Ciare / Thiel&Partner Reference (was: PHL reference)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

De Kharma reference is bijna hetzelfde qua looks. Behalve die welving in het midden. Was dat de inspiratie? :wink:

mvg,

Montana
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Dat was mij natuurlijk niet bekend, bedankt voor de hint :roll:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Tony, ik kan je schetsen niet zien. :cry:
Misschien iets mis met je provider?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik kan ook niet inloggen om te uploaden - ik denk dat ze een storing hebben (mijn forum plaatjes heb ik nog nij HetNet staan). :cry:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

deepspace schreef:
I like it! Vooral die schroeven rond de woofers vind ik erg geslaagd. Beetje industrial?
Een beetje, ik denk aan een metallic creme kleurige baffle op een mappa-burl gefineerde romp. De rvs "varkens-neusjes" complementeren het geheel. 8)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

sphere schreef:
Beetje de vorm van dat GeerS Audio ding. Is deze baffle recht, of ga je de uiteindes ook "knikken" ?
Wel recht, maar met sprongen - de woofer baffles zouden bijvoorbeeld 38mm dikker kunnen zijn dan de rest, en dan misschien de woofers van achteren gemonteerd zodat je alleen de konus ziet en geen korf, dan nog wat van die Sonus Faber elastiekjes voor de 15"-ers......... 8)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Montana schreef:
De Kharma reference is bijna hetzelfde qua looks. Behalve die welving in het midden. Was dat de inspiratie? :wink:

mvg,

Montana
Kharma Equisite Reference, Focus Audio Master, Mosquito Neo, Rockport Technologies Hyperion, etc, etc............ 8)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Tony, ben je niet bang dat het geheel onstabiel wordt als de woofertjes stevig staan te pompen? De bovendste woofer zal zich afzetten tegen de baffle en aangezien het dipool is heeft de baffle niet veel steun aan de achterkant. Lijkt mij alleen te verhelpen met een soort constructie aan de achterkant van de baffle.. Hoe ga je dat oplossen?

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Geenius schreef:
Ik kan ook niet inloggen om te uploaden - ik denk dat ze een storing hebben (mijn forum plaatjes heb ik nog nij HetNet staan). :cry:
Nu zie ik ze wel.
Da's een fraai ontwerp, maar niet geschikt voor de gemiddelde huiskamer vrees ik. Toch ben ik weer zeer benieuwd naar het eindresultaat. :)
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Montana schreef:
Tony, ben je niet bang dat het geheel onstabiel wordt als de woofertjes stevig staan te pompen? De bovendste woofer zal zich afzetten tegen de baffle en aangezien het dipool is heeft de baffle niet veel steun aan de achterkant. Lijkt mij alleen te verhelpen met een soort constructie aan de achterkant van de baffle.. Hoe ga je dat oplossen?

mvg,

Montana
Geloof mij dat die woofers niet stevig staan te pompen. :wink: Bij een heel stevig geluids niveau doet een enkele 15"ers dipole hier thuis nog geen 2 mm peak-peak. :wink:
Als de baffle lekker zwaar uitgevoerd wordt en de foot print niet te behoudend is is er geen probleem.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

vanwaar dan die groote? Als je het laag onder de 50 hz wil horen zal de woofer toch aardig wat lucht moeten verplaatsen neem ik aan. En ook al is het maar 5 mm, zie het als een groote boom die alleen houvast heeft bij de wortels, bij de geringste hoeveelheid wind beweegt het bovendste gedeelte :roll: Magoed ik heb er geen ervaring mee, is allemaal gedachtegang.. Beloofd in ieder geval interessant te worden!

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Even de WAF opkrikken! (?)

