Nieuw Peerless/Seas ontwerp.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:shock: :P
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Netjes hoor Edo!

=D>
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Naadjes zijn beter gelukt als bij Isis...gelukkig... :)

p.s. Naad zit bij het puntje van het mesje op bovenstaande foto.
Nu hopen dat hij niet teveel zichtbaar wordt in de loop van de tijd.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Edo schreef:
Naadjes zijn beter gelukt als bij Isis...gelukkig... :)

p.s. Naad zit bij het puntje van het mesje op bovenstaande foto.
Nu hopen dat hij niet teveel zichtbaar wordt in de loop van de tijd.
Nu je het zegt zie je het, mooi gelukt hoor. Het scheelt zeker ook dat dit een kleiner formaat is ( denk ik zo ??? )
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Edo schreef:
p.s. Naad zit bij het puntje van het mesje op bovenstaande foto.
Pff, dat zag ik meteen ... NOT !
Mooi werk weer Edo.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Begint een saaie boel te worden als het maar steeds niet mislukt..... :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

sietse schreef:
Begint een saaie boel te worden als het maar steeds niet mislukt..... :wink:
HAHA....tsja...ehm...wat zal ik eens zeggen...Ik zal het eens proberen Sietse...haha.. :D
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zo, pasen weer voorbij. Mooi weer dus lekker tussen het fietsen door verder gegaan met het fineren.

Duo wel-te-vree mogen ook even in het zonnetje. Nu nog kijken wat voor lak erop komt (kwa kleur)

Afbeelding
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Netjes. Komen er nog "pootjes" onder?
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

ziet er inderdaad net uit

zou wel voor lichtere lak gaan (is natuurlijk klant's keus, maar een beetje contrast met de donkere meubels lijkt me wel wat)

beniewd hoe ze nu klinken (ben namelijk zelf een project aan het uitdokteren met de nieuwe HDS exclusive :)


Bart
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Aquilon schreef:
ziet er inderdaad net uit

zou wel voor lichtere lak gaan (is natuurlijk klant's keus, maar een beetje contrast met de donkere meubels lijkt me wel wat)

beniewd hoe ze nu klinken (ben namelijk zelf een project aan het uitdokteren met de nieuwe HDS exclusive :)


Bart

Op dit ogenblik klinken ze erg lekker Bart. Open, gedetaileerd en wat fris.
Ik had zelf de tweeter iets wat gedempt maar "op verzoek" weer ietswat minder demping eraan gegeven. Welk project ben jij mee bezig?
Ik hoop trouwens ook op een lichte kleur. Even afwachten nog.
sietse schreef:
Netjes. Komen er nog "pootjes" onder?
Nee, helaas niet Sietse. Ze komen wat hoger te hangen. Maak t.z.t. nog wel een foto als ze hangen.
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Edo, PM nog gelezen? gaat misschien toch nog bij Dennis gebeuren. ( avalon + eVe's ) En misschien deze kleine vriendjes erbij :?:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

fireman schreef:
Edo, PM nog gelezen? gaat misschien toch nog bij Dennis gebeuren. ( avalon + eVe's ) En misschien deze kleine vriendjes erbij :?:
Ohja, wel gelezen...even vergeten om terug te mailen.
Zal ik vanavond even doen als ik de agenda erbij heb.
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

Edo schreef:

Op dit ogenblik klinken ze erg lekker Bart. Open, gedetaileerd en wat fris.
Ik had zelf de tweeter iets wat gedempt maar "op verzoek" weer ietswat minder demping eraan gegeven. Welk project ben jij mee bezig?
Ik hoop trouwens ook op een lichte kleur. Even afwachten nog.
Ik zal vandaag of morgen proberen een eerste project-list op het forum te plaatsen. Wordt alleszins een project met wat nevenprojecten (spike-feet, wangen aan het frontpaneel à la Dynaudio Evidence, ...), zal dus een lang project worden :-k
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Aquilon schreef:
zou wel voor lichtere lak gaan (is natuurlijk klant's keus, maar een beetje contrast met de donkere meubels lijkt me wel wat)
Net telefonisch contact gehad...en yes, het wordt blanke lak... :)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Edo schreef:
Aquilon schreef:
zou wel voor lichtere lak gaan (is natuurlijk klant's keus, maar een beetje contrast met de donkere meubels lijkt me wel wat)
Net telefonisch contact gehad...en yes, het wordt blanke lak... :)
Dat heeft ie goed gekozen dan. :)
Je hebt misschien wat "geholpen met kiezen"? ;)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ehm....Ik?... 8-[

