Tonsil speakers

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 20:36
Locatie: Wezep

Bericht door Raymond »

Wat voor filter heb je gebruikt?
Als je niet compenseert voor de bafflestep, klopt het inderdaad dat je bijna geen bas hebt :)

edit:
Ik heb net ff je topic gelezen over je filter. Je houdt inderdaad geen rekening met de bafflestep.

Lees hier wat het betekend en wat je eraan kan doen: http://www.trueaudio.com/st_diff1.htm
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

RUben schreef:
Het idee was dat het niet zoveel uit maakt waar ik de sub zet, als de woofer onderop zit. Ik heb die speaker (nog) niet in huis hoor.
Dat maakt niet zoveel uit, zolang je maar laag crosst. Ik vind het ook wel een erg klein woofertje voor een sub imho.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

HI Christiaan,
Ik vind het ook wel een erg klein woofertje voor een sub imho.
Jij hebt de woofer nog niet gezien die af-fabriek in mijn subwoofer gemonteerd zit in de standaard geluidsinstallatie van m'n auto, da's ronduit schattig, toch komt er best een boel (boemerig) laag uit.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SSassen schreef:
Jij hebt de woofer nog niet gezien die af-fabriek in mijn subwoofer gemonteerd zit in de standaard geluidsinstallatie van m'n auto, da's ronduit schattig, toch komt er best een boel (boemerig) laag uit.
In een auto heb je ook enkele handige hulpjes, zoals een berg cabingain ;) . Het kan zeker wel met zo'n klein woofertje, maar zeg nu zelf, ideaal is het toch zeker niet.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Christiaan,
maar zeg nu zelf, ideaal is het toch zeker niet
Ik schreef toch 'boemerig' zo klinkt 't ook, niet mijn ding, maar m'n vriendin vindt 't wel okay klinken, die draait altijd CD's in de auto, ik niet, ik wordt dan helemaal chagerijnig van de vele gebreken van m'n auto-hifi-installatie. Maar wees niet bang, daar ga ik geen geld insteken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
RUben
Berichten: 120
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 21:10
Locatie: Almere

Bericht door RUben »

Raymond schreef:
Wat voor filter heb je gebruikt?
Als je niet compenseert voor de bafflestep, klopt het inderdaad dat je bijna geen bas hebt :)

edit:
Ik heb net ff je topic gelezen over je filter. Je houdt inderdaad geen rekening met de bafflestep.

Lees hier wat het betekend en wat je eraan kan doen: http://www.trueaudio.com/st_diff1.htm
Ik heb het geprobeerd, maar het klinkt het zelfde als ik treble minder zet op mijn versterker.

Ik heb trouwens de Visation W200S-8 op WinISD geprobeerd en die geeft de zelfde lijn als die peerless, alleen deze is 8" ipv 6,5" en is goedkoper.

Edit: De volume van de speaker wordt iets lager, en als ik de volume op mijn versterker hoger zet, hoor ik idd een klein beetje meer bass uit de BR pijp komen. Maar het is denk ik niet te vergelijken met een subwoofer.
Laatst gewijzigd door RUben op wo 05 apr 2006, 0:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

RUben schreef:
Ik heb het geprobeerd, maar het klinkt het zelfde als ik treble minder zet op mijn versterker.
Dat is niet het zelfde als een baffle step correctie! Je moet daar dus geen conclusies aan hangen!
RUben
Berichten: 120
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 21:10
Locatie: Almere

Bericht door RUben »

Moet een subwoofer versterker ook nog een soort filter hebben of iets anders?

Edit: Heb al de subsonic filter gevonden, helaas werkt deze alleen op 15 volt, en het is de bedoeling dat mijn amp op 24 volt werkt :?
Gesloten