Afbeelding

Wanneer kan ik komen luisteren?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

hahaha :)

Maareh, als je dit goed aanpakt, dan is de WAF denk ik al best hoog zonder dat er een poster van cloney langs moet ;)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

michiel schreef:
Montana schreef:
Tony, ben je niet bang dat het geheel onstabiel wordt als de woofertjes stevig staan te pompen? De bovendste woofer zal zich afzetten tegen de baffle en aangezien het dipool is heeft de baffle niet veel steun aan de achterkant. Lijkt mij alleen te verhelpen met een soort constructie aan de achterkant van de baffle.. Hoe ga je dat oplossen?

mvg,

Montana
Geloof mij dat die woofers niet stevig staan te pompen. :wink: Bij een heel stevig geluids niveau doet een enkele 15"ers dipole hier thuis nog geen 2 mm peak-peak. :wink:
Als de baffle lekker zwaar uitgevoerd wordt en de foot print niet te behoudend is is er geen probleem.
de kracht die de woofer op het baffle uitoefent wordt bepaald door de hoeveelheid verplaatste lucht. Het membraan zet zich af tegen de lucht, en drukt daardoor tegen het baffle. De uitslag is hierin dus niet de enige bepalende factor; ook Sd bepaalt die kracht, samen dus de Vd.
Ik ben het met Montana eens dat er flink wat kracht op dat baffle komt te staan. Er zit geen grote kast achter dat grote baffle om het te fixeren, dus ik denk dat er maatregelen getroffen moeten worden om gewapper te voorkomen.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Inderdaad. Tony, ik vind het er best mooi uitzien, maar vrees ook dat je ivm de plek van het zwaartepunt van deze constructie teveel last krijgt van de luchtverplaatsing van de bovenste woofer. Dat gaat je gewoon impact en dynamiek kosten zeker met zukke woofers. Liever zo laag mogelijk en de voet zo zwaar mogelijk uitvoeren als je echt 'reference' wilt gaan. Ik heb zelf al een behoorlijk compromis gesloten vind ik en gelukkig zet de ruim 16 kg zware monitor het geheel nog wat meer op de vloer vast.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Vanwege de lengte zou je de bovenkant van de baffle ook aan het dak van de kamer kunnen fixeren! Een soort steunpilaar dus, waardoor je zeker een vast front hebt..

mvg,

Montana
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Montana schreef:
Een soort steunpilaar dus, waardoor je zeker een vast front hebt..
Rondom speakerdoek, en je hebt de dieaale mega speaker met super hoge WAF ;)
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Hou nou eens op met die WAF! Vanaf dit soort projecten telt haar mening allaannggg niet meer mee heb ik het idee :lol: En het zou ook onopvallend kunnen worden bevestigd, een stalen buis waaraan het front vastzit.. het front hoeft dan niet van bodem tot plafond komen. Zo heb je een visueel zwevende speaker 8)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Om de boel te verduidelijken, ik had geen "platte plank" in gedachte, bijgaand een schets (kan ik meteen mijn 21" subs er in verwerken). 8)

Afbeelding

Let niet op de details, het is maar een schets, maat het gaat om een soort voorkast en achterkast, die op enige afstand van elkaar worden gehouden. De voorzijde van de achterkast zal met iets bekleedt moeten worden, of een onregelmatige vorm moeten krijgen om reflecties te minimaliseren. De gehele inhoud van d achterkast komt t.b.v. de subwoofer. Maar zo iets had ik in mijn hoofd. :wink:

Afstandshouders:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Geenius op do 16 mar 2006, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Erg mooi!

Maar hou je nu nog wel een open baffle over?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

deepspace schreef:
Erg mooi!

Maar hou je nu nog wel een open baffle over?
Dat moet ik aan de hand van prototypes gaan bepalen........
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Zonder George Clooney is de WAF toch een stuk lager :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Dan maar even de MAF opkrikken...

Afbeelding

"Zeg Tony, dat is wel een hele grote woofer die je daar hebt..."

Maar even alle gekheid op een stokje: Ik hoop dat ik dit ooit eens echt mag beluisteren. Lijkt me bijzonder indrukwekkend.

Jan
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Niet normaal man! Maar op deze manier zou het wel moeten lukken...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Okay, okay, ik geef 't toe, zo'n grote open-baffle luidspreker doet 't goed bij de dames, daarom ben ook ik weer met een open-baffle luidspreker begonnen. E.a. werd me duidelijk na de hordes vrouwelijke fans gezien te hebben die kwamen voor een 'luistersessie' met Jeroen z'n open-baffle op de DDIY2006 :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Laatst gewijzigd door SSassen op do 16 mar 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie