Wat nemen we allemaal mee naar de DDIY2006?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Wat nemen we allemaal mee naar de DDIY2006?

Bericht door SSassen »

Goed, om een beetje een inschatting te maken wie wat meeneemt en eventueel demonstreert hier een overzicht wat ik bij me heb en zal demonstreren. Als eenieder hier ook even z'n voornemens neerzet dan kunnen we e.a. goed plannen, d'r zijn namelijk zat projecten die ik eens van dichtbij wil bekijken en zat mensen die ik eens de oren van 't hoofd wil vragen.

Ik neem mee 't volgende:

- Yellow Peril luidsprekers, kaal in elkaar, maar spelende
- Hypex UcD400 dual mono versterker, inmiddels legendarisch
- Marantz CD7300 CD-speler, combineert goed met de Hypex
- NuForce Reference 8 monoblokken, voor de liefhebber
- Uiteraard een aantal interessante CD's

Ik zal met deze spullen in demoruimte 2 staan, dus spreek mij gerust aan als je eens wilt luisteren, of jouw apparatuur (luidsprekers, etc) eens aan wilt sluiten op mijn apparatuur.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Helaas zullen jullie de Mirakels uit Dokkum moeten missen. Hoop volgend jaar iets minder pech te hebben. :cry:
Gebruikersavatar
Rade
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 20:36
Locatie: Omgeving Doetinchem

DD8-MkII meenemen?

Bericht door Rade »

Zal ik mijn Seas DD8-MkII ook meenemen?

2 jaar geleden hebben ze ook op de DDIY gespeeld tijdens een demonstratie van Tony Gee. Inmiddels heb ik ze afgewerkt en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met de andere "bouwsels".

Zou ik dit trouwens nog moeten melden bij de organisatoren?

Groeten,

Erwin
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

sietse schreef:
Helaas zullen jullie de Mirakels uit Dokkum moeten missen. Hoop volgend jaar iets minder pech te hebben. :cry:
Komen jullie wel? (zeg maar... de andere mirakels...) :D
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Sander

Ik neem twee paar luidsprekers mee, die uit mijn avatar en het een en ander aan cd's. Weet jij al meer over de versterker en cd speler die er in ruimte twee zal komen te staan? Ik heb nog geen antwoord van de organisatie, ze zullen het vast erg druk hebben. Voor de filter a-b luistertest is het toch wel erg handig als ik alleen maar op een knopje hoef te drukken om te wisselen van speakerpaar.

groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op do 09 mar 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Daniel?

blu_line?

Waarom zetten jullie niet gewoon het hele demo programma op de website van DDIY_2006? Kleine moeite toch?

Ik waardeer het initiatief van Sander, maar het zou niet nodig hoeven zijn...

Vanuit het demo-programma zouden we dan overblijvende vragen wél hier kunnen oppakken met elkaar. Daar hoeven jullie je niet mee te vermoeien.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op do 09 mar 2006, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik kom met een paar lancetta's met 3 verschillende units: W3-871S, W3-315SC en de Omnes Audio BB3.01
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik neem mijn scanspeak reference monitoren wel mee. Op zich natuurlijk niet zo interessant om een al bestaand model mee te nemen, maar wie weet is er nog tijd beschikbaar om het ding te vergelijken met vergelijkbare speakers. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe de ref. mon. zich houdt t.o.v. de ultieme monitor van Jeroen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

oh ja: en als er iemand is die een actief filter en een 4 kanaals versterker meeneemt, dan zou ik m'n monitors in aanbouw mee kunnen nemen, leuk concept vergelijk zo met een mini breedbander ipv een tweeter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef:
oh ja: en als er iemand is die een actief filter en een 4 kanaals versterker meeneemt, dan zou ik m'n monitors in aanbouw mee kunnen nemen, leuk concept vergelijk zo met een mini breedbander ipv een tweeter
[net ff t programma weer eens bekeken] of natuurlijk als voorbeeld object van de workshop meten :D
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

jeroen_d schreef:
Daniel?

blu_line?

Waarom zetten jullie niet gewoon het hele demo programma op de website van DDIY_2006? Kleine moeite toch?

Ik waardeer het initiatief van Sander, maar het zou niet nodig hoeven zijn...

Vanuit het demo-programma zouden we dan overblijvende vragen wél hier kunnen oppakken met elkaar. Daar hoeven jullie je niet mee te vermoeien.
Simon-Thijs beheert de website, dus da's makkelijk afschuiven :)

feit is dat de planning tot op het laatste moment variabel is. Een exact schema van demo's is dus niet te maken. S-T is daar erg druk mee.

