Luisterdag 27 mei te Breda!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Jammer Tony, ik had je er graag bij gehad, ik dacht met dat jazzfestival komt ie zeker! Jij was toch een Jazz-liefhebber/speler?

Mluyben, waren dat die visaton Casablanca's die je eerst te koop had staan? Benieuwd hoe ze klinken met een UcD eraan :D

Ik heb de lijsten bijgewerkt.

Wowly
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Haal die vraagtekens bij mij maar weg (I'm not in doubt)

Misschien neem ik ook nog wel wat leuks mee op het PA gebied (personal audio, geen public adress)

Ben welliswaar ook een ucd aan het bouwen maar daar hebben we al zat van.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Wowly schreef:
Jammer Tony, ik had je er graag bij gehad, ik dacht met dat jazzfestival komt ie zeker! Jij was toch een Jazz-liefhebber/speler?
Wowly
Inderdaad, ik speel contrabas. Wie zin en tijd heeft: ik speel zondag 7 mei aanstaande met Saskia Laroo in Cafe 1614 te Monnickendam om 16:00uur. :)
Als het een beetje meezit met mijn nieuwe bas-speakers: Ciare 18.00Ndw + Ciare 15.00Ndw1 + Celestion HF50 8)
Laatst gewijzigd door Geenius op do 27 apr 2006, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Wowly schreef:
Mluyben, waren dat die visaton Casablanca's die je eerst te koop had staan? Benieuwd hoe ze klinken met een UcD eraan :D
Wowly
Nee. die zijn verkocht, ik heb nu nieuwe [betere] kasten gebouwd met andere units dan origineel [AL200,TI100 en KE25SC zitten er nu in].
Dit klinkt erg goed, ben nog wat kleine dingen aan het aanpassen/experimenteren en dan kunnen ze afgewerkt worden.. :D

Voor de duidelijkheid, ik kom helaas niet naar Breda, [heb er wel familie maar weet niet of bezoek in de familie planning staat] maar als er iets in het noorden geregeld word dan graag, Weidok??
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

A zo, dan had ik het verkeerd begrepen.

Indoubt, wat ga je precies meenemen? Dan kan ik er rekening mee houden met de setup. Weet je het wel zeker :wink:

Wowly
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Laptop, M-audio transit, tripath amp, en indien gereed coffeecups, kortom wat kan ik nog aan audio uit een mini setup gepeuterd krijgen. Ik ben in principe "self supporting" voor de hele keten alhoewel het misschien leuk is om het ook op een paar grotere luidsprekers te proberen.

Verder heb ik momenteel niets wat er niet al ongeveer is. Het enige afwijkende aan de UCD bijvoorbeeld is een Jef Rowland (achtige)digitale volumeregeling en hele vette condensatoren (als ie dan klaar is, ben nogal druk)
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
Montana schreef:
Centraal Nederland! Dat is het eerlijkste...
NOTE (ja ik zag die wink wel, maar ga er toch lekker serieus op in) dan zijn t altijd dezelfde die van ver moeten komen, beetje spreiden over t land dan is er altijd wel een keer dat t redelijk in de buurt is
Thanks Henkjan... wou het noorden een beetje promoten.. :) :)

Wij zijn hier niet zo reislustig :wink: :wink:

regio Assen zou voor ons nog mooi zijn :) :)
NOTE (ja of camingidee Appelscha ) :) :)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Lijkt me leuk!

Als mijn auto me dan niet in de steek laat kom ik (ook mits nog mogelijk?)

Wat kan ik meenemen als de behoefte bestaat:

- een zelfbouwbuizenvoorversterker (wwarvan ik het ontwerp niet ken)
- een setje vifa premium 11
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Je staat erbij.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Hey gezellig :) Count me in!
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@Wowly,
Zag je vraag staan op mijn draadje en begreep het al niet?!?! Maar nu snap ik hem! Count me in...meld me aan met de mini tl's buizen eind trappen en buizen pre-... evt. neem ik mijn sacd speler mee....
Groet Simon
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Okay!

Lijsten zijn bijgewerkt!

