Foto'tjes van Hoornluidsprekers welke Kees Soeters voor mij

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Bescherming zodat niemand erin kruipt?
Inderdaad...'t is natuurlijk maar een idee en een groffe tekening voor de beeldvorming. Op de tekening staat het inderdaad niet mooi
Komt dit in je huiskamer te staan?
Yes. Waf ach ja. Mijn vrouw heeft het hele huis vol staan met dingen die ik er niet in wil. Dit is hoe ik haar straf. :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

't leuke is dat het traliewerkje er ook af kan, als er geen katten zijn die basluidsprekers open willen krabben.. er kan ook een doekje over gespannen worden... ik zat zelf te denken aan een Mondriaan of een Rembrandt.. Ook kan de box nog omgedraaid worden (hoewel dat een stuk in het rendement scheelt)
Overigens zijn mijn "boekenplankspeakers" nog een stuk groter en staan al 25 jaar niet in de weg... een van de huwelijkse voorwaarden, zeg maar..
De simulaties van deze baskast en speaker in HornResp laten een nagenoeg vlakke curve zien van 35 - ruim 700 Hz.. >108dB (moet natuurlijk nog blijken..)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

hmm das wel zeer fors dat rendement.
neem aan dat dat je hoekopstelling is dan?
als ze tot 400 hz spelen zou ik ze niet omdraaien, dat kan niet fraai gaan klinken dan. wat is je woofer en lengte / mond?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ja, dat rendement verzin ik ook niet... de speakers zelf ( BM-12W van P-Audio ) staan opgegeven als 98dB. De hals van de hoorn is 300cm2 de lengte 183.5 cm mondoppervlak 2294 cm2
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Re: Testen gebeurd met hulp van zijn lieftallige Evelien

Bericht door lepain »

Bas Horneman schreef:
Afbeelding
Ziet er prachtig uit, daar zou ik ook wel ff doorheen willen schreeuwen.

En klimmen de katten serieus in de folded horns? :P
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Leuk spul.... Dit brengt mij op ideeen! :D :wink:
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Re: Testen gebeurd met hulp van zijn lieftallige Evelien

Bericht door Jan-Willem »

lepain schreef:
Ziet er prachtig uit, daar zou ik ook wel ff doorheen willen schreeuwen.

En klimmen de katten serieus in de folded horns? :P
Heey, jij weer online :)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ziet er fraai uit Bas. Dat zal wel lekker passen bij je buizen-amp.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Ziet er fraai uit Bas.
Dank je Rik..Tja...bof ik even dat Kees ze voor me aan het bouwen is. Op dit moment denken we eraan om actief te filteren en 3 versterkers per kanaal te gebruiken....
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ahzo, direct aktief. Niet zo makkelijk als het lijkt, maar het eindresultaat zal wel prachtig zijn denk ik.
Welke versterkers denk je te gaan gebruiken?
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Waarschijnlijk PushPull 2a3 SETH voor bass.
Pushpull 6n6p voor mids
en SE 300B voor het hoog.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Bas Horneman schreef:
Waarschijnlijk PushPull 2a3 SETH voor bass.
Pushpull 6n6p voor mids
en SE 300B voor het hoog.
Eigen ontwerpen?
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

De SETH is van Jean-Francois Lessard
De PP 6N6P is van James Doddington
En de SE 300b is eigen ontwerp. Choke loaded 6n6p stuurt 300B aan.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Bas Horneman schreef:
De SETH is van Jean-Francois Lessard
Deze?
http://www.magnequest.com/2a3_diy/Seth_ ... ual_v1.pdf
De PP 6N6P is van James Doddington
James D. op DiyAudio.com? Heeft die mens een website?
En de SE 300b is eigen ontwerp. Choke loaded 6n6p stuurt 300B aan.
Klinkt interessant.
:)
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Yep..dat van die SETH klopt.

James D. heeft voor zover ik weet geen website. Hier is het schema van zijn versterkertje.

http://uk.pg.photos.yahoo.com/ph/jdoddi ... pg&.src=ph
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hoe ga je de filtering dan aanpakken? Ook met buizen, passief op lijn-niveau of een vette DSP? ;)
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Nog niet helemaal uit..in ieder geval op line livel

http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG

of met de mox borden http://www.delta-audio.com/Active%20filter%20two.htm
en / of

Steve Bench tube crossover
http://www.the-planet.org/active.html
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Die Behringer blijkt wat last te hebben van ruis. Misschien niet de ideale keuze voor zo'n fraaie combinatie die je aan het bouwen bent.

De 2 andere opties lijken me meer in het plaatje te passen.

Zo'n behringer is wel leuk om eerst eens alles te proberen en de juiste x-over punten te zoeken etc.

....en als je nog wat pics hebt van de vorderingen.... posten zou ik zeggen! :D
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Die Behringer moet zeker gemodificeerd worden voordat ie een beetje fatsoenlijk is. Maar daar is ook al een hoop over te vinden op het net..
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Krijg je door de mods de ruisvloer omlaag? Ze kunnen dan misschien wel het klankkarakter optimaliseren, maar ik zou me er toch van vergewissen dat die ruis onderdrukt wordt door de upgrades, vooralleer je aan dat project begint. 't Zou jammer zijn moest je al dat werk doen om dan te constateren dat het de uiteindelijke verbeteringen niet dat zijn wat je had verwacht. Zeker bij dit mooie project.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Die Behringer blijkt wat last te hebben van ruis.
Geld dat ook voor de nieuwst modellen? Heb je een link voor me?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik heb ooit een topic op diyaudio gevolgd waar men het er over had. Men vertelde daar dat het niet erg was als je het ding enkel voor de ontwikkeling van speakers gebruikt en later overstapt op fixed x-overs of een high-end processor. Maar voor permanent op een hoogwaardige set te gebruiken vonden ze'm toch wat te veel ruisen.

Zoek anders eens op diyaudio, misschien vind je het topic wel terug. (er zal wel heel wat info over de DCX2496 te vinden zijn daar.)

Of de nieuwste toestellen het ook hebben weet ik niet.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

3 nieuwe foto's

Bericht door Bas Horneman »

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Bas,

Iets zegt me dat je uitgekeken was op een standaard vierkant kastje en zoiets had van, ik maak eens echt iets ingewikkelds :shock: :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Bericht door Bas Horneman »

Hallo Sander,
Iets zegt me dat je uitgekeken was op een standaard vierkant kastje en zoiets had van, ik maak eens echt iets ingewikkelds
Nee hoor :)

Kees was op visite en vroeg aan mij of ik wel eens iets met hoorntjes wilde proberen. Ik zei ja dat lijkt me wel wat. En dit is wat Kees tot dusver gebouwd heeft!!!?? :shock: Waar vindt je nog dit soort mensen?????? In Den Helder dus ;)

Groeten,
Bas
Plaats reactie