Oke...
More time to think, more ideas
Het probleem is, dat hoe langer je bezig bent, des te meer ideen krijg je. Is op zich niet erg, want dan kun je beter afwegen.
Na de laatst HobbyHifi is mijn interesse voor de grote 18" ravelands weer gewerkt. In een impuls gecompenseerde linkwitz W baffle.
Wat me dan wel inressant lijkt: alleen het bovenste deel van mijn orgineel ontwerp maken, de W baffle eronder, en het geheel verbonden met een of twee met zand gevulde alu buizen.
Wat me ook opviel was dat de HH de dipools 90 graden draaide voor beste response. Eigenlijk anders als men ze normaal ziet.
Een ander ding wat zorgelijk is, is het impedantieverloop en waterval ron de 120 tot 200 Hz. Hier loopt het grillig en traag. Dit is vermoedelijk vanwegen de "kast". De vraag is wat hem hier aan kan doen. Wellicht kan met met wat dempingsmateriaal hier aan heel wat beginnen? Zou mooi zijn als het geheel tot zo'n 150~200 Hz mee zou kunnen doen.
Ander issue is de tweeter. Ik weet nog niet zeker of ik de accutons wel wil gaan gebruiken. Punt is dat ik straks een mooie kast heb, maar geen mogelijkheid om ooit de tweeter door iets anders te verwisselen vanwegen de vorm van de accuton. Een "normaal" tweetertje is simpel te vervangen. Tevens maakt de verkoop ook weer geld vrij. Nu ishet niet zo dat dat zo'n groot probleem is voor mij, maar voor anderen wel

Tevens weet ik ondertussen ook wel hoe goed zo'n simpel seas tweetertje kan klinken
Edit: owja, ik was het bijna vergeten... Dit weekeind heb ik een nieuwe decoupeerzaag gescoort:
In april ga ik aan de slag met wat testkastjes