als er met deze wordt gebezigd. Het nadeel is dat je dan niet de andere opgestelde set kunt horen, maar dan piep je er halverwege maar ff tussenuit.

De mensen die samen rijden worden sowieso bij elkaar in de groep gepland.

Ik zit zelf nog te broeien op één of twee mooie muziekstukken.

Overigens, jeroen, als jouw set gedraaid wordt heb je eerste keuze. Dus als je persé wil kun je ál je stukken spelen. Het is denk ik wel leuk als anderen ook de kans krijgen wat muziek te draaien. Je zult dus zelf een schifting moeten maken. Misschien dat anderen je er mee kunnen helpen??

Wowly
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

in ieder geval minder klassiek :lol:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wat je zou kunnen doen is het eerste half uur met een selectie van muziek die op elke set gedraaid wordt. En dan het tweede half uur eigen keus van de set eigenaar. Kun je naar eigen believen doorluisteren of even rust nemen van het luisteren.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Geen reaktie? Geen goed voorstel? Of toch wel? In dat geval moeten we wat gaan samenstellen, een lijstje van een half uur muziek.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Toch wel reactie. Goed idee. Zeker met het oog op muziek die overal gedraaid wordt om goede vergelijkingen te krijgen. Rest voor de bouwer zelf wat "lekker klinkt".
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Laat ik dan een eerste voorstel doen, een stukje solo piano. Lekker kort, maar gaat mooi van hard tot zacht, veel en weinig nootjes en ook een uitdaging voor de CD-speler en versterker.

Serge Rachmaninov: Prelude in gis-kl op. 32 No. 12, Hélène Grimaud (tijdsduur 2'24)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wat dacht je van iets met een saxofoon? Is opzich een hard instrument en rekend genadeloos af met je hoog...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Wat ik altijd leuk vind is de omgeving te horen. Dit is goed te doen op de (oude) opname van "jazz in the pawnshop" nummertje 1. Daarbij heeft de vibrafoon een hele mooie warme gloed. En het is een leuk nummer :D (Limehouse Bleus, 9.40, inkorten dus..: http://www.amazon.com/gp/product/B00000 ... nce&n=5174)

Ook om de woofers eens wat schoon te blazen, een mooi nummer van Madonna's Ray of light, ook heel lekkere muziek! (skin, to have and not to hold of little star : http://www.amazon.com/gp/product/B00000 ... nce&n=5174 )

Wowly
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”