DDIY Audio 2006 online after party

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Peter,
Misschien is het een idee om een sampler samen te stellen met een divers aanbod aan muziek?
Dat is een prima suggestie, zo kan je ook de diverse installaties beter met elkaar vergelijken. Dit lijkt mij, naast de noodzaak van gestoffeerde luisterruimtes, een ander zeer belangrijk punt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

ik denk dat we allemaal wel meer kunnen willen, maar dan moet je ook de kosten in gedachten houden. €15 is mij eigelijk net genoeg. Ingerichte ruimtes zijn duur. Vooral als het er veel moeten zijn, en ook nog van redelijk formaat.
De locatie vond ik op zich helemaal niet zo slecht. Tuurlijk, een vierkant vertrek is akoestisch niet super, maar je kunt vaak ook nog wel door de akoestiek heen luisteren. Wat mij betreft gaat het om 't idee.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Bedenkt bij een sampler CD wel de rechten. Volgens mij is het wel zo dat als je de nummers korter dan een bepaalde tijd houdt (volgens mijn <30 sec oid), je geen rechten hoeft aan af te dragen.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Ik ben een topic gestart onder het kopje muziek met enige uitleg over mijn muziek keus voor de filter test en hopelijk een discusie over luidspreker test muziek, leef je uit!http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1912

Groeten Roland
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

DDIY is een besloten club, Wij lijden allen aan "Audiophilites"
Misschien zijn we zelfs een patientenvereniging :lol:

Dit riekt naar overheidssubsidie voor de DDIY 2007
Gebruikersavatar
robbiedobbie
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 21:21
Locatie: antwerpen

Bericht door robbiedobbie »

volgens mij zit dat niet in het basispakket?!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik had de merkwaardige ervaring dat toen ik wegging, ik 2 pakken melk en twee pakken karnemelk in mijn handen gedrukt kreeg...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Jan,

Dat komt vast door je gezellige Hollandse boerenjongen uitstraling :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Friese boeren jongen uitstraling dan toch :roll:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

En ik had mijn klompen nog wel thuisgelaten.... :?
Evert
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 17 aug 2005, 20:49
Locatie: Almere

Metrum Acoustics DIY 2006

Bericht door Evert »

Heb de Metrum-Acoustics hybrides al eerder gehoord bij de fabrikant in een gewone huiskamer. Wat ik nu op DIY 2006 gehoord heb moet wel aan de ruimte hebben gelegen, de systemen lieten niet horen wat ze werkelijk kunnen. Dit is en blijft nog steeds het allermooiste wat ik tot nu toe gehoord heb. Die systemen laten indien goed opgesteld een inmense diepte en locatie van instrumenten horen, jammer dat zoiets er dan niet uitkomt. Je kunt zo een afspraak maken om te horen hoe ze echt klinken.
Eigenlijk had elk systeem daar last van en was de verdeling van demonstratietijd niet echt optimaal.

Groten,


Evert
Kees
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 mar 2006, 22:17

Bericht door Kees »

Dag Evert en anderen,

Heb de DIY dag niet meegemaakt maar moet je gelijkgeven ten aanzien van de Metrums. Je moet deze systemen echt in een normale kamer gehoord hebben , je zult stijl achterover vallen als je dit hoort. Zowel passief maar nog beter actieve aansturing voor diegene die het zich kunnen permiteren ( kan ook later aangepast). Doorzichtig , positionering is angstig echt, eigenlijk luister je niet naar luidsprekers maar wordt ( als de opname OK is) je een holografisch beeld voorgeschoteld van het podium. Inderdaad kun je via de site van Metrum een demo aanvragen, ze dragen hun filosofie graag uit zonder verplichtingen Inmiddels ben ik aan het sparen voor de passieve variant, met een beetje vakantiegeld erbij wordt het binnekort loltrappen.


Kees
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

in totaal 5 berichten van twee leden die uitsluitend het aanprijzen van deze speaker betreft, met begrippen als 'angstig echt' en 'het allermooiste'. :?:
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

DIY_Freak schreef:
in totaal 5 berichten van twee leden die uitsluitend het aanprijzen van deze speaker betreft, met begrippen als 'angstig echt' en 'het allermooiste'. :?:
maja, en:
Inderdaad kun je via de site van Metrum een demo aanvragen, ze dragen hun filosofie graag uit zonder verplichtingen.
Hoe dik wil je het er nog opleggen :roll:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Hans,
in totaal 5 berichten van twee leden die uitsluitend het aanprijzen van deze speaker betreft, met begrippen als 'angstig echt' en 'het allermooiste'.
Ik wilde 't niet zeggen, maar nu de aap uit de mouw is. Ook ik vind 't verdacht, daar komt bij dat de luidsprekers inderdaad niet zo goed klonken. Ik heb jaren geleden geexperimenteerd met zelfbouw electrostaten, zowel full-range als hybride. Wat ik toen geleerd heb is dat je iig. niet minder dan 40/60 gaas moet gebruiken (40% gaten, 60% vulling), deze elektrostaten braken wat dat betreft met alle regels.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Als we de IP's nagaan, zijn deze ook hetzelfde...
De gebruiker is erop aangesproken.
Laatst gewijzigd door Bart_M op do 16 mar 2006, 9:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Als we de IP's nagaan, zijn deze ook hetzelfde...
Oepss, tot zover de guerilla marketing tactieken van Metrum :oops:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zeer bedroevened hoor :-({|=
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Metrum Acoustics DIY 2006

Bericht door weidok »

Evert schreef:
Heb de Metrum-Acoustics hybrides al eerder gehoord bij de fabrikant in een gewone huiskamer. Wat ik nu op DIY 2006 gehoord heb moet wel aan de ruimte hebben gelegen, de systemen lieten niet horen wat ze werkelijk kunnen. Dit is en blijft nog steeds het allermooiste wat ik tot nu toe gehoord heb. Die systemen laten indien goed opgesteld een inmense diepte en locatie van instrumenten horen, jammer dat zoiets er dan niet uitkomt. Je kunt zo een afspraak maken om te horen hoe ze echt klinken.
Eigenlijk had elk systeem daar last van en was de verdeling van demonstratietijd niet echt optimaal.

Groten,


Evert
Voor 220 euro per paar koop je een setje tangbands in een ceramische vaas en dan hoor je ook een inmense diepte in de weergave :wink: :wink:
En wat de opstelling aangaat : zomaar midden in de huiskamer :D :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

en voor de helft bouw je iets zelf ('t wel een zelfbouwforum hè) met die tangbands (mits uitverkoop bij de intratuin)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
mits uitverkoop bij de intratuin
'Tis dat ik geen sub hoef maar heb daar wel schitterende betonnen subkasten zien staan voor weinig :D Mijn monitorstands komen er ook vandaan ;)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Pjotr schreef:
Henkjan schreef:
mits uitverkoop bij de intratuin
'Tis dat ik geen sub hoef maar heb daar wel schitterende betonnen subkasten zien staan voor weinig :D Mijn monitorstands komen er ook vandaan ;)
En als je die op de juiste manier onder je boxen hebt gemonteerd kun je het geheel opvleuren met bl......... :-$ :wink:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Dat zou idd kunnen Sietse :) Nog niet op deze foto, maar er staat nu een lachende Balinese draak onder op de marmeren tegel ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ziet er netjes uit zo. Niks mis mee.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Hifi.nl is ook geweest...

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1799

Beetje jammere recentie. Ach zoals hij zelf al aangeeft weet hij er niet veel vanaf....
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”