Nieuw Peerless/Seas ontwerp.
Moderator: Beheerdersteam
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Nu je het zegt zie je het, mooi gelukt hoor. Het scheelt zeker ook dat dit een kleiner formaat is ( denk ik zo ??? )Edo schreef:Naadjes zijn beter gelukt als bij Isis...gelukkig...![]()
p.s. Naad zit bij het puntje van het mesje op bovenstaande foto.
Nu hopen dat hij niet teveel zichtbaar wordt in de loop van de tijd.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Aquilon schreef:ziet er inderdaad net uit
zou wel voor lichtere lak gaan (is natuurlijk klant's keus, maar een beetje contrast met de donkere meubels lijkt me wel wat)
beniewd hoe ze nu klinken (ben namelijk zelf een project aan het uitdokteren met de nieuwe HDS exclusive![]()
Bart
Op dit ogenblik klinken ze erg lekker Bart. Open, gedetaileerd en wat fris.
Ik had zelf de tweeter iets wat gedempt maar "op verzoek" weer ietswat minder demping eraan gegeven. Welk project ben jij mee bezig?
Ik hoop trouwens ook op een lichte kleur. Even afwachten nog.
Nee, helaas niet Sietse. Ze komen wat hoger te hangen. Maak t.z.t. nog wel een foto als ze hangen.sietse schreef:Netjes. Komen er nog "pootjes" onder?
Ik zal vandaag of morgen proberen een eerste project-list op het forum te plaatsen. Wordt alleszins een project met wat nevenprojecten (spike-feet, wangen aan het frontpaneel à la Dynaudio Evidence, ...), zal dus een lang project wordenEdo schreef:
Op dit ogenblik klinken ze erg lekker Bart. Open, gedetaileerd en wat fris.
Ik had zelf de tweeter iets wat gedempt maar "op verzoek" weer ietswat minder demping eraan gegeven. Welk project ben jij mee bezig?
Ik hoop trouwens ook op een lichte kleur. Even afwachten nog.
Je zou niet durven he.Edo schreef:Ehm....Ik?...![]()
Net het effect dat ik had verwacht. Dat is nu net hetgeen ik altijd zo mooi vind aan blanke lak. Je houdt een zeer natuurlijk resultaat maar het mooie in het hout wordt nog eens netjes benadrukt.Eerste laklaag zit erop. Mooie tekening opeens, de nerven komen er nu erg mooi uit. Vanavond (mits tijd) laag twee erop.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Zo, was een zeer gezellig dagje vandaag. Even kunnen luisteren naar de eVe's van Fireman met z'n Niam set tesamen met DennisG z'n set, stel zeer mooie speakers en een al net zo'n mooie audioset van Plinius. Wat een bakbeest is dat zeg....


Maar mij ging het uiteindelijk om de test van mijn kleine "low-budget" kastjes op beide stereoset....

Ach, de kabels waren duurder dan de speakers, maar toch best een zeer prettige speaker die het zeker niet verkeerd deed. Als je geen grote zalen wil voorzien van geluid zeker een leuke speaker. Natuurlijk waren er grote verschillen met de grote"kasten waar we eerst naar hebben geluisterd, maar toch.....ik was zaker niet ontevreden...


Maar mij ging het uiteindelijk om de test van mijn kleine "low-budget" kastjes op beide stereoset....

Ach, de kabels waren duurder dan de speakers, maar toch best een zeer prettige speaker die het zeker niet verkeerd deed. Als je geen grote zalen wil voorzien van geluid zeker een leuke speaker. Natuurlijk waren er grote verschillen met de grote"kasten waar we eerst naar hebben geluisterd, maar toch.....ik was zaker niet ontevreden...
Om te beginnen hebben we geconcludeerd dat een groot gedeelte ook valt of staat bij de gebruikte set. Mijn NAIM set had ik bij me en er stond een zéér vette PLINIUS set.Wowly schreef:En hoe was het vergelijk van de eve's met de eidolonkloon?
Wowly
We hebben verschillende combi's gedaan. Ook kwam er heel goed naar vooren dat een systeem voor de ene CD beter is dan voor de ander ( raar maar waar ) Zo klonk een blues achtige CD op mijn set vele malen lekkerder dan op de PLINIUS/eidolon set. Maar andersom was diana krall weer beter te horen dan op mijn NAIM/eVe set. Ik vond beide zeer goed maar op sommige punten vond ik de PLINIUS/Eidolon niet het geluid wat ik gewend ben en op sommige punten wil ik dat geluid wel heel graag hebben/krijgen.
Je ziet het een warrig en variërend verhaal.
Zal het nu kort samenvatten ( Edo, shoot me when i'm wrong
Mijn NAIM/eVe II set is smoother, ritmischer en wat warmer van klank. De PLINIUS/Eidolon is wat natuurlijker en strakker van klank.
Tot slot hadden we gekozen voor een combi van mijn NAIM set met de eidolon's. Dat is toch wel een heel leuk setje.