Het ziet er naar uit dat we bijna voldoende mensen hebben, en zeker voldoende apparatuur.

Wat we nog zoeken zijn goede netkabels.

Ik moet bijna gaan kijken naar 3 ruimte's, met 2 kom ik er al bijna niet meer aan toe ben ik bang. Ik had gedacht net voor de luisterdag een paar last-minute luisteraars te hebben, maar we hebben nu al 13 man :?

Wowly
audiofreak
Berichten: 91
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:38
Contacteer:

Bericht door audiofreak »

Ik wil ook wel komen op de 27 mei.
Ik zou 2 Gemkow professional netkabel mee kunnen nemen,indien daar behoefte aan is.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Gaat dit niet uit de klauwen groeien?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ehh, ja? :mrgreen: :mrgreen:

Lijst bijgewerkt. Besloten is de aantallen op te rekken naar 20 man voor 2 ruimte's. Vind ik 3 goede luisterruimte's, dan kunnen we evt naar de 25 man gaan.

Mocht ik nou geen ruimte vinden met drie goede luisterruimte's, dan gaat de lijst op slot, en is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Er zal dan wel een overflowlijst worden gemaakt, zodat bij eventuele afzeggingen van deze lijst gebruik kan worden gemaakt. ( het is natuurlijk niet de bedoeling dat dát gebeurt, maar er zij altijd uitzonderingen op de regel natuurlijk).

Nogmaals, wie het eerst zich heeft aangemeld komt natuurlijk het eerst aan de beurt, dus de mensen die zich tot nu toe hebben aangemeld hebben sowiezo plaats.

Wowly
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

Leuk initatief, ik wil me graag ook inschrijven, als er nog plek is :wink:
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Hoe is de stand van zaken nu?

zaal/kamer ??
plaats ??
Kosten ??
programma ??
toegankelijk alleen voor "zelfbouw genodigden" dus aanloop van buitenaf ??


Wordt het niet te chaotisch?? Had me in het begin een meeting van een man of 4 voorgesteld nl.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

fireman schreef:
Wordt het niet te chaotisch?? Had me in het begin een meeting van een man of 4 voorgesteld nl.
Je hebt nog een paar weken om aan het idee te wennen :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hoi Fireman

stand van zaken is nu

Chaos zal uitblijven, als je de DDIY dag in ogenschouw neemt. Er zal via dit forum lang van te voren zijn besloten hoe de sets eruit gaan zien, welke tijd waarvoor staat. Ik zal daar persoonlijk op toezien dat dat zo goed mogelijk loopt.

Locatie: ik ga komende week drie locatie's checken om te kijken of ze voldoen aan wat acoustische eisen, evenals grootte om voldoende luisteraars een mooi plekje te geven om op je gemak te luisteren

Plaats: Breda, goed bereikbaar, gratis parkeren

kosten: minder dan 7,50€ zoals het er nu uitziet. Geen parkeerkosten, wel extra kosten voor drinken en eten.

Programma: Zoals je in de eerste posts hebt kunnen lezen wil ik de dag verdelen in verschillende "stints" of delen zogezegd. Hierin wordt een complete set opgesteld welke voor een paar uur blijft spelen. De luisteraars wisselen van plaats/ruimte zodat de set kan blijven staan.
Probleempje wat zich voor kan doen is dat we meer sets kunnen maken dan dat we tijd hebben.

Hier zijn een aantal oplossingen voor. We beperken het aantal aan apparatuur, we breiden de luisterruimte's uit van 2 naar drie of we maken de beschikbare tijd langer. Dat we beginnen om 9:00 en stoppen om 17:00 uur ipv 10:00 tot 16:00 uur.

Jullie zijn vrij om hier met oplossingen te komen of je voorkeur uit te spreken wat je graag wil. dat je heel graag de buizenhybride icm met de Isis van edo wil horen bijvoorbeeld.

Ik zorg alleen voor de minimale voorwaarden om een luisterdag te houden, de gezelligheid en muzikale keuze verwacht ik van de luisteraars. Alleen jullie kunnen er een geslaagde dag van maken. Mij maakt het niet zoveel uit of ik voor 4, 10 of 50 man een dag moet verzorgen, mits er maar een goede locatie is. En dat is misschien nog wel het moeilijkste van het organiseren.

