Honey, I shrunk the tweeter!

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Honey, I shrunk the tweeter!

Bericht door Leeuwarden »

Deze ligt al een tijdje bij S&C Groningen op de toonbank. Is gewoon leverbaar... Ik ben het ding nog nergens tegengekomen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Honey, I shrunk the tweeter!

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Deze ligt al een tijdje bij S&C Groningen op de toonbank. Is gewoon leverbaar... Ik ben het ding nog nergens tegengekomen.

Afbeelding
Mooi .. die linkse bedoel je zeker
lijkt wel een mini VIFA ??
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Yep! Is zelfs een Vifa. Ook een XT25. Met Neody-huppeldepup (ik kan die naam maar niet onthouden...) magneetjes. Er lag trouwens ook nog zo'n kleintje van Scan Speak. (iets met 6000).
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op za 25 mar 2006, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef:
...Neody-huppeldepul.
Neodymium.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Dank!
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Voor zover ik weet is dit de uitvoering die vooral in car-audio gebruikt wordt. Passen mooi in de a-stijlen!

Groet, Joris
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Is een goede mogelijkheid. Ik begreep dat ie zo'n beetje dezelfde specs heeft als z'n grotere broer...
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Da's een lief dingetje zeg. Ik was nog opzoek naar iets leuks voor in m'n nieuwe auto....en denk dat dit best een leuek kandidaat kan zijn.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Ideaal,

Ik heb de versie met de grote frontplaat en Neodymium magneet (de zgn afgeschermde versie van de XT300) wel eens toegepast en ondanks dat het wat lastiger filteren is, is het een hele goede tweeter.

Als dit kleine broertje nagenoeg dezelfde specs heeft is het een ideaal ding voor als je compact wilt bouwen.

Waarom is dit ding op haast geen enkele site te vinden? Ook staat die niet in de prijslijst van S&C
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

vigier schreef:
Voor zover ik weet is dit de uitvoering die vooral in car-audio gebruikt wordt. Passen mooi in de a-stijlen!
daar zat ik al direct aan te denken... wah koz dah :?:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

vigier schreef:
Passen mooi in de a-stijlen!
Mmmm, geloof dat ik daar iets van airbags heb zitten... :?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan schreef:
vigier schreef:
Voor zover ik weet is dit de uitvoering die vooral in car-audio gebruikt wordt. Passen mooi in de a-stijlen!
daar zat ik al direct aan te denken... wah koz dah :?:
Ik meen 50 euro p/st maar daar ben ik niet helemaal zeker van...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Edo schreef:
vigier schreef:
Passen mooi in de a-stijlen!
Mmmm, geloof dat ik daar iets van airbags heb zitten... :?
moderne auto's :roll:
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Het kan nog kleiner:
http://www.exactaudio.de/html/high_end/ ... croxte.php

@Edo, misschien heb ik nog iets voor je:

GZNT ringradiators

http://www.magma-audio.nl/gz/nuclear/Luidsprekers.htm

Helaas zonder de filters, ik gebruikte ze actief gefilterd via de headunit (tweets 2500 hz hp, 12db en de mids 2000hz lp, 12db) De tweeters speelden op een genesis stereo 100 versterker. Die spullen heb ik allemaal al verkocht omdat m'n auto hier net een open etalage is voor de plaatselijke bevolking :roll:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Het wordt steeds gekker zeg...haha
Denk dat ik dit wel kwijt kan ergens.

Afbeelding

Thanks...
Laatst gewijzigd door Edo op wo 29 mar 2006, 9:48, 1 keer totaal gewijzigd.
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

Hoi!

@paul, toen ik je posting las, dacht ik, het zal toch niet Paul A. zijn? En ja hoor, hij is het haha (denk niet dat je mij kent, maar ik ben ook lange tijd actief geweest op SYS)

Die GZNT's had ik ook al gevonden, maar degenen op de eerste foto nog steeds niet. Kan ze op sys ook niet zo gauw vinden :(

Groeten, Joris
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

(oftopic) Ja is ik :D

"Moest ff denken" Jij hebt mij destijds nog geadviseerd mbt de MSD mids tov de Vifa pl17, die MSD's heb ik aangeschaft en wat later weer weggedaan omdat het mid niet al te lekker was en ik actief 2 weg wilde spelen....

mbt Exact!: Sysmember Davepolo is sinds kort importeur van Exact! voor NL.
jedel
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 16:28
Locatie: Rotterdam

Bericht door jedel »

heeft iemand ook een linkje met de gegeven (afmetingen) van die kleine uit de start post?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb geen link maar ze liggen bij S&C Groningen. Hij kan je in ieder geval verder helpen...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Honey, I shrunk the tweeter!

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Deze ligt al een tijdje bij S&C Groningen op de toonbank. Is gewoon leverbaar... Ik ben het ding nog nergens tegengekomen.
Zo alle Peerless 12 " woofers opgekocht om dipooltje te bouwen..

:wink: :wink: :wink:

Vertel . .vertel... :idea:

Volgens mij stond die vifa mini tweet in K & T 03/ 2005 ??

Leuk ding voor een supertweeter :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Paul schreef:
Het kan nog kleiner:
http://www.exactaudio.de/html/high_end/ ... croxte.php

@Edo, misschien heb ik nog iets voor je:

GZNT ringradiators

http://www.magma-audio.nl/gz/nuclear/Luidsprekers.htm

Helaas zonder de filters, ik gebruikte ze actief gefilterd via de headunit (tweets 2500 hz hp, 12db en de mids 2000hz lp, 12db) De tweeters speelden op een genesis stereo 100 versterker. Die spullen heb ik allemaal al verkocht omdat m'n auto hier net een open etalage is voor de plaatselijke bevolking :roll:

:D

Audio hifi fielen komen elkaar op de gekste plekken tegen toch :wink:

Die GZNT is een heerlijke tweeter, ik vond erg veel qua klank op de Scan Speak softdom met een beetje positieve metal dome klank erbij :shock:

alleen enorm richtings gevoelig, teveel off-axis detail verlies, te veel on-axis te aanwezig
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Maurice01 schreef:
Die GZNT is een heerlijke tweeter, ik vond erg veel qua klank op de Scan Speak softdom met een beetje positieve metal dome klank erbij :shock:

alleen enorm richtings gevoelig, teveel off-axis detail verlies, te veel on-axis te aanwezig
Hoe had jij hem in(op)gebouwd Maurice?
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Edo schreef:
Maurice01 schreef:
Die GZNT is een heerlijke tweeter, ik vond erg veel qua klank op de Scan Speak softdom met een beetje positieve metal dome klank erbij :shock:

alleen enorm richtings gevoelig, teveel off-axis detail verlies, te veel on-axis te aanwezig
Hoe had jij hem in(op)gebouwd Maurice?
Deze tweeter is van Helix, ( hierna kwam de GZNT erop ) bijna identieke driver ook

Afbeelding


Op deze manier, alle kanten instelbaar :lol:
Nokia carkit steuntje's zijn hier perfect voor.
mister 2
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 12:17

Bericht door mister 2 »

Jaja paul A ken ik ook. Van SYS dan, niet persoonlijk.
Ja dat nieuwe spul van exact is prima. Heb er zelf de 18cm kicks van. Ga ik 1 dezer dagen in de deuren inbouwen.
Als ik mij niet vergis zijn die exact kick bas drivers afgeleid van de home audio.
http://www.exactaudio.de/html/high_end/komp_m18.php#

Tweeters zijn van dynaudio. Maar heb mij al laten vertellen dat deze niet meer leveren voor de zelfbouw.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

En ingebouwd...

Afbeelding Afbeelding

Klein filtertje ontworpen en moet zeggen dat dit wel een hele verbetering is t.o.v. de coaxdingen die eerst het geluid produceerde in de auto.

Ohja, m.b.v. een klein bochtje van de bouwmarkt de tweeter meer naar voren gezet:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Edo op za 06 mei 2006, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie