Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Misschien is het een idee om een sampler samen te stellen met een divers aanbod aan muziek?
Dat is een prima suggestie, zo kan je ook de diverse installaties beter met elkaar vergelijken. Dit lijkt mij, naast de noodzaak van gestoffeerde luisterruimtes, een ander zeer belangrijk punt.
ik denk dat we allemaal wel meer kunnen willen, maar dan moet je ook de kosten in gedachten houden. €15 is mij eigelijk net genoeg. Ingerichte ruimtes zijn duur. Vooral als het er veel moeten zijn, en ook nog van redelijk formaat.
De locatie vond ik op zich helemaal niet zo slecht. Tuurlijk, een vierkant vertrek is akoestisch niet super, maar je kunt vaak ook nog wel door de akoestiek heen luisteren. Wat mij betreft gaat het om 't idee.
Bedenkt bij een sampler CD wel de rechten. Volgens mij is het wel zo dat als je de nummers korter dan een bepaalde tijd houdt (volgens mijn <30 sec oid), je geen rechten hoeft aan af te dragen.
Ik ben een topic gestart onder het kopje muziek met enige uitleg over mijn muziek keus voor de filter test en hopelijk een discusie over luidspreker test muziek, leef je uit!http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1912
Heb de Metrum-Acoustics hybrides al eerder gehoord bij de fabrikant in een gewone huiskamer. Wat ik nu op DIY 2006 gehoord heb moet wel aan de ruimte hebben gelegen, de systemen lieten niet horen wat ze werkelijk kunnen. Dit is en blijft nog steeds het allermooiste wat ik tot nu toe gehoord heb. Die systemen laten indien goed opgesteld een inmense diepte en locatie van instrumenten horen, jammer dat zoiets er dan niet uitkomt. Je kunt zo een afspraak maken om te horen hoe ze echt klinken.
Eigenlijk had elk systeem daar last van en was de verdeling van demonstratietijd niet echt optimaal.
Heb de DIY dag niet meegemaakt maar moet je gelijkgeven ten aanzien van de Metrums. Je moet deze systemen echt in een normale kamer gehoord hebben , je zult stijl achterover vallen als je dit hoort. Zowel passief maar nog beter actieve aansturing voor diegene die het zich kunnen permiteren ( kan ook later aangepast). Doorzichtig , positionering is angstig echt, eigenlijk luister je niet naar luidsprekers maar wordt ( als de opname OK is) je een holografisch beeld voorgeschoteld van het podium. Inderdaad kun je via de site van Metrum een demo aanvragen, ze dragen hun filosofie graag uit zonder verplichtingen Inmiddels ben ik aan het sparen voor de passieve variant, met een beetje vakantiegeld erbij wordt het binnekort loltrappen.
in totaal 5 berichten van twee leden die uitsluitend het aanprijzen van deze speaker betreft, met begrippen als 'angstig echt' en 'het allermooiste'.
Ik wilde 't niet zeggen, maar nu de aap uit de mouw is. Ook ik vind 't verdacht, daar komt bij dat de luidsprekers inderdaad niet zo goed klonken. Ik heb jaren geleden geexperimenteerd met zelfbouw electrostaten, zowel full-range als hybride. Wat ik toen geleerd heb is dat je iig. niet minder dan 40/60 gaas moet gebruiken (40% gaten, 60% vulling), deze elektrostaten braken wat dat betreft met alle regels.
Heb de Metrum-Acoustics hybrides al eerder gehoord bij de fabrikant in een gewone huiskamer. Wat ik nu op DIY 2006 gehoord heb moet wel aan de ruimte hebben gelegen, de systemen lieten niet horen wat ze werkelijk kunnen. Dit is en blijft nog steeds het allermooiste wat ik tot nu toe gehoord heb. Die systemen laten indien goed opgesteld een inmense diepte en locatie van instrumenten horen, jammer dat zoiets er dan niet uitkomt. Je kunt zo een afspraak maken om te horen hoe ze echt klinken.
Eigenlijk had elk systeem daar last van en was de verdeling van demonstratietijd niet echt optimaal.
Groten,
Evert
Voor 220 euro per paar koop je een setje tangbands in een ceramische vaas en dan hoor je ook een inmense diepte in de weergave
En wat de opstelling aangaat : zomaar midden in de huiskamer