't leuke is dat het traliewerkje er ook af kan, als er geen katten zijn die basluidsprekers open willen krabben.. er kan ook een doekje over gespannen worden... ik zat zelf te denken aan een Mondriaan of een Rembrandt.. Ook kan de box nog omgedraaid worden (hoewel dat een stuk in het rendement scheelt)
Overigens zijn mijn "boekenplankspeakers" nog een stuk groter en staan al 25 jaar niet in de weg... een van de huwelijkse voorwaarden, zeg maar..
De simulaties van deze baskast en speaker in HornResp laten een nagenoeg vlakke curve zien van 35 - ruim 700 Hz.. >108dB (moet natuurlijk nog blijken..)
hmm das wel zeer fors dat rendement.
neem aan dat dat je hoekopstelling is dan?
als ze tot 400 hz spelen zou ik ze niet omdraaien, dat kan niet fraai gaan klinken dan. wat is je woofer en lengte / mond?
Ja, dat rendement verzin ik ook niet... de speakers zelf ( BM-12W van P-Audio ) staan opgegeven als 98dB. De hals van de hoorn is 300cm2 de lengte 183.5 cm mondoppervlak 2294 cm2
Dank je Rik..Tja...bof ik even dat Kees ze voor me aan het bouwen is. Op dit moment denken we eraan om actief te filteren en 3 versterkers per kanaal te gebruiken....
Ahzo, direct aktief. Niet zo makkelijk als het lijkt, maar het eindresultaat zal wel prachtig zijn denk ik.
Welke versterkers denk je te gaan gebruiken?
Krijg je door de mods de ruisvloer omlaag? Ze kunnen dan misschien wel het klankkarakter optimaliseren, maar ik zou me er toch van vergewissen dat die ruis onderdrukt wordt door de upgrades, vooralleer je aan dat project begint. 't Zou jammer zijn moest je al dat werk doen om dan te constateren dat het de uiteindelijke verbeteringen niet dat zijn wat je had verwacht. Zeker bij dit mooie project.
Ik heb ooit een topic op diyaudio gevolgd waar men het er over had. Men vertelde daar dat het niet erg was als je het ding enkel voor de ontwikkeling van speakers gebruikt en later overstapt op fixed x-overs of een high-end processor. Maar voor permanent op een hoogwaardige set te gebruiken vonden ze'm toch wat te veel ruisen.
Zoek anders eens op diyaudio, misschien vind je het topic wel terug. (er zal wel heel wat info over de DCX2496 te vinden zijn daar.)
Of de nieuwste toestellen het ook hebben weet ik niet.
Iets zegt me dat je uitgekeken was op een standaard vierkant kastje en zoiets had van, ik maak eens echt iets ingewikkelds
Nee hoor
Kees was op visite en vroeg aan mij of ik wel eens iets met hoorntjes wilde proberen. Ik zei ja dat lijkt me wel wat. En dit is wat Kees tot dusver gebouwd heeft!!!?? Waar vindt je nog dit soort mensen?????? In Den Helder dus