Van filters weet ik maar weinig, laat staan van de componenten die gebruikt kunnen worden.
Ik ben bezig met een paar leuke luidsprekertjes. Zie http://www.zaphaudio.com/audio-speaker18.html
Uitvoerige beschrijving van het filter en de componenten hoor, maar een leek als ik wordt hier niet veel wijzer van.
Een aantal vragen:
* Welke spoelen kan ik het beste gebruiken? ...the coils are air core standards.... Ik begrijp dat het luchtspoelen moeten zijn, maar wat is in dit geval een goede draaddoorsnede?
* ...Eagle - Metal Oxide Film Non-Inductive Resistors... Zijn dit de bekende MOX-weerstanden? Hij zegt ook ...Inductor DCR does not matter.... DCR? Is dat dat percentage? Bijvoorbeeld 5%? En als ik niet aan de juiste waarde kan komen met één weerstand, kan ik dan twee of meerdere weerstanden samenvoegen?
* De condensator. Hij heeft het over ...Metallized Polypropylene Capacitors, 160VAC/250VDC.... Welke condensator kan ik het in dit geval het beste gebruiken? Iets van Audyn ofzo? De Q4? ???
Ik hoop dat jullie mij wat informatie kunnen verschaffen. Dan kan ik verder bouwen!
Bedankt!
Steven