Ik had deze speakers ooit in een test kastje van iemand gekocht:


Aangezien dit 10 mm MDF was ben ik samen met iemand met meer ervaring in het bouwen van speakers maar eens begonnen met het uitdenken van een goede kast.
Aangezien ik een zuil wilde hebben moet ik dus de hoogte in. Het front met de speakersunits valt niet mee te doen. Dit is van kunststof maar ik wilde het toch weer gaan gebruiken. Het front zal later voorzien worden van flink wat dempingsmat aan de binnenkant.
De zuil is op gebouwd uit verschillende kamers en voorzien van een bracing in de behuizing van het speakerfront. De rest van de kamers wordt gebruikt voor het filter en voor zand voor de stabiliteit.

Nadat het lang in de garage heeft gestaan (het MDF) ben ik afgelopen week maar eens begonnen met het freeswerk. Het is de bedoeling dat ik er eerst 1 maak en finetune. Daarna zal de ander volgen.
De afwerking zal pas VEEEEEL later plaats gaan vinden.
Hier wat foto's van het project tot nu toe (1ste zuil is bijna helemaal in elkaar gelijmd):
Even passen en meten.... en veel fresen...



Nu kan er gelijmd worden (achterkant komt later):



Tot nu toe tevreden. Het denkwerk vooraf heeft zijn vruchten afgeworpen. Na het fresen paste alles redelijk goed in elkaar. Binnenkort meer.........










