Thiel SC3

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Thiel SC3

Bericht door StevenW »

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze unit(s)?

http://www.lautsprechershop.de/hifi/images/thiel_o.jpg

Met vriendelijke groet,

Steven
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zijn dat niet die units die bijna de zelfde naam hebben als de zeg maar ceramische units van Thiel en Partner, maar het zeker NIET zijn?

Wowly
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Wowly schreef:
Zijn dat niet die units die bijna de zelfde naam hebben als de zeg maar ceramische units van Thiel en Partner, maar het zeker NIET zijn?

Wowly
Ja van de boxenbouwer Thiel. Behoorlijk aan de prijs en je hebt nog een vermogen nodig aan filtercomponenten om hem een beetje in bedwang te houden.

Volgens mij zit hij hier ook in:
Afbeelding
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Wowly schreef:
Zijn dat niet die units die bijna de zelfde naam hebben als de zeg maar ceramische units van Thiel en Partner, maar het zeker NIET zijn?

Wowly
Daarom heet Thiel (de maker van de units) in sommige landen ook Accuton.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik dacht dat Thiel&Partners hetzelfde was als Accuton :?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Deze zit onder andere in de Cumulus horn van hobby hifi "die neue referenz" door sommigen in dld ook wel smalend bauteilegrab gedoopt omdat er voor bijna 600,- aan filter componenten in het "high end" filter gaat per kant, om hem helemaal vlak te krijgen. Het moet naar wat ik zoal lees wel erg mooi klinken.

http://www.lautsprechershop.de/hifi/cumulus_horn.htm

Groeten Roland
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

jeroen_d schreef:
Ik dacht dat Thiel&Partners hetzelfde was als Accuton :?
Klopt. Deze luidspreker is dus niet van Accuton c.q. Thiel & Partner maar van Thiel zonder partner.

Accuton c.q. Thiel & Partner is Duits, Thiel is Amerikaans.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

kan ook met een beduidend eenvoudiger filter, in de K+T stond een monitor die t ook erg mooi deed. wel is het naar verluid een speaker die erg gevoelig is voor de filtercomponenten, afwijken van de voorgestelde ontwerpen alleen voor gevorderden zeg maar.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Die ontwerpen van lautsprechershop.de had ik al gezien. Maar dat is niet wat ik zoek.

Ik denk meer aan een 3-weg systeem. Eentje met bas-ondersteuning.


Afbeelding

Zoiets.

Ik las een stukje over de Audiodata Avancé. Ik moest toen even denken aan bovengenoemde unit. Lijkt me een heel interessante combinatie.

Vraag blijft echter waarom deze units zo vreselijk duur zijn. Is het omdat dit systeem door hen is gepatenteerd? Materiaalgebruik?[/img]
Laatst gewijzigd door StevenW op wo 05 apr 2006, 0:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Seas heeft dacht ik ook wel aardige coaxiaal units in het programma. Die kosten een fractie van de Thiels. Of de kwaliteit zoveel minder is betwijfel ik. het is wel fraai dat een coaxiaal een optimale puntbron is.
Laatst gewijzigd door richard op wo 05 apr 2006, 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Afbeelding

Thiel CS 2.4

Ook zoiets, maar dan spuuglelijk...

Ik ben nog bezig met mijn A4-tjes, maar dit lijkt mij een aardig idee voor een volgend project.
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

richard schreef:
Seas heeft dacht ik ook wel aardige coaxiaal units in het programma.
Inderdaad. Heb even gekeken. Ze hebben deze:

Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze units?

Zijn er bestaande DIY-ontwerpen waar dergelijke units in gebruikt worden?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

jeroen_d schreef:
Ik dacht dat Thiel&Partners hetzelfde was als Accuton :?
:lol: zelfs nu blijft de verwarring bestaan. Dat bedoelde ik namelijk ook.
Het Europese (Duitse?) Thiel heette eerst gewoon Thiel, maar toen ze ook de Amerikaanse markt wilden bedienen (waar de merknaam Thiel al bestond) moesten ze een andere merknaam gebruiken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Ah! Dat zoek ik! :D

Ik was zojuist nog even aan het bladeren in de voorlaatste Klang&Ton en daar stond ook een leuk ontwerp in met die coaxiale driver van seas.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

richard schreef:
Seas heeft dacht ik ook wel aardige coaxiaal units in het programma. Die kosten een fractie van de Thiels. Of de kwaliteit zoveel minder is betwijfel ik. het is wel fraai dat een coaxiaal een optimale puntbron is.
Ik heb de seas coaxials gehoord en ze zijn inderdaad niet slecht, maar bijzonder zijn ze ook niet.. Op een of andere manier lijkt het materiaal van de konus mee te spelen.

Wat naar mijn mening dan mooier klinkt is Lowther, maar naar zoiets ben je zeker niet naar op zoek..
http://www.lowtherloudspeakers.co.uk/homeindex.html
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Nou, het gaat mij eigenlijk om het volgende. Misschien meteen een interessant onderwerp...

Ik ben al bezig met een nieuw project. Ik zit echter nog in de "onderzoeks-fase". Ik wil graag weten wat nu eigenlijk de beste manier is van het weergeven van het hoog en het midden-hoog.

Verschillende mogelijkheden:

*MTM of D'Appolito
*coaxiaal
*dubbel-coaxiaal
*breedband

Zo'n breedbander van lowther of fostex is zeer zeker interessant, maar ik weet niet wat nu de beste manier is van het weergeven van hoog en mid-hoog. De bas is op dit moment nog van minder belang.

Wat is nu het beste als geld geen rol speelt?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

thefinlux schreef:
Wat is nu het beste als geld geen rol speelt?
Je zou ook een Manger kunnen overwegen. heeft beslist zijn kwaliteiten bij het weergeven van midden en hoog.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wat bedoel je met dubbel coaxiaal?
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Ik heb wel eens e.e.a. gelezen over die mangers. Zijn dat ook breedbanders?

Henk-Jan,

Dit is gewoon coaxiaal:

Afbeelding

En dit is dubbel-coaxiaal:

Afbeelding
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Al magnetostaten of ESL's overwogen? Breedbandig en erg goed in het mid en hoog.

Op het conusgebied zijn Jordan en Bandor erg goed. B.v. 4 Bandor 50's per kant kan rustig vanaf 150hz. De nieuwe Jordan JXR6 HD lijkt ook erg goed!
Duck Twacy
Berichten: 528
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Duck Twacy schreef:
nee, zij verkopen geen coax....
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

thefinlux schreef:
Ik heb wel eens e.e.a. gelezen over die mangers. Zijn dat ook breedbanders?
Nee, ze gaan van zo'n 80 Hz tot zo'n 25 kHz. Bruikbaar vanaf ongeveer 150 Hz, dus voor het laag moet je er wat bij verzinnen.

Website:

Afbeelding
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Vergeet niet ook ff te vermelden dat ze nergens naar meten, en vermoedelijk ook net zo slecht klinken (al is zeker niet iedereen het daarover eens ;) ).
Plaats reactie