Dan als laatste een bijdrage van mijn oudste zoon (3,5 jar oud):
jrhhhhhhhhhhhhhhjjkl;;;';;;;;;;''poiytrreeeweweeeewqq3

Duidelijk? :D
Anders hoor ik het wel.

Wowly
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wowly schreef:
Dan als laatste een bijdrage van mijn oudste zoon (3,5 jar oud):
jrhhhhhhhhhhhhhhjjkl;;;';;;;;;;''poiytrreeeweweeeewqq3

Duidelijk? :D
Volledig. Maar de rest van je uitleg snap ik niet zo goed. :lol:

Hierbij wil ik ook even melden dat ik aanwezig zal zijn, indien gewenst met m'n speakers. (ik zou ze eigenlijk wel eens willen vergelijken met Edo's Isis)
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Wowly schreef:
Jullie zijn vrij om hier met oplossingen te komen of je voorkeur uit te spreken wat je graag wil. dat je heel graag de buizenhybride icm met de Isis van edo wil horen bijvoorbeeld.
Ik heb vooralsnog geen voorkeuren voor combinaties. Ik zie in de lijst een hoop speakers staan. Ik zou over vier weken, als er belangstelling voor is, mee kunnen nemen:
- een gemodificeerde Teac VRDS10 (Tent klokje (komt er over een weekje aan...), paar condensatoren hier en daar)
- een zwaar gemodificeerde DCX2496 (zit al een Tent klokje in, uitgangstrapjes totaal vervangen) die als hoogwaardige DAC en/of 3-weg filter dient.
- Evt. ook nog een Onkyo allesvreter (dvd/sacd/dvd-audio) voor de hi-res liefhebbers (cd/dvd/dvd-audio wordt digitaal de DCX ingestuurd, sacd helaas uiteraard analoog, mogelijk dat ik binnenkort nog kans zie om o.a. de opamps in de uitgang te vervangen).
Ik zorg alleen voor de minimale voorwaarden om een luisterdag te houden, de gezelligheid en muzikale keuze verwacht ik van de luisteraars. Alleen jullie kunnen er een geslaagde dag van maken.
Ik vind het top van je dat je dit gestart hebt! Nu al erg veel zin :D

Nog een bescheiden verzoek aan alle deelnemers: op de DDIY dagen was er een overvloed aan zgn 'muzak' te horen, audiofiele opnames, maar muzikaal gezien weinigzeggend materiaal, ofwel 'highend restaurantmuziek' ;) Voordeel: het is meestal niet aanstootgevend voor de luisteraar en het ligt makkelijk in het gehoor. Nadeel... tja... :-s :-k 8-[ :-({|= :-# =P~ ](*,) Wellicht iets om in overweging te nemen bij het uitkiezen van je cd's. Muziek moet passie hebben!
Laatst gewijzigd door DIY_Freak op di 02 mei 2006, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Wat de muziekkeuze betreft is het wel moeilijk he. Ik luister b.v. van klassiek over jazz, blues tot zware metal. Voor mij mag het dus zowat alles zijn. Van Beethoven, Dvorak tot System of a down of slipknot.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

rho schreef:
Wat de muziekkeuze betreft is het wel moeilijk he.
Klopt, en het kan ook nooit altijd aan ieders wensen voldoen: respect voor ieders muzikale voorkeur (behalve natuurlijk Frans Bauer :lol: :wink:). Ook ik ben regelmatig in de stemming voor audiofiel achtergrond gekabbel, maar soms wordt het een beetje te veel van het goede... Het kan geen kwaad om te proberen een highend Skyradio dag te vermijden. 8)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

DIY_Freak schreef:
Het kan geen kwaad om te proberen een highend Skyradio dag te vermijden. 8)
Klopt. Teveel van 1 soort muziek is zeker niet aan te raden.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

OK, duidelijk. Nu nog, welke apparatuur heb je tot nu toe op een rijtje?

Mijn eVe's nog mee gerekend? En mijn naim set ???
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”