
Honey, I shrunk the tweeter!
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Yep! Is zelfs een Vifa. Ook een XT25. Met Neody-huppeldepup (ik kan die naam maar niet onthouden...) magneetjes. Er lag trouwens ook nog zo'n kleintje van Scan Speak. (iets met 6000).
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op za 25 mar 2006, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ideaal,
Ik heb de versie met de grote frontplaat en Neodymium magneet (de zgn afgeschermde versie van de XT300) wel eens toegepast en ondanks dat het wat lastiger filteren is, is het een hele goede tweeter.
Als dit kleine broertje nagenoeg dezelfde specs heeft is het een ideaal ding voor als je compact wilt bouwen.
Waarom is dit ding op haast geen enkele site te vinden? Ook staat die niet in de prijslijst van S&C
Ik heb de versie met de grote frontplaat en Neodymium magneet (de zgn afgeschermde versie van de XT300) wel eens toegepast en ondanks dat het wat lastiger filteren is, is het een hele goede tweeter.
Als dit kleine broertje nagenoeg dezelfde specs heeft is het een ideaal ding voor als je compact wilt bouwen.
Waarom is dit ding op haast geen enkele site te vinden? Ook staat die niet in de prijslijst van S&C
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Het kan nog kleiner:
http://www.exactaudio.de/html/high_end/ ... croxte.php
@Edo, misschien heb ik nog iets voor je:
GZNT ringradiators
http://www.magma-audio.nl/gz/nuclear/Luidsprekers.htm
Helaas zonder de filters, ik gebruikte ze actief gefilterd via de headunit (tweets 2500 hz hp, 12db en de mids 2000hz lp, 12db) De tweeters speelden op een genesis stereo 100 versterker. Die spullen heb ik allemaal al verkocht omdat m'n auto hier net een open etalage is voor de plaatselijke bevolking
http://www.exactaudio.de/html/high_end/ ... croxte.php
@Edo, misschien heb ik nog iets voor je:
GZNT ringradiators
http://www.magma-audio.nl/gz/nuclear/Luidsprekers.htm
Helaas zonder de filters, ik gebruikte ze actief gefilterd via de headunit (tweets 2500 hz hp, 12db en de mids 2000hz lp, 12db) De tweeters speelden op een genesis stereo 100 versterker. Die spullen heb ik allemaal al verkocht omdat m'n auto hier net een open etalage is voor de plaatselijke bevolking
Hoi!
@paul, toen ik je posting las, dacht ik, het zal toch niet Paul A. zijn? En ja hoor, hij is het haha (denk niet dat je mij kent, maar ik ben ook lange tijd actief geweest op SYS)
Die GZNT's had ik ook al gevonden, maar degenen op de eerste foto nog steeds niet. Kan ze op sys ook niet zo gauw vinden
Groeten, Joris
@paul, toen ik je posting las, dacht ik, het zal toch niet Paul A. zijn? En ja hoor, hij is het haha (denk niet dat je mij kent, maar ik ben ook lange tijd actief geweest op SYS)
Die GZNT's had ik ook al gevonden, maar degenen op de eerste foto nog steeds niet. Kan ze op sys ook niet zo gauw vinden
Groeten, Joris
(oftopic) Ja is ik
"Moest ff denken" Jij hebt mij destijds nog geadviseerd mbt de MSD mids tov de Vifa pl17, die MSD's heb ik aangeschaft en wat later weer weggedaan omdat het mid niet al te lekker was en ik actief 2 weg wilde spelen....
mbt Exact!: Sysmember Davepolo is sinds kort importeur van Exact! voor NL.
"Moest ff denken" Jij hebt mij destijds nog geadviseerd mbt de MSD mids tov de Vifa pl17, die MSD's heb ik aangeschaft en wat later weer weggedaan omdat het mid niet al te lekker was en ik actief 2 weg wilde spelen....
mbt Exact!: Sysmember Davepolo is sinds kort importeur van Exact! voor NL.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Honey, I shrunk the tweeter!
Zo alle Peerless 12 " woofers opgekocht om dipooltje te bouwen..Leeuwarden schreef:Deze ligt al een tijdje bij S&C Groningen op de toonbank. Is gewoon leverbaar... Ik ben het ding nog nergens tegengekomen.
Vertel . .vertel...
Volgens mij stond die vifa mini tweet in K & T 03/ 2005 ??
Leuk ding voor een supertweeter
Paul schreef:Het kan nog kleiner:
http://www.exactaudio.de/html/high_end/ ... croxte.php
@Edo, misschien heb ik nog iets voor je:
GZNT ringradiators
http://www.magma-audio.nl/gz/nuclear/Luidsprekers.htm
Helaas zonder de filters, ik gebruikte ze actief gefilterd via de headunit (tweets 2500 hz hp, 12db en de mids 2000hz lp, 12db) De tweeters speelden op een genesis stereo 100 versterker. Die spullen heb ik allemaal al verkocht omdat m'n auto hier net een open etalage is voor de plaatselijke bevolking
Audio hifi fielen komen elkaar op de gekste plekken tegen toch
Die GZNT is een heerlijke tweeter, ik vond erg veel qua klank op de Scan Speak softdom met een beetje positieve metal dome klank erbij
alleen enorm richtings gevoelig, teveel off-axis detail verlies, te veel on-axis te aanwezig
Deze tweeter is van Helix, ( hierna kwam de GZNT erop ) bijna identieke driver ookEdo schreef:Hoe had jij hem in(op)gebouwd Maurice?Maurice01 schreef:Die GZNT is een heerlijke tweeter, ik vond erg veel qua klank op de Scan Speak softdom met een beetje positieve metal dome klank erbij![]()
alleen enorm richtings gevoelig, teveel off-axis detail verlies, te veel on-axis te aanwezig

Op deze manier, alle kanten instelbaar
Nokia carkit steuntje's zijn hier perfect voor.
Jaja paul A ken ik ook. Van SYS dan, niet persoonlijk.
Ja dat nieuwe spul van exact is prima. Heb er zelf de 18cm kicks van. Ga ik 1 dezer dagen in de deuren inbouwen.
Als ik mij niet vergis zijn die exact kick bas drivers afgeleid van de home audio.
http://www.exactaudio.de/html/high_end/komp_m18.php#
Tweeters zijn van dynaudio. Maar heb mij al laten vertellen dat deze niet meer leveren voor de zelfbouw.
Ja dat nieuwe spul van exact is prima. Heb er zelf de 18cm kicks van. Ga ik 1 dezer dagen in de deuren inbouwen.
Als ik mij niet vergis zijn die exact kick bas drivers afgeleid van de home audio.
http://www.exactaudio.de/html/high_end/komp_m18.php#
Tweeters zijn van dynaudio. Maar heb mij al laten vertellen dat deze niet meer leveren voor de zelfbouw.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
En ingebouwd...

Klein filtertje ontworpen en moet zeggen dat dit wel een hele verbetering is t.o.v. de coaxdingen die eerst het geluid produceerde in de auto.
Ohja, m.b.v. een klein bochtje van de bouwmarkt de tweeter meer naar voren gezet:


Klein filtertje ontworpen en moet zeggen dat dit wel een hele verbetering is t.o.v. de coaxdingen die eerst het geluid produceerde in de auto.
Ohja, m.b.v. een klein bochtje van de bouwmarkt de tweeter meer naar voren gezet:

Laatst gewijzigd door Edo op za 06 mei 2006, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
