Paranello, de bouw van een 803D kloon
Moderator: Beheerdersteam
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Tja, er zijn verschillende mogelijkheden..
Ik heb 2 opties uitgedokterd:
- twee mallen maken en die volgieten met epoxyhars.
- de kegels maken door een aantal ringen te zagen en die op elkaar stapelen. Deze opties is wat lastiger als het gaat om alles mooi pas op elkaar te krijgen, maar kan wel.
Een kegel laten draaien op en houtdraaibank is technisch gezien onmogelijk. De buitenvorm zou nog niet zo'n probleem zijn, maar de binnenzijde vervolgens draaien kan gewoon niet.
Maarreh, dank voor het meedenken!
Ik heb 2 opties uitgedokterd:
- twee mallen maken en die volgieten met epoxyhars.
- de kegels maken door een aantal ringen te zagen en die op elkaar stapelen. Deze opties is wat lastiger als het gaat om alles mooi pas op elkaar te krijgen, maar kan wel.
Een kegel laten draaien op en houtdraaibank is technisch gezien onmogelijk. De buitenvorm zou nog niet zo'n probleem zijn, maar de binnenzijde vervolgens draaien kan gewoon niet.
Maarreh, dank voor het meedenken!
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Mjaa..
Ik zal wel zien. Voorlopig is MDF een materiaaltje wat ik goed ken, en daardoor kan ik er wat meer mee dan met andere materialen, vandaar mijn "beperking" zeg maar.
Aan de andere kant kriebelt het toch wel om die kegel te laten voor wat het is en die vorm uit de kast zelf te sparen. Vraag is dan wel waar ik die resterende ruimte mee opvul..
Een voordeel is dan namelijk dat ik die driver alleen wat tegen de voorkant hoef aan te trekken om te zorgen dat alles luchtdicht afsluit.
Ik weet het.. veel gebabbel, weinig gebouw.. sorry mensen maar het is niet anders..

Ik zal wel zien. Voorlopig is MDF een materiaaltje wat ik goed ken, en daardoor kan ik er wat meer mee dan met andere materialen, vandaar mijn "beperking" zeg maar.
Aan de andere kant kriebelt het toch wel om die kegel te laten voor wat het is en die vorm uit de kast zelf te sparen. Vraag is dan wel waar ik die resterende ruimte mee opvul..
Een voordeel is dan namelijk dat ik die driver alleen wat tegen de voorkant hoef aan te trekken om te zorgen dat alles luchtdicht afsluit.
Ik weet het.. veel gebabbel, weinig gebouw.. sorry mensen maar het is niet anders..
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hoi allemaal,
Voor degene die dit project vorig jaar hebben gevolgd, ik ben eindelijk zover dat er weer geknutseld gaat worden. Ik heb een nieuwe tekening gemaakt voor de middentoner, en heb een houtdraaier in de arm genomen die waarschijnlijk de kamers zal kunnen maken. Het is uiteindelijk toch een afgeleide van de colafles geworden, maar dan wat groter en uitgevoerd in MDF.
De constructie met de as en wat ik al niet meer achterop de magneet wilde lijmen is van de baan. In plaats daarvan boren we een gat aan de achterkant van de MDF colafles, en gaat er en slotbout doorheen. Die gaat ook door de achterwand van de kast, en wordt uiteindelijk vastgezet door die siermoeren die vorig jaar hiervoor gemaakt zijn.
Bij deze een tekeningetje voor de duidelijkheid, en het seizoen is weer begonnen, we gaan weer aan de slag! YES!
Voor degene die dit project vorig jaar hebben gevolgd, ik ben eindelijk zover dat er weer geknutseld gaat worden. Ik heb een nieuwe tekening gemaakt voor de middentoner, en heb een houtdraaier in de arm genomen die waarschijnlijk de kamers zal kunnen maken. Het is uiteindelijk toch een afgeleide van de colafles geworden, maar dan wat groter en uitgevoerd in MDF.