Spullen meenemen kan altijd. Laat het even per mail weten, dan kunnen we kijken of het nog in het continue-variabele schema in te passen is. Zo niet, dan zal het ad-hoc en in overleg met de mensen moeten gebeuren die al in een bepaalde ruimte ingepland staan. Meestal zal dit geen enkel probleem zijn, aangezien samen 'spelen' met onze hobby toch een van de doelen is van deze dag - maar zoals gezegd, wel in overleg.

Spullen alleen tentoonstellen kan natuurlijk altijd. Er is altijd wel ergens een plekje te vinden waar je je spullen neer kunt zetten zodat mensen ze kunnen bekijken. Dit hoeft uiteraard ook niet ingepland te worden. Maar laten spelen is toch wel een stapje mooier!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

daniel schreef:
feit is dat de planning tot op het laatste moment variabel is. Een exact schema van demo's is dus niet te maken. S-T is daar erg druk mee.
Dat weet ik wel, maar ik weet ook dat er al een hele goede indruk is van wat het gaat worden. We maken de dag toch zelf dus dat het nog verandert snappen we. Mag ik het anders zelf hier posten wat S-T me heeft gestuurd?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

ik zal hem even tippen dat ie dat zelf doet. Dan staat hier iig de meest recente informatie.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Zoals het er nu naar uitziet komen Isis en de nog niet klaar zijnde Dionysus mee.

Zet achterin de auto nog een tweetal Vincent SP-996 monoblokken en wat dhz audio en luidsprekerkabel.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

keyser schreef:
Ik neem mijn scanspeak reference monitoren wel mee. Op zich natuurlijk niet zo interessant om een al bestaand model mee te nemen, maar wie weet is er nog tijd beschikbaar om het ding te vergelijken met vergelijkbare speakers. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe de ref. mon. zich houdt t.o.v. de ultieme monitor van Jeroen.
Heb je een extern filter? Ik heb namelijk nog een paar Ref Mon filters liggen met Mundorf CFC-10 spoelen, Silver/Gold Caps en Caddock Thick Film weerstanden, misschien leuk om te vergelijken? :)
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik neem mijn 1,5-weg open baffles mee, wat speaker kabel, een interlink en cd's. Als alles in de auto past neem ik misschien nog mijn 10mm dik aluminium speakers mee.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Eventueel kunnen de personen die een demo geven in demo ruimte 2 gebruik maken van mijn apparatuur als daar interesse voor is, uiteraard wel even in overleg en onder mijn toezicht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

SSassen schreef:
Eventueel kunnen de personen die een demo geven in demo ruimte 2 gebruik maken van mijn apparatuur als daar interesse voor is, uiteraard wel even in overleg en onder mijn toezicht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Lijkt me een goed punt om 1 audiosetje te gebruiken voor de diverse luidsprekers.
Smitsmans
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 16:06
Locatie: Den Helder

Bericht door Smitsmans »

Ik kom met mijn Cup-a-Soup minimonitors (zie site Tony Gee) en een subwoofer met Eton 12-680-HEX en Thommessen module in gesloten kast.

[/img]
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Edo,
Lijkt me een goed punt om 1 audiosetje te gebruiken voor de diverse luidsprekers.
Ja, dat lijkt mij ook, vandaar dat ik maar even de suggestie maak, wij staan overigens in dezelfde demo ruimte, dus sluit maar aan die fijne luidsprekers van je :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ikzelf heb alleen een goede bron nodig, bijvoorbeeld de CD-speler van Sander. Alle actieve filtering voor de monitor en dipoolbas zit nl. ingebouwd in de UcD180AD, ik ben dus verplicht mijn eigen versterker mee te nemen. De bas doe ik met de T-amp, die ik thuis alvast nauwkeurig op het juiste niveau instel.

Ik sta samen met Sander, Tony, Edo en nog een paar mensen volgens het huidige programma in ruimte 2.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Jeroen,
De bas doe ik met de T-amp, die ik thuis alvast nauwkeurig op het juiste niveau instel.
Je kan natuurlijk ook even m'n UcD400 gebruiken :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Biarritz
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 23 mar 2005, 11:32

Bericht door Biarritz »

Als ik hoor wat jullie allemaal meenemen hoop ik niet uit de toon te vallen.

Ik heb als beginner maar een simpele push pull buizenversterker en en paar Voight pipes met een 9710m. :(

Waar ik overigens heel tevreden mee ben. :lol:

Groet,


Patrick
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Is er misschien iemand die een paar mkp1837-tjes heeft liggen voor mij?

Kan ik ze eens proberen in mijn refmon :D

Als ie ze dan mee kan nemen naar de ddd kan ik ze aldaar overnemen van je.

Wowly
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Patrick,

Niks om je voor te schamen hoor, soms kan je met eenvoudige middelen tot een zeer bevredigende weergave komen, breedband luidsprekers hebben wat dat betreft meestal een streepje voor op minder goed ontworpen meer-weg luidsprekers.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”