Bohlender & Graebener
Moderator: Beheerdersteam
B&G Nederland
http://bg.metrum-acoustics.nl/nl_prijzen.htm
De neo 8 kost daar 175,- euro per stuk, ze hebben ook de langere rd serie. Voor zover ik weet is er aan deze kant van de zee alleen proraum die b&g voert.
Ik koop wel vaker spul bij partsexpress, we zouden de transportkosten (+-100 euro) kunnen delen. let er wel op dat er ook nog eens 19% invoer recht bijkomt .(die gaat ook over de transport kosten heen)
Groeten Roland
http://bg.metrum-acoustics.nl/nl_prijzen.htm
De neo 8 kost daar 175,- euro per stuk, ze hebben ook de langere rd serie. Voor zover ik weet is er aan deze kant van de zee alleen proraum die b&g voert.
Ik koop wel vaker spul bij partsexpress, we zouden de transportkosten (+-100 euro) kunnen delen. let er wel op dat er ook nog eens 19% invoer recht bijkomt .(die gaat ook over de transport kosten heen)
Groeten Roland
Die maken een leuke marge!! Bij partsexpress kosten ze $70...... hier 175 euro?!?!?!Roland schreef:B&G Nederland
http://bg.metrum-acoustics.nl/nl_prijzen.htm
De neo 8 kost daar 175,- euro per stuk, ze hebben ook de langere rd serie. Voor zover ik weet is er aan deze kant van de zee alleen proraum die b&g voert.
Ik koop wel vaker spul bij partsexpress, we zouden de transportkosten (+-100 euro) kunnen delen. let er wel op dat er ook nog eens 19% invoer recht bijkomt .(die gaat ook over de transport kosten heen)
Groeten Roland
Proraum is een stuk realistischer voor de RD40 (510 euro).
-
ralphgreve
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 07 mar 2006, 17:21
- Locatie: Hengelo (o)
De Neo8's draaien nu in 32 bij 35cm baffle boven mijn Scanspeak 25W8567-SE baskasten. Dat klinkt verrassend goed!!
Waarom verrassend? Omdat een zeer betaalbare unit met een simpel notch filter in een plank mdf het niveau van mijn ref monitors haalt.
Ik ben nog aan het tunen, maar de muziek beleving is erg goed. De notch is echt nodig, want een soldeerverbinding was bij één kant niet goed en dat was duidelijk niet goed voor de klank (schel).
Weergave loopt strak van 350 - 18000hz (4e orde actief gefilterd).
Ik ben nog aan het tunen, maar de muziek beleving is erg goed. De notch is echt nodig, want een soldeerverbinding was bij één kant niet goed en dat was duidelijk niet goed voor de klank (schel).
Weergave loopt strak van 350 - 18000hz (4e orde actief gefilterd).
Heu?? Meen je dat!? Ik vind ze ook erg goed klinken, hoewel ik ze vooral in combinatie met een NEO3 heb horen spelen, maar dit zou ik toch ook niet verwachten. Welke x-over freq. heb je gebruikt?JeroenKV schreef:De Neo8's draaien nu in 32 bij 35cm baffle boven mijn Scanspeak 25W8567-SE baskasten. Dat klinkt verrassend goed!!Waarom verrassend? Omdat een zeer betaalbare unit met een simpel notch filter in een plank mdf het niveau van mijn ref monitors haalt.
![]()
Aha op 350Hz gefilterd neem ik dan aan.Ik ben nog aan het tunen, maar de muziek beleving is erg goed. De notch is echt nodig, want een soldeerverbinding was bij één kant niet goed en dat was duidelijk niet goed voor de klank (schel).
Weergave loopt strak van 350 - 18000hz (4e orde actief gefilterd).
Nou, da's dan wel een verrassend resultaat. Nu krijg ik toch ook wel weer zin om eens een setje met zulke NEO's te bouwen.
...als je die NEO8 al zo fraai vind, wat zou de RD serie dan doen?
Die 350hz gaat prima, omdat ik -24db filter. Het klinkt altijd erg goed als alles boven de bas door 1 unit gedaan wordt. Daarbij geeft dipole een kastloos geluid en dat heeft zo z'n voordelen als je ze goed kunt plaatsen.rho schreef:Heu?? Meen je dat!? Ik vind ze ook erg goed klinken, hoewel ik ze vooral in combinatie met een NEO3 heb horen spelen, maar dit zou ik toch ook niet verwachten. Welke x-over freq. heb je gebruikt?JeroenKV schreef:De Neo8's draaien nu in 32 bij 35cm baffle boven mijn Scanspeak 25W8567-SE baskasten. Dat klinkt verrassend goed!!Waarom verrassend? Omdat een zeer betaalbare unit met een simpel notch filter in een plank mdf het niveau van mijn ref monitors haalt.
![]()
Aha op 350Hz gefilterd neem ik dan aan.Ik ben nog aan het tunen, maar de muziek beleving is erg goed. De notch is echt nodig, want een soldeerverbinding was bij één kant niet goed en dat was duidelijk niet goed voor de klank (schel).
Weergave loopt strak van 350 - 18000hz (4e orde actief gefilterd).![]()
Nou, da's dan wel een verrassend resultaat. Nu krijg ik toch ook wel weer zin om eens een setje met zulke NEO's te bouwen.![]()
...als je die NEO8 al zo fraai vind, wat zou de RD serie dan doen?
Die RD serie is hetzelfde principe, maar dan een lijnbron. Ik weet niet of ik dat goed of slecht vind, maar ben wel bang dat stemmen of instrumenten groter worden afgebeel dan dat ze zijn?
Je opmerking ivm de RD's zou wel eens kunnen. Toch meen ik ooit ergens gelezen te hebben dat ze de hoogste tonen enkel door het middenste gedeelte van de lijn weergeven. Maar 100% ben ik daar niet van. Het zou wel dat "probleem" wegwerken.
Een di-pole klinkt inderdaad erg mooi, maar ik heb het idee dat je daar nogal wat ruimte voor nodig hebt. Kan je je speakers redelijk in de hoek neerzetten, zonder noemenswaardige problemen?
Een di-pole klinkt inderdaad erg mooi, maar ik heb het idee dat je daar nogal wat ruimte voor nodig hebt. Kan je je speakers redelijk in de hoek neerzetten, zonder noemenswaardige problemen?
Dat is interessante info!! Eens kijken of daar wat over te vinden valt. Een test in Stereophile sprak niet over een grote afbeelding http://www.stereophile.com/loudspeakerr ... index.html (Wat het waard is?)rho schreef:Je opmerking ivm de RD's zou wel eens kunnen. Toch meen ik ooit ergens gelezen te hebben dat ze de hoogste tonen enkel door het middenste gedeelte van de lijn weergeven. Maar 100% ben ik daar niet van. Het zou wel dat "probleem" wegwerken.
Wat kan helpen is om op de muur achter de speaker wat pritex te plakken.Een di-pole klinkt inderdaad erg mooi, maar ik heb het idee dat je daar nogal wat ruimte voor nodig hebt. Kan je je speakers redelijk in de hoek neerzetten, zonder noemenswaardige problemen?
Een review zegt natuurlijk niet alles. Maar in de conclusie staat dat de imaging goed is, dus misschien heeft men echt wel geen notie gehad van een grotere afbeelding dan wenselijk zou zijn.JeroenKV schreef:Dat is interessante info!! Eens kijken of daar wat over te vinden valt. Een test in Stereophile sprak niet over een grote afbeelding http://www.stereophile.com/loudspeakerr ... index.html (Wat het waard is?)rho schreef:Je opmerking ivm de RD's zou wel eens kunnen. Toch meen ik ooit ergens gelezen te hebben dat ze de hoogste tonen enkel door het middenste gedeelte van de lijn weergeven. Maar 100% ben ik daar niet van. Het zou wel dat "probleem" wegwerken.
Dat gaat lastig worden vrees ik. Dat is kwa WAF niet echt hoog scorend denk ik.Wat kan helpen is om op de muur achter de speaker wat pritex te plakken.Een di-pole klinkt inderdaad erg mooi, maar ik heb het idee dat je daar nogal wat ruimte voor nodig hebt. Kan je je speakers redelijk in de hoek neerzetten, zonder noemenswaardige problemen?
-
ralphgreve
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 07 mar 2006, 17:21
- Locatie: Hengelo (o)
Ik probeer me er ook nog even tegen aan te bemoeien
: de man achter Capaciti vertelde mij dat het midden van een elektrostaat (lees: lijnbron) op oorhoogte moet zitten. Het midden verticaal gezien
.
Dit betekent dus dat een grote lijnbron niet eenvoudig weg op de grond gezet mag worden (bijvoorbeeld de RD50), maar op een verhoging. Iets achterover mag natuurlijk ook (conform Martin Logan).
Ralph
Dit betekent dus dat een grote lijnbron niet eenvoudig weg op de grond gezet mag worden (bijvoorbeeld de RD50), maar op een verhoging. Iets achterover mag natuurlijk ook (conform Martin Logan).
Ralph
-
ralphgreve
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 07 mar 2006, 17:21
- Locatie: Hengelo (o)
-
ralphgreve
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 07 mar 2006, 17:21
- Locatie: Hengelo (o)
-
ralphgreve
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di 07 mar 2006, 17:21
- Locatie: Hengelo (o)
Met beetje flauw bedoelde ik het feit dat het halve forum over dipoolsubs gaat op dit moment (beetje rage
).
Maar inderdaad: de dipool van RD/Capaciti ziet er heel aardig uit, maar volgende week weet ik meer. Ik ga samen met een collega die al 15 jaar full-range ACTIEVE
ESL's heeft (en al 15 jaar een basgebrek
) naar Leverkusen. Hij heeft meerdere subs geprobeerd, maar niets was goed genoeg. De aansluiting bleef altijd goed hoorbaar (zelfs bij een kantelfrequentie van 80 hz). We zijn beide zeer benieuwd. Ik vooral voor de ESL's (de mijne beginnen wat slechter te worden) hij voor de dipool.
Maar inderdaad: de dipool van RD/Capaciti ziet er heel aardig uit, maar volgende week weet ik meer. Ik ga samen met een collega die al 15 jaar full-range ACTIEVE
Misschien is het probleem juist dat ie te laag probeert te filteren. Als je een dip krijgt tussen de 2 kan ik me wel voorstellen dat je goed kan uitmaken welke van de 2 wat speelt.
Achja, het kan misschien nu even heel populair zijn, maar dat wil niet zeggen dat dipole subs niet écht een interessant topic zijn.
Achja, het kan misschien nu even heel populair zijn, maar dat wil niet zeggen dat dipole subs niet écht een interessant topic zijn.
