tafelboor
Moderator: Beheerdersteam
tafelboor
Graag zou ik een tafelboor aanschaffen. Lijkt mij zeer handig bij het bouwen om mooi recht te kunnen werken.
Nu zag ik er laatst in de winkel rond de 350 euro.
Ben nu wat op zoek naar wat meer info op het net. Maar de naam is mij ontgaan. Weet iemand een lijst met merken van gereedschap?
Het was in ieder geval een merk waar ik nog niet eerder van gehoord had. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Dus geen Bosch, dewalt, metabo, makita, B&D, hitachi,...
Ik weet enkel dat het met een C begon.
Info is wat schaars maar hopelijk weet iemand meer.
Nu zag ik er laatst in de winkel rond de 350 euro.
Ben nu wat op zoek naar wat meer info op het net. Maar de naam is mij ontgaan. Weet iemand een lijst met merken van gereedschap?
Het was in ieder geval een merk waar ik nog niet eerder van gehoord had. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Dus geen Bosch, dewalt, metabo, makita, B&D, hitachi,...
Ik weet enkel dat het met een C begon.
Info is wat schaars maar hopelijk weet iemand meer.
Als je betaalbaar een leuke kolomboor wilt hebben zou je eens bij www.buitelaar.nl kunnen kijken. Die hebben leuk spul staan voor relatief weinig geld.
Zorg wel dat je een boor pakt waar je een werkstuk onder kan zetten met een redelijke hoogte (bijvoorbeeld 60 cm) en dat je inspancapaciteit van boren groot genoeg is, >13mm is handig.
Zorg wel dat je een boor pakt waar je een werkstuk onder kan zetten met een redelijke hoogte (bijvoorbeeld 60 cm) en dat je inspancapaciteit van boren groot genoeg is, >13mm is handig.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: tafelboor
understatement jan de maand. ik heb sinds een tijd ook zo'n ding (een goedkope Ferm voor 60euri) en wat een genot t.o.v. een gewone boor.mister 2 schreef:Graag zou ik een tafelboor aanschaffen. Lijkt mij zeer handig bij het bouwen om mooi recht te kunnen werken.
toch maar een nieuwe
deze zal het worden denk ik
http://contimac.dyndns.org/contimac/CH16N.htm
185 euro
deze zal het worden denk ik
http://contimac.dyndns.org/contimac/CH16N.htm
185 euro
Ziet er niet slecht uit 
Waar je met die goedkope machines wel op moet letten is het trillen van de motor. Op sommige typen zit een 1-fasemotor met condensator die zo heftig trilt/bromt dat het nauwkeurig boren lastig maakt en ook lekker veel herriie maakt.
Ohw ja, koop er gelijk ook een goede niet te kleine machineklem bij:

Altijd handig als je wat groter gaten in metaal wilt boren en de boel vast moet zetten.
Waar je met die goedkope machines wel op moet letten is het trillen van de motor. Op sommige typen zit een 1-fasemotor met condensator die zo heftig trilt/bromt dat het nauwkeurig boren lastig maakt en ook lekker veel herriie maakt.
Ohw ja, koop er gelijk ook een goede niet te kleine machineklem bij:

Altijd handig als je wat groter gaten in metaal wilt boren en de boel vast moet zetten.