De constructie met de as en wat ik al niet meer achterop de magneet wilde lijmen is van de baan. In plaats daarvan boren we een gat aan de achterkant van de MDF colafles, en gaat er en slotbout doorheen. Die gaat ook door de achterwand van de kast, en wordt uiteindelijk vastgezet door die siermoeren die vorig jaar hiervoor gemaakt zijn.
Bij deze een tekeningetje voor de duidelijkheid, en het seizoen is weer begonnen, we gaan weer aan de slag! YES!
Laatst gewijzigd door Jasper Joppe Geers op ma 18 nov 2013, 23:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Nee Sietse, ik heb mazzel! Mijn vrouw doet tegenwoordig de klusjes in huis, en houd ook de tuin bij, dus ik sta er goed voor!
Maar zonder gekheid, ik ben echt gewoon zo blij dat ik na die klote winter eindelijk lekker weer aan de gang kan. De temperatuur buiten is ook weer omhoog geschoten, en dat betekent voor mij dat ik eindelijk aan de slag kan!
@ Twan, dank je voor je compimenten, maar persoonlijk vind ik dat er nog wel meer projecten zijn die gewoon zo retegaaf zijn om te volgen. Mijn favorieten zijn toch wel die Grand Utopia's van FrankG
viewtopic.php?t=1387
en het project van Jeroen D,
viewtopic.php?t=589&postdays=0&postorder=asc&start=0
Daarnaast zou je ook eens de verschillende projecten van Edo eens moeten bekijken, en dan zijn er nog wel een paar die ik zou kunnen noemen. Ik kan je wel zeggen dat door het volgen van andermans projecten je zelf ontzettend veel opsteekt, en het scheelt je af en toe een aardige hoeveelheid werk!
Maar zonder gekheid, ik ben echt gewoon zo blij dat ik na die klote winter eindelijk lekker weer aan de gang kan. De temperatuur buiten is ook weer omhoog geschoten, en dat betekent voor mij dat ik eindelijk aan de slag kan!
@ Twan, dank je voor je compimenten, maar persoonlijk vind ik dat er nog wel meer projecten zijn die gewoon zo retegaaf zijn om te volgen. Mijn favorieten zijn toch wel die Grand Utopia's van FrankG
viewtopic.php?t=1387
en het project van Jeroen D,
viewtopic.php?t=589&postdays=0&postorder=asc&start=0
Daarnaast zou je ook eens de verschillende projecten van Edo eens moeten bekijken, en dan zijn er nog wel een paar die ik zou kunnen noemen. Ik kan je wel zeggen dat door het volgen van andermans projecten je zelf ontzettend veel opsteekt, en het scheelt je af en toe een aardige hoeveelheid werk!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hèhè!!
Na een half jaar eindelijk aan de slag! Het weer zit eindelijk weer mee, het schuurtje is opgeruimd en vrij van alle rotzooi, kortom: we kunnen weer!
Dacht ik tenminste.
Wat is er op een half jaar tijd gebeurd namelijk, de boven en onderzijde zijn ten opzichte van elkaar gaan draaien. Torderen zogezegd. Degene die wellicht gitaren bouwen zullen dit fenomeen wel kennen. Dit is waarschijnlijk ontstaan doordat het buig MDF van de wand niet helemaal in lijn met elkaar verlijmd is. Ofwel, de groeven in het MDF liepen kennelijk niet helemaal vertikaal, en dat is dus de afgelopen periode gaan werken.
Dit betekent dus dat de voorkant niet helemaal meer mooi vlak is, maar dat er diagonaal twee punten wat omhoog zijn gaan staan, en dat moest dus weer vlak gemaakt worden. Wel een betje een domper, maar niet daar laat ik me niet meer door verleiden, en heb het volgende bedacht:
Ik heb eerst de voorzijde ingekleurd met blauw krijt, en er vervolgens met een schuurplankje overheen gegaan. Dan zie je al gauw waar dat er hobbels en kuilen in zitten, en kan je die plekken als eerste aanpakken.
Daarna ga ik er eerdaags een extra dun plaatje MDF op lijmen om de afwerking straks wat makkelijker te maken, en bespaar ik mezelf uiteindelijk weer wat werk.
Vanavond nog het een en ander aftekenen, en morgen weer een dag.
Binnenkort weer wat foto's!
Na een half jaar eindelijk aan de slag! Het weer zit eindelijk weer mee, het schuurtje is opgeruimd en vrij van alle rotzooi, kortom: we kunnen weer!
Dacht ik tenminste.
Wat is er op een half jaar tijd gebeurd namelijk, de boven en onderzijde zijn ten opzichte van elkaar gaan draaien. Torderen zogezegd. Degene die wellicht gitaren bouwen zullen dit fenomeen wel kennen. Dit is waarschijnlijk ontstaan doordat het buig MDF van de wand niet helemaal in lijn met elkaar verlijmd is. Ofwel, de groeven in het MDF liepen kennelijk niet helemaal vertikaal, en dat is dus de afgelopen periode gaan werken.
Dit betekent dus dat de voorkant niet helemaal meer mooi vlak is, maar dat er diagonaal twee punten wat omhoog zijn gaan staan, en dat moest dus weer vlak gemaakt worden. Wel een betje een domper, maar niet daar laat ik me niet meer door verleiden, en heb het volgende bedacht:
Ik heb eerst de voorzijde ingekleurd met blauw krijt, en er vervolgens met een schuurplankje overheen gegaan. Dan zie je al gauw waar dat er hobbels en kuilen in zitten, en kan je die plekken als eerste aanpakken.
Daarna ga ik er eerdaags een extra dun plaatje MDF op lijmen om de afwerking straks wat makkelijker te maken, en bespaar ik mezelf uiteindelijk weer wat werk.
Vanavond nog het een en ander aftekenen, en morgen weer een dag.
Binnenkort weer wat foto's!
Laatst gewijzigd door Jasper Joppe Geers op ma 18 nov 2013, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
misschien een idee om een soort van frame te maken waarmee je een stukje van de bovenkant kunt affrezen.
Als je aan de onderkant van je bovenfrees(groen) een plaat(blauw) maakt, en een frame(geel) (wel vlak) aan je speaker (roze) bevestigd met bv lijmklemmen (ja dat ding
), kun je hiermee een stukje van de bovenkant van je speaker affrezen. wel zorgen dat de plaat vrij stijf is (metaal met ribben bv) en het frame evenwijdig is aan je kast (allebij waterpas), dan zou het misschien kunnen werken.
Als je aan de onderkant van je bovenfrees(groen) een plaat(blauw) maakt, en een frame(geel) (wel vlak) aan je speaker (roze) bevestigd met bv lijmklemmen (ja dat ding
- Bijlagen
-
- ziet er niet uit, maar gaat om t idee :-P
- afvlakken.JPG (16.65 KiB) 3762 keer bekeken
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hoi Boppo,
Mooi dat je je idee met een tekeningetje illustreert, ik heb inderdaad aan zoiets dergelijks zitten denken. Ik heb ook even overwogen om wat andere mensen in te schakelen die me zouden kunnen helpen met een vlakbank. Maar daar zou dan weer zoveel tijd overheen gaan dat ik geen zing had om weer een keer te moeten wachten!
Ik heb van vorig jaar nog steeds de mallen waar ik toen de achterwanden in verlijmd heb, en de bovenzijdes zijn daarvan helemaal recht. Ik zou ze dus in die zin als rails kunnen gebruiken. Het probleem is echter dat beide speakers verschillend getordeerd zijn. qua hoogteverschil is het bij de een wat meer dan bij de ander. Bij speaker 1 zat er in totaal 7 mm verschil in, bij de ander bijna een cm.
Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden dat ik er niet teveel af ga halen want dan maak ik de ruimte binnenin ook kleiner, ook al zal het maar een fractie zijn.. Vandaar dat er straks ook weer een extra plaatje 4 mm MDF voor wordt geplakt, dan win ik die ruimte weer wat terug.
Maar gelukkig Edo, ik heb het voorlopig aardig recht kunnen breien. Aangezien ik het idee heb dat na 1 seizoen de meeste spanning er ook wel uit is denk ik in de toekomst van dit euvel ook weinig last meer te hebben.
Hieronder dan de eerste speaker in het krijt.
Je ziet het, een lekker fel kleurtje, en de hoogste plekken vallen dus meteen op:
Ik weet het, door het zonlicht is het wat lastig te zien, maar hier en daar kun je nog wat krijt onderscheiden.
Vervolgens ben ik met dit schuurplankje een aantal keer flink over de kast heen geraasd, en een groffe korrel in combinatie met het relatief zachte MDF maakt dat ik vrij snel aardig er wat af heb kunnen krijgen.
Tot slot de resterende holtes zoveel mogelijk opgevuld met MDF vuller. Het is wel een vervelend goedje om mee te werken, het is immers geen echte plamuur, en je moet het direct uit de tube gebruiken!
Vanavond heb ik nog een speakerkast wat strakker kunnen schuren, en toen ik een baffle plaat erop legde zat er zowiezo geen speling meer in. Alleen een kwestie nog van wat gaatjes en kiertjes dichtwerken, maar dat is meer een (geduld) werkje voor morgen!
Mooi dat je je idee met een tekeningetje illustreert, ik heb inderdaad aan zoiets dergelijks zitten denken. Ik heb ook even overwogen om wat andere mensen in te schakelen die me zouden kunnen helpen met een vlakbank. Maar daar zou dan weer zoveel tijd overheen gaan dat ik geen zing had om weer een keer te moeten wachten!
Ik heb van vorig jaar nog steeds de mallen waar ik toen de achterwanden in verlijmd heb, en de bovenzijdes zijn daarvan helemaal recht. Ik zou ze dus in die zin als rails kunnen gebruiken. Het probleem is echter dat beide speakers verschillend getordeerd zijn. qua hoogteverschil is het bij de een wat meer dan bij de ander. Bij speaker 1 zat er in totaal 7 mm verschil in, bij de ander bijna een cm.
Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden dat ik er niet teveel af ga halen want dan maak ik de ruimte binnenin ook kleiner, ook al zal het maar een fractie zijn.. Vandaar dat er straks ook weer een extra plaatje 4 mm MDF voor wordt geplakt, dan win ik die ruimte weer wat terug.
Maar gelukkig Edo, ik heb het voorlopig aardig recht kunnen breien. Aangezien ik het idee heb dat na 1 seizoen de meeste spanning er ook wel uit is denk ik in de toekomst van dit euvel ook weinig last meer te hebben.
Hieronder dan de eerste speaker in het krijt.
Je ziet het, een lekker fel kleurtje, en de hoogste plekken vallen dus meteen op:
Ik weet het, door het zonlicht is het wat lastig te zien, maar hier en daar kun je nog wat krijt onderscheiden.
Vervolgens ben ik met dit schuurplankje een aantal keer flink over de kast heen geraasd, en een groffe korrel in combinatie met het relatief zachte MDF maakt dat ik vrij snel aardig er wat af heb kunnen krijgen.
Tot slot de resterende holtes zoveel mogelijk opgevuld met MDF vuller. Het is wel een vervelend goedje om mee te werken, het is immers geen echte plamuur, en je moet het direct uit de tube gebruiken!
Vanavond heb ik nog een speakerkast wat strakker kunnen schuren, en toen ik een baffle plaat erop legde zat er zowiezo geen speling meer in. Alleen een kwestie nog van wat gaatjes en kiertjes dichtwerken, maar dat is meer een (geduld) werkje voor morgen!
Laatst gewijzigd door Jasper Joppe Geers op di 19 nov 2013, 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Mjaa, redelijk. Maar ook daar kan ik straks nog wel iets aan bijstellen mocht het nodig zijn. Aan de onderzijde komen 3 poten waar de kast op rust. Die poten verdwijnen op hun beurt weer in de voet waar ook het filter in komt te zitten. De bovenzijde wordt iets afgebold, zoals de 800 serie van B&W dat ook heeft.
Dus uiteindelijk komt het allemaal wel weer op zijn pootjes terecht zullen we maar zeggen!
Dus uiteindelijk komt het allemaal wel weer op zijn pootjes terecht zullen we maar zeggen!
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
En het komt ook helemaal goed.
Ik kom er wel achter dat ik vorig jaar hier en daar een beetje onnauwkeurig ben geweest, en daar nu mee geconfronteerd word. Het project is zeker niet verloren, maar het vereist nu wel een aardige dosis bijschaven, plamuren, wegwerken, wil het straks allemaal keurig netjes uit de verf komen. Inmiddels kan ik ook goedschiks de originele tekeningen er niet meer naast houden omdat hier en daar toch een millimeter of 2 speling in acht moet worden genomen.. Het is nu per speaker alles afmaken, en de onderdelen benoemen of ze bij speaker 1 of 2 horen.
Ik kom er wel achter dat ik vorig jaar hier en daar een beetje onnauwkeurig ben geweest, en daar nu mee geconfronteerd word. Het project is zeker niet verloren, maar het vereist nu wel een aardige dosis bijschaven, plamuren, wegwerken, wil het straks allemaal keurig netjes uit de verf komen. Inmiddels kan ik ook goedschiks de originele tekeningen er niet meer naast houden omdat hier en daar toch een millimeter of 2 speling in acht moet worden genomen.. Het is nu per speaker alles afmaken, en de onderdelen benoemen of ze bij speaker 1 of 2 horen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Jasper,
Tsja, dat zijn van die hindernissen die je af en toe op je weg vindt, zelfbouw kent zo af en toe van die obstakels die genomen moeten worden. Het feit dat sommige materialen niet doen wat jij wilt zit ergens hoog in de top tien van ergernissen. Maar zo te zien is er geen probleem, tenminste niks wat je niet met wat beleid en wat schuren en plamuren op kunt lossen. Ik zou zeggen, ga lekker aan de slag vandaag, het is heerlijk weer, het zonnetje schijnt, dus lekker klussen vanmiddag!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Tsja, dat zijn van die hindernissen die je af en toe op je weg vindt, zelfbouw kent zo af en toe van die obstakels die genomen moeten worden. Het feit dat sommige materialen niet doen wat jij wilt zit ergens hoog in de top tien van ergernissen. Maar zo te zien is er geen probleem, tenminste niks wat je niet met wat beleid en wat schuren en plamuren op kunt lossen. Ik zou zeggen, ga lekker aan de slag vandaag, het is heerlijk weer, het zonnetje schijnt, dus lekker klussen vanmiddag!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Inderdaad, het zonnetje deed zijn best weer vandaag, en ik heb er dan ook bijzonder gebruik van gemaakt!
...
met mijn kinderen dan.
Ik heb eind van de middag nog eens wat gekeken naar een van de speakers, en die heb ik eens flink in de plamuur gezet. Vanavond nog wat bijgeschuurd hier en daar, en ik moet zeggen dat het eindresultaat weer behoorlijk vlak is. Morgen op het gemakje maar eens een extra plaatje aftekenen wat erop gelijmd gaat worden, dan is de volgende speaker aan de beurt.
Helaas even geen foto's, batterij leeg, en de kaart vol, dus dat komt morgen wel.
...
met mijn kinderen dan.
Ik heb eind van de middag nog eens wat gekeken naar een van de speakers, en die heb ik eens flink in de plamuur gezet. Vanavond nog wat bijgeschuurd hier en daar, en ik moet zeggen dat het eindresultaat weer behoorlijk vlak is. Morgen op het gemakje maar eens een extra plaatje aftekenen wat erop gelijmd gaat worden, dan is de volgende speaker aan de beurt.
Helaas even geen foto's, batterij leeg, en de kaart vol, dus dat komt morgen wel.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Mooie naam 
Tjonge zeg, dat een dergelijke constructie ueberhaupt in staat is om krom te trekken. Had ik nooit verwacht eigenlijk. Ik denk eigenlijk dat dat dan ook je redding is geweest. Zonder de matrix had je de kast helemaal weg kunnen gooien.
