Thiel SC3
Moderator: Beheerdersteam
Ja van de boxenbouwer Thiel. Behoorlijk aan de prijs en je hebt nog een vermogen nodig aan filtercomponenten om hem een beetje in bedwang te houden.Wowly schreef:Zijn dat niet die units die bijna de zelfde naam hebben als de zeg maar ceramische units van Thiel en Partner, maar het zeker NIET zijn?
Wowly
Volgens mij zit hij hier ook in:

Hoi
Deze zit onder andere in de Cumulus horn van hobby hifi "die neue referenz" door sommigen in dld ook wel smalend bauteilegrab gedoopt omdat er voor bijna 600,- aan filter componenten in het "high end" filter gaat per kant, om hem helemaal vlak te krijgen. Het moet naar wat ik zoal lees wel erg mooi klinken.
http://www.lautsprechershop.de/hifi/cumulus_horn.htm
Groeten Roland
Deze zit onder andere in de Cumulus horn van hobby hifi "die neue referenz" door sommigen in dld ook wel smalend bauteilegrab gedoopt omdat er voor bijna 600,- aan filter componenten in het "high end" filter gaat per kant, om hem helemaal vlak te krijgen. Het moet naar wat ik zoal lees wel erg mooi klinken.
http://www.lautsprechershop.de/hifi/cumulus_horn.htm
Groeten Roland
Klopt. Deze luidspreker is dus niet van Accuton c.q. Thiel & Partner maar van Thiel zonder partner.jeroen_d schreef:Ik dacht dat Thiel&Partners hetzelfde was als Accuton
Accuton c.q. Thiel & Partner is Duits, Thiel is Amerikaans.
Die ontwerpen van lautsprechershop.de had ik al gezien. Maar dat is niet wat ik zoek.
Ik denk meer aan een 3-weg systeem. Eentje met bas-ondersteuning.

Zoiets.
Ik las een stukje over de Audiodata Avancé. Ik moest toen even denken aan bovengenoemde unit. Lijkt me een heel interessante combinatie.
Vraag blijft echter waarom deze units zo vreselijk duur zijn. Is het omdat dit systeem door hen is gepatenteerd? Materiaalgebruik?[/img]
Ik denk meer aan een 3-weg systeem. Eentje met bas-ondersteuning.

Zoiets.
Ik las een stukje over de Audiodata Avancé. Ik moest toen even denken aan bovengenoemde unit. Lijkt me een heel interessante combinatie.
Vraag blijft echter waarom deze units zo vreselijk duur zijn. Is het omdat dit systeem door hen is gepatenteerd? Materiaalgebruik?[/img]
Laatst gewijzigd door StevenW op wo 05 apr 2006, 0:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Seas heeft dacht ik ook wel aardige coaxiaal units in het programma. Die kosten een fractie van de Thiels. Of de kwaliteit zoveel minder is betwijfel ik. het is wel fraai dat een coaxiaal een optimale puntbron is.
Laatst gewijzigd door richard op wo 05 apr 2006, 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen_d schreef:Ik dacht dat Thiel&Partners hetzelfde was als Accuton
Het Europese (Duitse?) Thiel heette eerst gewoon Thiel, maar toen ze ook de Amerikaanse markt wilden bedienen (waar de merknaam Thiel al bestond) moesten ze een andere merknaam gebruiken.
Ik heb de seas coaxials gehoord en ze zijn inderdaad niet slecht, maar bijzonder zijn ze ook niet.. Op een of andere manier lijkt het materiaal van de konus mee te spelen.richard schreef:Seas heeft dacht ik ook wel aardige coaxiaal units in het programma. Die kosten een fractie van de Thiels. Of de kwaliteit zoveel minder is betwijfel ik. het is wel fraai dat een coaxiaal een optimale puntbron is.
Wat naar mijn mening dan mooier klinkt is Lowther, maar naar zoiets ben je zeker niet naar op zoek..
http://www.lowtherloudspeakers.co.uk/homeindex.html
Nou, het gaat mij eigenlijk om het volgende. Misschien meteen een interessant onderwerp...
Ik ben al bezig met een nieuw project. Ik zit echter nog in de "onderzoeks-fase". Ik wil graag weten wat nu eigenlijk de beste manier is van het weergeven van het hoog en het midden-hoog.
Verschillende mogelijkheden:
*MTM of D'Appolito
*coaxiaal
*dubbel-coaxiaal
*breedband
Zo'n breedbander van lowther of fostex is zeer zeker interessant, maar ik weet niet wat nu de beste manier is van het weergeven van hoog en mid-hoog. De bas is op dit moment nog van minder belang.
Wat is nu het beste als geld geen rol speelt?
Ik ben al bezig met een nieuw project. Ik zit echter nog in de "onderzoeks-fase". Ik wil graag weten wat nu eigenlijk de beste manier is van het weergeven van het hoog en het midden-hoog.
Verschillende mogelijkheden:
*MTM of D'Appolito
*coaxiaal
*dubbel-coaxiaal
*breedband
Zo'n breedbander van lowther of fostex is zeer zeker interessant, maar ik weet niet wat nu de beste manier is van het weergeven van hoog en mid-hoog. De bas is op dit moment nog van minder belang.
Wat is nu het beste als geld geen rol speelt?
-
Duck Twacy
- Berichten: 528
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:








