tafelboor

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mister 2
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 12:17

tafelboor

Bericht door mister 2 »

Graag zou ik een tafelboor aanschaffen. Lijkt mij zeer handig bij het bouwen om mooi recht te kunnen werken.
Nu zag ik er laatst in de winkel rond de 350 euro.
Ben nu wat op zoek naar wat meer info op het net. Maar de naam is mij ontgaan. Weet iemand een lijst met merken van gereedschap?
Het was in ieder geval een merk waar ik nog niet eerder van gehoord had. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Dus geen Bosch, dewalt, metabo, makita, B&D, hitachi,...
Ik weet enkel dat het met een C begon.
Info is wat schaars maar hopelijk weet iemand meer.
WMC
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:56
Locatie: Eindhoven

Bericht door WMC »

Als je betaalbaar een leuke kolomboor wilt hebben zou je eens bij www.buitelaar.nl kunnen kijken. Die hebben leuk spul staan voor relatief weinig geld.

Zorg wel dat je een boor pakt waar je een werkstuk onder kan zetten met een redelijke hoogte (bijvoorbeeld 60 cm) en dat je inspancapaciteit van boren groot genoeg is, >13mm is handig.
mister 2
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 12:17

Bericht door mister 2 »

Er staan natuurlijk wel nergens prijzen bij.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

mister 2 schreef:
Er staan natuurlijk wel nergens prijzen bij.
Ehm, staan onder de plaatjes...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: tafelboor

Bericht door Henkjan »

mister 2 schreef:
Graag zou ik een tafelboor aanschaffen. Lijkt mij zeer handig bij het bouwen om mooi recht te kunnen werken.
understatement jan de maand. ik heb sinds een tijd ook zo'n ding (een goedkope Ferm voor 60euri) en wat een genot t.o.v. een gewone boor.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Staat ook hier nog op het verlanglijstje... :)
mister 2
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 12:17

Bericht door mister 2 »

Heb gezien dat er wel leuk spul 2dehands te vinden is.
mister 2
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 12:17

Bericht door mister 2 »

toch maar een nieuwe
deze zal het worden denk ik
http://contimac.dyndns.org/contimac/CH16N.htm
185 euro
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ziet er niet slecht uit :)

Waar je met die goedkope machines wel op moet letten is het trillen van de motor. Op sommige typen zit een 1-fasemotor met condensator die zo heftig trilt/bromt dat het nauwkeurig boren lastig maakt en ook lekker veel herriie maakt.

Ohw ja, koop er gelijk ook een goede niet te kleine machineklem bij:

Afbeelding

Altijd handig als je wat groter gaten in metaal wilt boren en de boel vast moet zetten.
Plaats reactie