mijn naam is Bas en ik heb nu een paar dagen met veel pezier op dit forum rondgekeken
Ik heb een aantal jaar geleden het IT bouwpakket van de EX2 MAG gebouwd. Ik ben niet voor het standaard houtpakket van S&C gegaan, maar heb zelf wat laten zagen omdat ik liever zuiltjes wilde. Het probleem alleen is dat ik de speakers teveel inhoud heb gegeven, waardoor de bas niet erg strak is en snel aan zijn maximale uitslag zit. Omdat de kastjes ook wel een beetje beschadigd zijn, heb ik besloten wat nieuws te bouwen. Als ik ze toch uit elkaar heb, ben ik van plan meteen iets aan het filter te veranderen in de hoop de kwaliteit nog iets verder omhoog te brengen.
Mijn vraag is nu: wat is wijsheid? Domweg alle componenten door iets duurders vervangen? Of alleen geld investeren in de in series staande componenten? De condensatoren in de parrallel netwerken zijn namelijk van vrij prijzige waarden. Verder, ik geloof dat er een aantal kernspoelen in zitten. Kan ik deze een op een door luchtspoelen vervangen en heeft dit wel een redelijkerwijs hoorbaar verschil?
Of heeft iemand ooit een alternatief filter ontworpen? Ik vond er een draadje over op dit forum, maar de link naar dat filter is volgens mij gewoon hetzelfde..?
groeten,
Bas
btw Dit is de link naar het 'alternatieve filter' wat volgens mij hetzelfde is als het mijne...
http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... x2m_fw.htm