Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ach, die audio toestanden vreet ook tijd.
Ikzelf hou wel van een beetje wendbaar bootje.
http://www.navsource.org/archives/02/027447.jpg
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Leeuwarden schreef:
Ach, die audio toestanden vreet ook tijd.
Ikzelf hou wel van een beetje wendbaar bootje.
http://www.navsource.org/archives/02/027447.jpg
Het is verboden om naar dat plaatje te kijken, zegt mijn pc.. :?:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Gek hoor. Dit is het bedoelde bootje strak door de bocht!
Het ding heet trouwens " Stennis". Zouden ze dat serieus menen?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 30 apr 2006, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Leeuwarden schreef:
Gek hoor. Dit is het bedoelde bbotje strak door de bocht!
Het ding heet trouwens " Stennis". Zouden ze dat serieus menen?

Afbeelding
:?: :?:

Is dat bootje van de zelfde ontwerper als de Vliegende Hollander ? :?
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Afbeelding

Ach dit is gewoon zo'n grijze praam die zich vol gas de bocht door wringt.
Het bootje is vernoemd naar een of andere Yank:

CVN-74 is named after U.S. Senator John Cornelius Stennis (1901-1995), who served for 41 years in the U.S. Senate (1947-1988), with eight Presidents, from Truman to Reagan.

Senator Stennis (D-MISS) consistently supported a strong U.S. military and gained the honorary title of "the father of America's modern Navy."

Stel je voor dat er in Nederland een Hr.Ms.Verdonk zou komen .. :cry:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ach, ik hou gewoon van groot... Ooit eens op een olietanker geweest die in Amsterdam in dok lag (vader van klasgenootje was de kapitein...). Enorm indrukwekkend. Zover ik me herinner was dat het grootste formaat schip dat in A'dam in het droogdok paste. Ook erg indrukwekkend was het eten in de officers-mess. Ze hadden een Spaanse kok. Snert vooraf, Paella als hoofdmaaltijd en een broodmaaltijd na. Ik weet zeker dat er aan boord nooit een meningsverschil is geweest over het eten.

Zullen we dan nu maar weer on-topic? Ik liet me even gaan....
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Schoot me zomaar even te binnen
Zou Rinsma in Lippenhuizen 2 luisterkamers willen verhuren... :idea: :idea: :idea:

Weet niet hoe de oude man tegenover zelfbouw staat ?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Daar is Jan Bosch van Clear Sound ooit begonnen..
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi ik wil ook wel mee doen!

Ik wil wel twee mini tml's mee nemen.

Groeten Roland
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Porcino schreef:
Ik zal kijken of ik kan komen, is weleswaar weer een rotend, maar tzt moet de Transrotor naar Sneek voor service. Als dat het geval is, dan neem ik mijn luidsprekertjes mee en evt. een ASR Emitter versterker. DIY Phonoamp kan ik meenemen, net als een soldeerbout...
Zou mooi zijn Porcino.. zet je alvast in mijn lijstje :)

Wat voor DIY Phonovoortrap ??? mc ?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi ik wil ook wel mee doen!

Ik wil wel twee mini tml's mee nemen.

Groeten Roland
Leuk Roland... tml met tangband neem ik aan ??
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Voorlopige verzamellijst

De liefhebbers zijn:
1: mluben
2: sietse
3: leeuwarden
4: ovni
5: porcino ??
6: richard
7: roland
8: weidok

LOCATIE : Dokkum ? ... (wil WEIDOK wel regelen)
Leeuwarden ?? (nog geen ruimte op het oog ??)
Beetserzwaag ??? (info richard)
Lippenhuizen ...wie vraagt de oud baas ?

KOSTEN: maximaal 10 euro pp (als het minder kan nog mooier)
DATUM: Liefst op een Zaterdag in het najaar ?
TIJD: van 11:00 tot 17:00

Aantal ruimte's: 2 ?

APPARATUUR

Speakers:
Visaton Casablanca's .............. mluyben
Fostex breedband Hoorn........... weidok
Visaton TL 2pitters of 3 pitters.. sietse
Tangband mini TL....................roland
Sostratos TL Sceanpeak..............ovni??

Versterkers:

Voortrap: Thel.....................leeuwarden

Eindtrap:
klasse D UcD 400 ...................leeuwarden
klasse D minimono's UcD 180.........ovni??


Mission Cyrus 2......................weidok
(md/mc phonotrap)
ASR Emitter versterker...............porcino

CD spelers:

HK 7600 (nivo regelaar)..............weidok
Sony PS1.............................weidok
Denon DVD1600 speler ...............mluyben


Draaitafels: (eventueel ??)

Thorens TD 160mkII/Shure V15-III..........weidok
Technics ?? Sl 110 /Sme309mkII/mc Denon Dl-160....ovni
DIY Phonoamp.............................porcino

Muziek voorkeur :

Pop???



Klassiek ??
Laatst gewijzigd door weidok op ma 01 mei 2006, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Zo, en nu nog een datum en ik heb een echte deadline voor Sostratos. :wink:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

ovni schreef:
Zo, en nu nog een datum en ik heb een echte deadline voor Sostratos. :wink:
Eh... heb je al wooferts... dan :) :oops: :oops:
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Nee, zijn nog niet binnen :evil:
Maar ik heb gister wel een prachtig mahonie balkje gescoord voor de topjes over de tweeters :D
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Het is maar goed dat het het najaar is, kan ik nog even de boel afwerken :D
De Casa's gaan binnenkort [Eerst de tijdelijke vervangings speakers afbouwen] uit elkaar om afgewerkt te worden dus in het najaar moeten ze toch echt wel volledig afgewerkt zijn.
Ik wil eerdaags net als Leeuwarden een meet mic aanschaffen om eens te kijken hij goed/slecht de Casa eigenlijk meet. Is tevens ook leuk voor toekomst projecten.
Ik heb nog enkele kleine aanpassingen die ik wil doen en dan is de boel klaar.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

He Richard Bedankt voor de informatie..

35 euro voor een ruimte in Beetserzwaag
is een mooi prijsje .. hoe zit het met parkeren ?

zal het in de groep gooien.. wat denken jullie ervan?

De kerkgemeenschap met de ruimtes in Dokkum die ik
op het oog had blijkt de zaak ingrijpend te hebben verbouwd
en ze hebben nu alleen nog vergaderruimtes (kaal )..
maar de verbouwing is nog niet klaar..
Waarschijnlijk valt deze locatie af !!

Wat denk jullievan Rinsma in Lippenhuizen zou die voor zo'n
noordelijke audiofielen (zelfbouw) dag te porren zijn...

of Klaas Feenstra in Appelscha? (nog een idee)

Hopelijk leest SPIDO mee kan ie klaas wellicht eens vragen..

Wat ook nog zou kunnen is een sessie bij mij en sietse
(weet niet hoe sietse daarover denkt )??/
en dan na 2-3 uurtjes wisselen (wij wonen vlak bijelkaar )

Dus genoeg opties .. :roll: :roll:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Weidok, ik had je ook al pm beantwoord maar ik zal hier nog wat relevante antwoorden en opmerkingen geven:

De parkeergelegenheid in Beetsterzwaag is niet heel uitgebreid, de Hoofdstraat waaraan het zaaltje is gelegen is blauwe zone maar het gemeentehuis en het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en daar is meer dan voldoende parkeerruimte.

Of Rinsma er voor is te porren weet ik niet, maar dan zal je waarschijnlijk niet op een zaterdag terecht kunnen in verband met zijn handel.

Maar als het wel op een zaterdag mogelijk is het misschien te combineren met een audioshow; zelfbouw vs. commercieel. Maar ik ben bang dat het dan toch een beetje een vergelijk wordt tussen de perfect op elkaar aansluitende combinaties die hij daar speelklaar heeft opgesteld en de meestal toch wat mindere presentaties van een set die niet helemaal is ingespeeld of de match net niet helemaal maakt.

Groeten, Richard
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik moet zeggen dat ik Beetsterzwaag ook prima vind.
Weidok, jij en Sietse moeten wel een groter huis hebben dan ik. Bij mij past het er nooit in.. :lol:

Rinsma is niet mijn favoriete optie als er een audio show aan vast komt te zitten. Ik heb geen interesse in de commerciele spullen die hij heeft staan en zeker niet in een vergelijk [zonde van de tijd]. Ik vind het leuk om eens naar andere creaties te luisteren en met mede hobbyisten te praten, niet naar commerciele 20 in een dozijn producten....

Richard, vind jij werkelijk dat een UcD versterker met zelfgebouwde Scan Speak creaties slechter is als een commercieel produkt?? Of zelfs een Visaton kast als ik heb? Het zal er ongetwijfeld beter afgewerkt uitzien als mijn kasten maar of in dezelfde prijs klasse een commercieel produkt beter is, weet ik nog niet zo.
Blijft een 20 in een dozijn produkt dus zowiezo geen interesse erin..
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Richard en marcel denk dat jullie wel gelijk hebben
en ik schrap Lippenhuizen ....

Beetserzwaag lijkt mij ook geschikt.....

Wil ook Appelscha overwegen als locatie ...
(Hoop dat SPIDO meeleest :) )

Bericht aan Klaas (onze trouwe dienaar van weleer :) )

Beste Klaas Feenstra

Een aantal forumleden (zelfbouwaudio.nl) uit het noorden
van ons land willen het komende najaar op een zaterdag
een noordelijke audiodag organiseren..
om met elkaar gezellig zelfgemaakte versterkers en luidsprekers te beluisteren..
(en andere meegnomen randapperatuur natuurlijk)
Wij zijn op zoek naar een mooie locatie met 1 of meedere luisterkamers...

Wellicht ben je bereid een aantal nooderlingen
te ontvangen
(uiterdaard hoeft dat niet gratis)
voor een luisterdag in het noorden..

Voorlopig ga ik van 10-15 personen uit..

Groeten Ytzen
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Voor mijn gevoel ligt Appelscha wel een redelijk eind uit de richting...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik denk dat Beetsterzwaag ook wel voor iedereen goed bereikbaar is qua wegennet.
En doe maar niet bij Rinsma. Prima vent hoor, maar ik heb geen zin in een wedstrijdje zelfbouw en kantenklaarspul.
Ben gewoon nieuwschierig hoe creaties van andere zelfbouwers het doen. kun je soms ook weer wat van opsteken.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

mluyben schreef:
Rinsma is niet mijn favoriete optie als er een audio show aan vast komt te zitten. Ik heb geen interesse in de commerciele spullen die hij heeft staan en zeker niet in een vergelijk [zonde van de tijd]. Ik vind het leuk om eens naar andere creaties te luisteren en met mede hobbyisten te praten, niet naar commerciele 20 in een dozijn producten....
De optie van audioshow was geen suggestie van Rinsma hoor, voordat hij van oneerbare voorstellen wordt beschuldigd. Maar het idee staat me ook niet zo aan, neutraal terrein lijkt me beter.

Ik ben benieuwd naar de klank van de UcD op zelfgebouwde Visaton. Dus daarover kan ik geen oordeel vellen. Met zelfbouw kun je uitstekende resultaten boeken met een prima prijs-kwaliteitverhouding.
Bovendien zit in mijn top 5 van beste geluid ooit uit een luidspreker gehoord, ook een doe-het-zelf installatie van AudioNote (niet echt 100% zelfbouw, maar toch)

Overigen vind ik Rinsma zijn commerciële spullen allesbehalve van 20 in een dozijn.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

richard schreef:
mluyben schreef:
Rinsma is niet mijn favoriete optie als er een audio show aan vast komt te zitten. Ik heb geen interesse in de commerciele spullen die hij heeft staan en zeker niet in een vergelijk [zonde van de tijd]. Ik vind het leuk om eens naar andere creaties te luisteren en met mede hobbyisten te praten, niet naar commerciele 20 in een dozijn producten....
De optie van audioshow was geen suggestie van Rinsma hoor, voordat hij van oneerbare voorstellen wordt beschuldigd. Maar het idee staat me ook niet zo aan, neutraal terrein lijkt me beter.

Overigen vind ik Rinsma zijn commerciële spullen allesbehalve van 20 in een dozijn.
Voor alle duidelijkheid Rinsma was mijn idee...... :oops: :oops:
Zijn "commerciele"spullen zijn zeker geen 20 in een dozijn hoor ..!!
Vooral Sonneteer verterkers in combi met Penaudio monitors
klinken wel heel erg muzikaal... en hij is nog steeds een echte
vinyl liefhebber...

Wat denken jullie van Appelscha ??
Beetserzwaag is ook mooi centraal maar ik heb de rumte (nog) niet
gezien :

Hier de pm van Richard :
Hallo,

Ik heb inmiddels wat informatie gevraagd over het zaaltje in Beetsterzwaag.
Het is een zaaltje in het voormalig armenhuis 'Ons Huis'.
Het zaaltje is niet heel erg groot en eventueel deelbaar met een scheidingswand in een groter en kleiner gedeelte.

De huurprijs is een beetje afhankelijk van het al of niet moeten schenken van koffie
maar zal rond zo'n 30 tot 35 euro bedragen.

Beetsterzwaag heeft uitgebreide en prima horeca gelegenheden om na afloop eventueel wat te gaan eten.

Gooi het maar in de groep en mocht het wat zijn
dan zou je contact kunnen opnemen met mevrouw Siepie Hoekstra
xxxxxxxxx , maar ik wil ook wel wat regelen als het zo ver is.

Groeten, Richard

Ook heb ik wel wat data in gedachten .....

Lijstje zal ik zo even posten... zeg het maar..
Kijken wanneer er een zaterdag in dit najaar
kan worden gepland ???
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Voor mijn gevoel ligt Appelscha wel een redelijk eind uit de richting...
Je moet niet zo jumpen joh... kan je niet raken met mijn
pijltjestoets :mrgreen: :mrgreen:

btw de ouwe man in Appelscha is toch wel leuk? :oops: :oops:

ok ok bad day, bad day blijf morgen wel in bed... :cry: :cry:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”