Peerless binnenkort allemaal uit China

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Peerless binnenkort allemaal uit China

Bericht door Henkjan »

De nieuwe fabriek van Peerless in China is bijna klaar:
www.tymphany.com schreef:
You need look no further than Tymphany's PanYu, China manufacturing facility for additional evidence of the merger's benefits. While the transition to China began before DST and Tymphany joined forces, our improved financial strength has also enabled us to make much larger investments in our Chinese production facilities than we could have made as DST alone. As a result, we now have a state-of-the-art manufacturing facility in China that is starting to turn out tweeters and woofers of the highest quality in the world, and that can handle high volume production with ease.

No discussion of manufacturing is complete right now without acknowledging some of the bumps that emerged on the road to establishing a world-class production facility in China. Unfortunately, many of Tymphany's existing customers have experienced some of these bumps on the path to restructuring the manufacturing sites that produce our great audio solutions, but I'm happy to report that the road has finally been smoothed, as the dramatic decrease in customer reported issues can attest. More on that in a minute.

Prior to moving production of our famous Peerless and Peerless v-line brands of audio transducers to China, they were manufactured here in Denmark at our Karlslunde facility. When we moved out of Karlslunde and into our new offices in Taastrup last summer, we transferred Peerless manufacturing to Videbæk, where it would stay until PanYu was fully operational and able to handle a wide variety of product types beyond the tweeters that it was already famous for. Although the manufacturing team in Videbæk is highly skilled, manufacturing is inherently difficult, and the transition from one location to another caused some product and logistics issues that we did not adequately anticipate. To the extent that our customers suffered any inconvenience as a result of this, we are truly sorry and have taken all necessary measures—including the implementation of a company-wide Quality Commitment Program—to prevent this from ever occurring again.

Fortunately, improvements are happening at a rapid pace now, and I'm happy to report a significant down trend in what we refer to as "customer action reports," or CARS. CARS are how we track all customer issues with regards to products and logistics, and after the rough patch that occurred last year following the Karlslunde-to-Videbæk transition, the number of action reports we're receiving is dropping dramatically month to month. By the end of March 2006, CARS were down to levels not seen since the Peerless and Peerless v-line brands were manufactured in Karlslunde. As we transition these brands now from Videbæk to PanYu, we are much better equipped to make this transition as seamless and easy as possible, and the lower CARS rates are indication that we are succeeding.
maar ontwikkelijng blijft in Denemarken:
www.tymphany.com schreef:
As DST, we built our reputation on being the company to work with when you wanted the best sound, and over the years, our Peerless, Vifa and ScanSpeak brands have been selected by the most discerning audio brands in the world—companies that truly define the high-end of the audio market. Some of our established customers have expressed concern that Tymphany's Denmark operations will eventually fade into the horizon, overtaken by the U.S. and China. But nothing could be further from the truth.

Tymphany Denmark is—without question—an indispensable part of Tymphany's global organization. Over the course of decades, we have accumulated a unique technical expertise which is now a cornerstone of Tymphany's differentiation in the market. In fact, Danish acoustical talents are being put to work on the Tymphany Linear Array Transducer (LAT), originally developed by Tymphany in its Cupertino, California lab. Product development has since become a multinational effort, and in fact, our Videbæk center has several new engineering resources working to develop prototype Tymphany LAT subwoofers into customer-specific products. So there's a nice synergy between our engineering teams, and even a healthy co-dependency that is accelerating the pace of innovation across all product lines.

In addition to our technological contributions to the business, Tymphany Denmark has worked over many decades to build positive and lasting relationships with Peerless, Vifa and ScanSpeak customers, and we remain uniquely qualified to continue to serve these customers. We have been expanding our account management capability, in fact, to continue the dialogue with Tymphany's customers in Europe and the rest of the world, and to ensure that we maintain these very close relationships even as we expand our reach into new markets and applications.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hmm. Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Het is wel duidelijk dat dit voor peerless een kostenbesparing gaat opleveren. Ik hoop echter wel dat de kwaliteit het zelfde blijft.

Verder is het nu ook duidelijk waarom een aantal units slecht of langzaam beschikbaar zijn.

Gaat ScanSpeak nu ook over op chineese productie?
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wat je nu binnen hebt gekregen is al geproduceerd in China. Als je daar tevreden over bent, geen reden om je zorgen te maken.
voodooless
Contacteer:

jeroen_d schreef:
Wat je nu binnen hebt gekregen is al geproduceerd in China. Als je daar tevreden over bent, geen reden om je zorgen te maken.
Nee hoor, "Made in Denmark" staat er op (Peerless HDS180 Excl)!
ralf

Bericht door ralf »

staat erop, maar of dat ook zo is
vifa ha d al een fabriek in China, de tweeters uit mijn Acoustic Energie Aegis komen er vandaan, kasten worden in Maleisie gemaakt en ontworpen in de UK, vervolgens koopt mijn zwager ook een paar in Singapoor, best wel grappig eigelijk, kwaliteit wereldwijd beschikbaar
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

deepspace schreef:
Gaat ScanSpeak nu ook over op chineese productie?
Als ik me goed herinner heeft Ken Kantor op de Mad board verteld dat de produktie van SS in Denemarken blijft. Deze worden dus relatief nog duurder ;)
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik zie op event. arbeid & mens rechten het probleem eigenlijk niet zo, waarom zou een chinees niet fatsoenlijk een peerless driver in elkaar kunnen zetten? Geld zat over nu voor QC dus dat hoeft er ook niet onder te lijden.

Groeten Roland
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Misschien ander arbeidsethos? De meeste noorderlingen zijn niet gebrand op half werk, ze scheppen er veel eer in. Kijk maar naar jezelf, jij bent ook heel erg gedreven om goed werk af te leveren. Als je die campussen ziet waar productie wordt gedraaid in china, kan ik me niet zo heel erg goed voorstellen dat daar erg veel eer in werk wordt geschept. Maar goed, dat is een persoonlijke mening.

Ik hoop dat ze wel goede qc hebben idd.

Wowly
DIY_Freak

Bericht door DIY_Freak »

Wowly schreef:
Misschien ander arbeidsethos? De meeste noorderlingen zijn niet gebrand op half werk, ze scheppen er veel eer in. Kijk maar naar jezelf, jij bent ook heel erg gedreven om goed werk af te leveren. Als je die campussen ziet waar productie wordt gedraaid in china, kan ik me niet zo heel erg goed voorstellen dat daar erg veel eer in werk wordt geschept. Maar goed, dat is een persoonlijke mening.

Ik hoop dat ze wel goede qc hebben idd.

Wowly
Je doet net of Tymphany nu maar gewoon moet slikken wat er over komt waaien uit de fabriek in China. Tymphany heeft gewoon de QC in handen, klaar. Dus zorgen over de kwaliteit zijn m.i. onterecht.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dat was niet de bedoeling, maar ik geloof wel dat het in orde zal zijn, anders waren ze allang gewisseld van sub-contractor, een andere chinees of taiwanees ingeschakeld voor de productie.

Misschien worden de units wel goedkoper :twisted:

Wowly
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

het is hun eigen fabriek daar, geen subcontractor, tenminste zo lees ik dat in de persberichten.

en ik kan me Wowly's zorgen wel voorstellen, las recent ook een artikel over de betrokkenheid van de gemiddelde chinees bij het werk, en daar wordt niet vrolijk van
voodooless
Contacteer:

Tja, met het loon van de gemiddelde chinees kan ik me daar ook wel wat bij voorstellen eigenlijk :roll:

We willen ze niks betalen, maar verwachten wel dat ze topkwaliteit leveren ;)
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

We willen ze niks betalen, maar verwachten wel dat ze topkwaliteit leveren
Aan de andere kant kan je ze natuurlijk ook erg rustig en precies werk laten doen wat in europa onbetaalbaar is.

Toch kan ik me niet voorstellen dat die chinezen heel erg afgebeuld worden in bijv speakerfabrieken van Tymphany en Tangband enkel door de aard van het werk. Na zoveel uur en een x aantal spiders plak je er volgens mij geen enkele meer recht. Michien is dit wel erg naief gedacht.

Het is alleen erg lastig te achterhalen hoe een bedrijf zich in china gedraagt. Ik zou het wel willen weten, kinderarbeid en modern lijfeigenschap ben ik niet zon fan van.

Groeten Roland
richard

Bericht door richard »

Roland schreef:
Het is alleen erg lastig te achterhalen hoe een bedrijf zich in china gedraagt. Ik zou het wel willen weten, kinderarbeid en modern lijfeigenschap ben ik niet zon fan van.
Als je jezelf daarin wil verdiepen en daar dan ook de consequenties uit zou willen trekken krijg je het wel heel erg druk. Een groot deel van onze westerse productie gaat naar oost-aziatische landen waar ze het niet zo nauw nemen met de arbeidsomstandigheden. Maar het wordt wel verschrikkelijk moeilijk om dergelijke produkten te boycotten.

Maar er komt vanzelf een tijd dat al ons geld daar naar toe is gestroomd en dat we zelf voor een paar armzalige euro's 12 uur per dag 364 dagen per jaar aan het werk gaan in een stinkende warme fabriek.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Maar er komt vanzelf een tijd dat al ons geld daar naar toe is gestroomd en dat we zelf voor een paar armzalige euro's 12 uur per dag 364 dagen per jaar aan het werk gaan in een stinkende warme fabriek.

Hoezo? We hebben toch al die jaren ontzettend veel geld gestoken in goed onderwijs. :^o
richard

Bericht door richard »

Roland schreef:

Hoezo? We hebben toch al die jaren ontzettend veel geld gestoken in goed onderwijs. :^o
Daar heb je gelijk in. De scholen hebben inmiddels allemaal een uitgebreide staf met duurbetaalde managers en administratief medewerkers.
Laatst gewijzigd door richard op vr 28 apr 2006, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:lol: :lol: :lol:
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Daar kan je wel om lachen, maar het is geen overbodige luxe met zoveel opvoedkundige verantwoordelijkheid en met al die overspannen leerkrachten van tegenwoordig. Gelukkig blijven er ook nog leerkrachten over om de kids van die druk bezette managers en administratieve krachten op te voeden, en ze te behoeden voor een bestaan als arbeider, door ze in de resterende tijd op te leiden tot bijv. ehhh... administratief medewerker of manager.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

suggestie, wat minder manager, wat meer leerkracht. Het lijkt de zorg wel.

Wowly
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

hier graag on-topic (kan anders wel afsplitsen naar de kantine)
markje

Bericht door markje »

Wie de kwaliteit ook in de gaten houdt, het is geen garantie dat China waarmaakt wat Peerless wil.

Pioneer is met de DJM of de CDJ (mengpanelen resp cd spelers) ook alweer terugverhuist van China naar Taiwan of Thailand (waar ze vandaan kwamen). Waarom? Door de belabberde kwaliteit van de gebruikte onderdelen. Al die producten kwamen ook door de kwaliteitscontroles heen, maar die Pioneer spullen hebben de naam jaren mee te gaan en daar ging het mis: de duurzaamheid was ver te zoeken.

Dus ja, Peerless kan willen wat ie wil en als alles door de kwaliteitseisen heenkomt, wil dat niet zeggen dat die units na 5 jaar gebruik ook nog heel zijn.

Groeten Mark
voodooless
Contacteer:

markje schreef:
Dus ja, Peerless kan willen wat ie wil en als alles door de kwaliteitseisen heenkomt, wil dat niet zeggen dat die units na 5 jaar gebruik ook nog heel zijn.
Ik denk dat dat wat meer zegt over de kwaliteitseisen/testmethoden van Pioneer dan over China. Ik denk dat als je het goed aanpakt, het geen enkel probleem is om iets in China te produceren.
markje

Bericht door markje »

Dat ben ik dus totaal niet met je eens. Duurzaamheid is slechts in beperkte mate te testen. het bewegende deel kun je nog met geweld testen, maar hoeveel jaar de lijmverbinding sterk blijft waarmee je de rubberrand vastzet is niet zo makkelijk te testen.

Groeten Mark
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Ik ga er er ook vanuit dat ze in de peerless fabriek in china niet naar de locale bouwmarkt lopen als de lijm op is. Dat zal toch door Peerless Denemarken geleverd worden of in ieder geval gespecificeerd. Het lijkt me een onderdeel van het hele productie proces.

Groeten Roland
voodooless
Contacteer:

Roland schreef:
Ik ga er er ook vanuit dat ze in de peerless fabriek in china niet naar de locale bouwmarkt lopen als de lijm op is. Dat zal toch door Peerless Denemarken geleverd worden of in ieder geval gespecificeerd. Het lijkt me een onderdeel van het hele productie proces.
Exact.
Plaats reactie