Eerste laklaag zit erop. Mooie tekening opeens, de nerven komen er nu erg mooi uit. Vanavond (mits tijd) laag twee erop.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Edo schreef:
Ehm....Ik?... 8-[
Je zou niet durven he. :lol:
Eerste laklaag zit erop. Mooie tekening opeens, de nerven komen er nu erg mooi uit. Vanavond (mits tijd) laag twee erop.
Net het effect dat ik had verwacht. Dat is nu net hetgeen ik altijd zo mooi vind aan blanke lak. Je houdt een zeer natuurlijk resultaat maar het mooie in het hout wordt nog eens netjes benadrukt.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zo, project nadert z'n einde. In het filter zijn nog wat kleine dingen veranderd, zoals o.a. de parallelweerstand over de tweeter. Die is van 12 naar 10 Ohm gegaan...Schema volgt nog.
Hier de laatste foto's nog even:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Netjes hoor! Kan weer niks anders zeggen!
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Is 'ie zondag klaar? Dan gaat 'ie getest worden :twisted:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Jep, zondag komen ze mee naar DennisG....Zal geen vergelijk zijn met de eVe en Dennis z'n speakers....deze kosten 170 euro per kastje... :) (incl, lijm, fineer, demping, terminals etc etc)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zo, was een zeer gezellig dagje vandaag. Even kunnen luisteren naar de eVe's van Fireman met z'n Niam set tesamen met DennisG z'n set, stel zeer mooie speakers en een al net zo'n mooie audioset van Plinius. Wat een bakbeest is dat zeg.... 8)

Afbeelding

Afbeelding

Maar mij ging het uiteindelijk om de test van mijn kleine "low-budget" kastjes op beide stereoset....

Afbeelding

Ach, de kabels waren duurder dan de speakers, maar toch best een zeer prettige speaker die het zeker niet verkeerd deed. Als je geen grote zalen wil voorzien van geluid zeker een leuke speaker. Natuurlijk waren er grote verschillen met de grote"kasten waar we eerst naar hebben geluisterd, maar toch.....ik was zaker niet ontevreden... :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

En hoe was het vergelijk van de eve's met de eidolonkloon?

Wowly
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Wowly schreef:
En hoe was het vergelijk van de eve's met de eidolonkloon?

Wowly
Om te beginnen hebben we geconcludeerd dat een groot gedeelte ook valt of staat bij de gebruikte set. Mijn NAIM set had ik bij me en er stond een zéér vette PLINIUS set.

We hebben verschillende combi's gedaan. Ook kwam er heel goed naar vooren dat een systeem voor de ene CD beter is dan voor de ander ( raar maar waar ) Zo klonk een blues achtige CD op mijn set vele malen lekkerder dan op de PLINIUS/eidolon set. Maar andersom was diana krall weer beter te horen dan op mijn NAIM/eVe set. Ik vond beide zeer goed maar op sommige punten vond ik de PLINIUS/Eidolon niet het geluid wat ik gewend ben en op sommige punten wil ik dat geluid wel heel graag hebben/krijgen.

Je ziet het een warrig en variërend verhaal.

Zal het nu kort samenvatten ( Edo, shoot me when i'm wrong :) )

Mijn NAIM/eVe II set is smoother, ritmischer en wat warmer van klank. De PLINIUS/Eidolon is wat natuurlijker en strakker van klank.

Tot slot hadden we gekozen voor een combi van mijn NAIM set met de eidolon's. Dat is toch wel een heel leuk setje.
Gesloten