Trouwens erg handig om krijt te gebruiken. Dat ga ik onthouden!
En nu nog even doorzetten!
Tjonge zeg, dat een dergelijke constructie ueberhaupt in staat is om krom te trekken. Had ik nooit verwacht eigenlijk. Ik denk eigenlijk dat dat dan ook je redding is geweest. Zonder de matrix had je de kast helemaal weg kunnen gooien.
Trouwens erg handig om krijt te gebruiken. Dat ga ik onthouden!
En nu nog even doorzetten!
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Nou ja, goed.. dat kromtrekken was inderdaad wel even schrikken. Ik ben eigenlijk ook wel blij dat dat besef pas naderhand kwam, en dat ik het meteen heb opgelost..
En ook vandaag heb ik weer eens wat kunnen doen.
Hierboven zie je het plaatje MDF wat er opgeplakt gaat worden om in ieder geval een zo glad mogelijke afwerking te krijgen aan de voorkant. Morgen ga ik het gearceerde gedeelte eruit zagen, en daarmee ook de gaten aftekenen van zowel de montagegaten in de kast als in de baffle.
Hier zie je wat straks in ieder geval de bedoeling is. Tussen de baffle en de kast komt dus die rubber pakking als het ware die alles luchtdicht afsluit, en de trillingen van de laag drivers opvangt.
Morgen ga ik uit dat rubber concreet de vorm snijden en heb je daar ook een beeld van. Dat rubber is overigens 6 mm dik, en heb ik kunnen bestellen bij Rubaflex in Schiedam. Dat was zo ongeveer de enigste leverancier die ik kon vinden die me 1 plaatje van een meter bij een meter wilde toesturen bij die dikte.. kostte me uiteindelijk iets van 49 Euro inclusief transportkosten...
Het laat zich in ieder geval goed snijden, en dat is straks wel zo prettig aangezien ik er nog aardig aaan moet knutselen wil het naar mijn zin zijn!
Het leuke is nu wel dat het allemaal eindelijk tot iets gaat leiden. Ik kan me voorstellen dat jullie je ongeveer suf ge**** voelt en zoiets hebben van 'Man! Maak dat ding nou es gewoon af!' Maar ja, ik moet gewoon geduld hebben en elk redelijk stukje tijd benutten dat ik heb...
Morgen weer een dag!
En ook vandaag heb ik weer eens wat kunnen doen.
Hierboven zie je het plaatje MDF wat er opgeplakt gaat worden om in ieder geval een zo glad mogelijke afwerking te krijgen aan de voorkant. Morgen ga ik het gearceerde gedeelte eruit zagen, en daarmee ook de gaten aftekenen van zowel de montagegaten in de kast als in de baffle.
Hier zie je wat straks in ieder geval de bedoeling is. Tussen de baffle en de kast komt dus die rubber pakking als het ware die alles luchtdicht afsluit, en de trillingen van de laag drivers opvangt.
Morgen ga ik uit dat rubber concreet de vorm snijden en heb je daar ook een beeld van. Dat rubber is overigens 6 mm dik, en heb ik kunnen bestellen bij Rubaflex in Schiedam. Dat was zo ongeveer de enigste leverancier die ik kon vinden die me 1 plaatje van een meter bij een meter wilde toesturen bij die dikte.. kostte me uiteindelijk iets van 49 Euro inclusief transportkosten...
Het laat zich in ieder geval goed snijden, en dat is straks wel zo prettig aangezien ik er nog aardig aaan moet knutselen wil het naar mijn zin zijn!
Het leuke is nu wel dat het allemaal eindelijk tot iets gaat leiden. Ik kan me voorstellen dat jullie je ongeveer suf ge**** voelt en zoiets hebben van 'Man! Maak dat ding nou es gewoon af!' Maar ja, ik moet gewoon geduld hebben en elk redelijk stukje tijd benutten dat ik heb...
Morgen weer een dag!
Laatst gewijzigd door Jasper Joppe Geers op di 19 nov 2013, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
