Peerless binnenkort allemaal uit China

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Roland schreef:
Ik ga er er ook vanuit dat ze in de peerless fabriek in china niet naar de locale bouwmarkt lopen als de lijm op is.
En toch gebeurt dat nu juist wel. Zodra de gespecificeerde lijm op is wordt er een blik plaksel uit de bouwmarkt gehaald, want lijm is immers lijm. Om dat te voorkomen zou Peerless zelf ter plekke de kwaliteit in de gaten moeten houden.

Een maat van me laat zijn kinderwagens in China produceren. In eerste instantie waren de reiskosten en persoonlijke belasting om zelf ter plaatse kwaliteitscontroles te houden nogal hoog, gevolg was dat er regelmatig zendingen uit China werden ontvangen die niet aan de kwaliteitseisen voldeden. Een voorbeeld was dat de gespecificeerde grijze lak op was waarna de Chinezen zelf een paar bussen grijze verf uit de 'bouwmarkt' haalden om te lakken. Grijs is immers grijs.

Pas nadat ze zelf zeer geregeld in China de kwaliteit in de gaten gingen houden kwam het gewenste kwaliteitsniveau op peil.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dat die Chinezen zo "nauw" kijken, moet dus niet al te letterlijk worden genomen. ;)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

richard schreef:
Pas nadat ze zelf zeer geregeld in China de kwaliteit in de gaten gingen houden kwam het gewenste kwaliteitsniveau op peil.
Ik denk eigenlijk dat Peerless er wel drie keer over na heeft gedacht om deze stap te maken. Ze weten dit ook allemaal wel natuurlijk, en zullen we maatregelen getroffen hebben voordat het mis gaat.
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Ja, en jij denkt dat ze bij Pioneer daar niet over nagedacht hebben?

Groeten Mark
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

markje schreef:
Ja, en jij denkt dat ze bij Pioneer daar niet over nagedacht hebben?
Tja, alles wat we kunnen doen is afwachten en hopen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik denk dat Peerless wel moet, willen ze goed blijven concurreren. Zo snel als de kwaliteit achteruit gaat nemen de verkopen gewoon snel af. En dat kunnen ze zich niet veroorloven.

Ik denk dat ze de afgelopen jaren gewoon een pilot hebben gedaan met die chinezen, en dat dat goed bevallen is.

Wat ik al zei, hopelijk blijft de kwaliteit dezelfde maar wordt de prijds lager :P

Wowly
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Marp schreef:
Dat die Chinezen zo "nauw" kijken, moet dus niet al te letterlijk worden genomen. ;)
Niet al te figuurlijk zul je bedoelen. Letterlijk kijken ze immers wel nauw:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

XXLS Titanium anodized aluminum cone woofers available in 10” and 12” sizes.. bron: http://www.tymphany.com/

Zijn ze daar aan het experimenteren met andere materialen? van nomex naar alu is hetzelfde als dat accuton van ceramiek naar papier gaat.. naja bijna :P

Veel meer info heb ik nog niet kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Jammer Dat ze die site niet goed bijhouden. Er staan meer nieuwe dingen aangekondigd zoals 5.5 en 6.5 inch SLS drivers niks over te vinden op de site. Die alu xxls drivers zijn ook niet te vinden. Waarom dan wel aankondigen?

Groeten Roland
Plaats reactie