Alleen de frontpage niet. De rest doet het gewoon nog.SSassen schreef:Bij mij doet ie 't nog gewoon hoor?
Hacked
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Oeps, iets te vroeg gejuicht, maare, dichttimmeren die boel!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
-
audiofreak
- Berichten: 91
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:38
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Roept u maar!Niet iemand hiero met verstand van phpBB2?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Doe je best Sander & Sander
Even op het forum van Nuke Cops en phpBB gekeken en het probleem is bekend. Remedie updaten van de software. En een ip block in de firewall.
Overigens als je een search met Goolgle doet wordt echt zo'n beetje alles aangevallen, van padvinders tot honden,- en kooksites.
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=325891
http://nukecops.com/postt50521.html
Maar die links had je zelf al denk ik
Even op het forum van Nuke Cops en phpBB gekeken en het probleem is bekend. Remedie updaten van de software. En een ip block in de firewall.
Overigens als je een search met Goolgle doet wordt echt zo'n beetje alles aangevallen, van padvinders tot honden,- en kooksites.
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=325891
http://nukecops.com/postt50521.html
Maar die links had je zelf al denk ik
De frontpage was niet gehackt, alleen http://zelfbouwaudio.nl/forum - dat komt door tenminste een (1) lek in phpbb2.Henkjan schreef:maar als de frontpage gehacked is, dan zit er dus ook een lek in Mambo... (of zie ik dat verkeerd?)
Je moet met Sander afspreken hoe jullie het serverbeheer gaan aanpakken, hij heeft het kennelijk te druk voor onderhoud op het moment, en dit forum loopt inmiddels acht minor upgrades achter. Misschien in overleg met de siteadmin iemand aanstellen die jullie wil helpen?
Jullie draaien natuurlijk bij een webhoster?
Ik draai zelf een forum op een debian server, waardoor het forum wordt bijgehouden door debian updates.
De forum versie is inderdaad flink verouderd. Ik weet niet of jullie customisations hebben toegepast? (oftewel, gebruiken jullie een standaard phpbb2?)
Afhankelijk van bovenstaande is upgrade/update moeilijker of makkelijker.
Zorg er iig voor dat je altijd eerst een backup maakt vóór je een upgrade doorvoert! Van zowel de database als de files zelf.
Ik draai zelf een forum op een debian server, waardoor het forum wordt bijgehouden door debian updates.
De forum versie is inderdaad flink verouderd. Ik weet niet of jullie customisations hebben toegepast? (oftewel, gebruiken jullie een standaard phpbb2?)
Afhankelijk van bovenstaande is upgrade/update moeilijker of makkelijker.
Zorg er iig voor dat je altijd eerst een backup maakt vóór je een upgrade doorvoert! Van zowel de database als de files zelf.
Mwah, phpbb2 is wel een debian package, het lijkt me dat het security team ook wel fixes uitbrengt hiervoor. Ik kan geen reden bedenken waarom dit anders zou zijn dan courier, ssh, zlib enz. Maar goed, geen hands-on ervaring mee, dus 100% zeker weet ik het niet.Sander schreef:Ik draai ook op Debian, en toch heeft het OS updaten niks met phpBB te maken.
Dat phpbb2 niet per se een onderdeel van het OS is, kan ik wel begrijpen.
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
phpBB is gewoon een open source pakket van de makers van PHP Bulletin Board. Het heeft volstrekt niks met Debian te maken. Gebruik je Cpanel oid, waar je in die menu's een vakje ziet om automatisch een phpBB forum aan te maken?
Dat er in de debian distributies updates voor PHP en MySQL zijn is leuk, maar dit is geen phpBB2.
Dat er in de debian distributies updates voor PHP en MySQL zijn is leuk, maar dit is geen phpBB2.
Volgens mij is phpBB2 de 2.x.y versie van phpBB, welke naam vaak gebruikt wordt om aan de 1.x.y versies te refereren. Ik snap niet zo goed wat je nou bedoelt te zeggen met je post hier boven, maar er zit in ieder geval een of ander phpbb2 pakket in Debian:
http://packages.debian.org/cgi-bin/sear ... elease=all
In dat geval lijkt het me logisch dat dit pakket ook geupgrade wordt door de magischemantra, mits je sources.list goed voor elkaar is natuurlijk.
Ik zal eens een server optuigen, om te zien wat het Debian pakket van phpbb2 precies inhoudt.
http://packages.debian.org/cgi-bin/sear ... elease=all
In dat geval lijkt het me logisch dat dit pakket ook geupgrade wordt door de magische
CODE: Selecteer alles
# apt-get update ; apt-get upgradeIk zal eens een server optuigen, om te zien wat het Debian pakket van phpbb2 precies inhoudt.
-
Sander
- Voormalige hoster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
zijn install files die rechtstreeks bij phpBB.com vandaan zijn gehaald:
http://www.phpbb.com/downloads.php
Updaten gaat via de patch files, via een ssh sessie met de servert (iig zo doe ik het)
We draaien deze forums overigens niet bij een webhoster, hebben eigen server hangen (P4 3,2Ghz 2X250GB SATA Raid1)...
http://www.phpbb.com/downloads.php
Updaten gaat via de patch files, via een ssh sessie met de servert (iig zo doe ik het)
We draaien deze forums overigens niet bij een webhoster, hebben eigen server hangen (P4 3,2Ghz 2X250GB SATA Raid1)...
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:

