Hier de stand, model no.1 the Zee

Hier de stand met de kast erop, deze keer met provisorisch frontje

De stands moeten dus nog geheel afgewerkt worden, echter de tijd...........
groetjes Wowly
Moderator: Beheerdersteam
Ik ga straks proberen om de woofers zonder afdichstrip te monteren, welk soort schroeven gebruik je? De gaatjes zijn maar 3,5mm, ik zou graag de Torx 4x25mm schroeven willen gebruiken. Nu gebruik in 3,5x10mm kruiskop schroeven van Speakerland. De Revelator heb ik wel met deze 4x25mm Torx schroeven vast gezet. Ik heb de infrezingen zo nauw gefreesd dat tgv de primer en verf de bas speakers niet meer in de infrezing paste. Ik ben nog een 1uur per box bezig geweest om de verf in de sponningen weg te snijden. Daar heb je met fineer dus geen last van.Wowly schreef:Ik heb de woofers zonder afdichtstrip op de baffle gezet. Wel heb ik een vrij nauwe infrezing gemaakt. Ik wilde graag een zo "vast" mogelijk contact met de baffle, ook omdat in mijn beleving een woofer veel meer krachten loslaat op de kast (meer luchtverplaatsing).
Ook heb ik de bracing zover laten doorlopen dat de achterzijde van de magneet ertegenaan kan rusten, met een stug rubbertje ertussen. Dit laatste heb ik nog niet gedaan, maar zal als de kast wordt afgewerkt zeker worden uitgevoerd.
Ik denk dat het chassis dermate tegen de mdfplaten wordt getrokken dat er geen lucht meer tussendoor kan.
Zo te horen ben je al een heel eind! hoe klinkt ie bij jou?
greetz Wowly
Ja ik gebruik de monitoren als vervanger van de Rogers en dat gaat prima, het klinkt nu al veel beter (ruimtelijker, tranparant hoog, sneller) dan de Rogers. En ze moeten nog inspelen. Ook de combinatie met de Single Ended 300B Triode versterker van 8-9Watt gaat wonderbaarlijk goed. Je merkt aan de bas dat de zaak zeker nog moet inspelen. Uit ervaring weet ik ook dat condensatoren in het filter ook moeten inspelen. Dat was bij de Black Gate en Auricap condensatoren in mijn buizenversterkers ook zo.keyser schreef:@mark,
gebruik je de monitoren als vervangers van de Rogers?
Wowly,Wowly schreef:De refmon geeft wel ontzettend mooie en genoeg bassen voor een middelgrote kamer, echter soms heb ik wel eens zit in zo'n raketlanceringgebulder enzo, en tja, dat geeft ie niet....
Ik heb mijn schassis'vast gezet met schroefjes (m3 geloof ik) en ben nog zoekende naar mooie torxjongens
Ik heb moertjes in mijn baffle verwerkt, achteraf zijn insalgmoeren toch beter, als je tenminste genoeg "vlees" hebt om ze in te plaatsen, die montagerand van de 18W is namelijk erg dun.






