Wat nemen we allemaal mee naar de DDIY2006?
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Wat nemen we allemaal mee naar de DDIY2006?
Goed, om een beetje een inschatting te maken wie wat meeneemt en eventueel demonstreert hier een overzicht wat ik bij me heb en zal demonstreren. Als eenieder hier ook even z'n voornemens neerzet dan kunnen we e.a. goed plannen, d'r zijn namelijk zat projecten die ik eens van dichtbij wil bekijken en zat mensen die ik eens de oren van 't hoofd wil vragen.
Ik neem mee 't volgende:
- Yellow Peril luidsprekers, kaal in elkaar, maar spelende
- Hypex UcD400 dual mono versterker, inmiddels legendarisch
- Marantz CD7300 CD-speler, combineert goed met de Hypex
- NuForce Reference 8 monoblokken, voor de liefhebber
- Uiteraard een aantal interessante CD's
Ik zal met deze spullen in demoruimte 2 staan, dus spreek mij gerust aan als je eens wilt luisteren, of jouw apparatuur (luidsprekers, etc) eens aan wilt sluiten op mijn apparatuur.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik neem mee 't volgende:
- Yellow Peril luidsprekers, kaal in elkaar, maar spelende
- Hypex UcD400 dual mono versterker, inmiddels legendarisch
- Marantz CD7300 CD-speler, combineert goed met de Hypex
- NuForce Reference 8 monoblokken, voor de liefhebber
- Uiteraard een aantal interessante CD's
Ik zal met deze spullen in demoruimte 2 staan, dus spreek mij gerust aan als je eens wilt luisteren, of jouw apparatuur (luidsprekers, etc) eens aan wilt sluiten op mijn apparatuur.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
DD8-MkII meenemen?
Zal ik mijn Seas DD8-MkII ook meenemen?
2 jaar geleden hebben ze ook op de DDIY gespeeld tijdens een demonstratie van Tony Gee. Inmiddels heb ik ze afgewerkt en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met de andere "bouwsels".
Zou ik dit trouwens nog moeten melden bij de organisatoren?
Groeten,
Erwin
2 jaar geleden hebben ze ook op de DDIY gespeeld tijdens een demonstratie van Tony Gee. Inmiddels heb ik ze afgewerkt en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met de andere "bouwsels".
Zou ik dit trouwens nog moeten melden bij de organisatoren?
Groeten,
Erwin
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Hoi Sander
Ik neem twee paar luidsprekers mee, die uit mijn avatar en het een en ander aan cd's. Weet jij al meer over de versterker en cd speler die er in ruimte twee zal komen te staan? Ik heb nog geen antwoord van de organisatie, ze zullen het vast erg druk hebben. Voor de filter a-b luistertest is het toch wel erg handig als ik alleen maar op een knopje hoef te drukken om te wisselen van speakerpaar.
groeten Roland
Ik neem twee paar luidsprekers mee, die uit mijn avatar en het een en ander aan cd's. Weet jij al meer over de versterker en cd speler die er in ruimte twee zal komen te staan? Ik heb nog geen antwoord van de organisatie, ze zullen het vast erg druk hebben. Voor de filter a-b luistertest is het toch wel erg handig als ik alleen maar op een knopje hoef te drukken om te wisselen van speakerpaar.
groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op do 09 mar 2006, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Daniel?
blu_line?
Waarom zetten jullie niet gewoon het hele demo programma op de website van DDIY_2006? Kleine moeite toch?
Ik waardeer het initiatief van Sander, maar het zou niet nodig hoeven zijn...
Vanuit het demo-programma zouden we dan overblijvende vragen wél hier kunnen oppakken met elkaar. Daar hoeven jullie je niet mee te vermoeien.
blu_line?
Waarom zetten jullie niet gewoon het hele demo programma op de website van DDIY_2006? Kleine moeite toch?
Ik waardeer het initiatief van Sander, maar het zou niet nodig hoeven zijn...
Vanuit het demo-programma zouden we dan overblijvende vragen wél hier kunnen oppakken met elkaar. Daar hoeven jullie je niet mee te vermoeien.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op do 09 mar 2006, 22:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik neem mijn scanspeak reference monitoren wel mee. Op zich natuurlijk niet zo interessant om een al bestaand model mee te nemen, maar wie weet is er nog tijd beschikbaar om het ding te vergelijken met vergelijkbare speakers. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe de ref. mon. zich houdt t.o.v. de ultieme monitor van Jeroen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
[net ff t programma weer eens bekeken] of natuurlijk als voorbeeld object van de workshop metenHenkjan schreef:oh ja: en als er iemand is die een actief filter en een 4 kanaals versterker meeneemt, dan zou ik m'n monitors in aanbouw mee kunnen nemen, leuk concept vergelijk zo met een mini breedbander ipv een tweeter
Simon-Thijs beheert de website, dus da's makkelijk afschuivenjeroen_d schreef:Daniel?
blu_line?
Waarom zetten jullie niet gewoon het hele demo programma op de website van DDIY_2006? Kleine moeite toch?
Ik waardeer het initiatief van Sander, maar het zou niet nodig hoeven zijn...
Vanuit het demo-programma zouden we dan overblijvende vragen wél hier kunnen oppakken met elkaar. Daar hoeven jullie je niet mee te vermoeien.
feit is dat de planning tot op het laatste moment variabel is. Een exact schema van demo's is dus niet te maken. S-T is daar erg druk mee.
Spullen meenemen kan altijd. Laat het even per mail weten, dan kunnen we kijken of het nog in het continue-variabele schema in te passen is. Zo niet, dan zal het ad-hoc en in overleg met de mensen moeten gebeuren die al in een bepaalde ruimte ingepland staan. Meestal zal dit geen enkel probleem zijn, aangezien samen 'spelen' met onze hobby toch een van de doelen is van deze dag - maar zoals gezegd, wel in overleg.
Spullen alleen tentoonstellen kan natuurlijk altijd. Er is altijd wel ergens een plekje te vinden waar je je spullen neer kunt zetten zodat mensen ze kunnen bekijken. Dit hoeft uiteraard ook niet ingepland te worden. Maar laten spelen is toch wel een stapje mooier!
Dat weet ik wel, maar ik weet ook dat er al een hele goede indruk is van wat het gaat worden. We maken de dag toch zelf dus dat het nog verandert snappen we. Mag ik het anders zelf hier posten wat S-T me heeft gestuurd?daniel schreef:feit is dat de planning tot op het laatste moment variabel is. Een exact schema van demo's is dus niet te maken. S-T is daar erg druk mee.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Heb je een extern filter? Ik heb namelijk nog een paar Ref Mon filters liggen met Mundorf CFC-10 spoelen, Silver/Gold Caps en Caddock Thick Film weerstanden, misschien leuk om te vergelijken?keyser schreef:Ik neem mijn scanspeak reference monitoren wel mee. Op zich natuurlijk niet zo interessant om een al bestaand model mee te nemen, maar wie weet is er nog tijd beschikbaar om het ding te vergelijken met vergelijkbare speakers. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe de ref. mon. zich houdt t.o.v. de ultieme monitor van Jeroen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Eventueel kunnen de personen die een demo geven in demo ruimte 2 gebruik maken van mijn apparatuur als daar interesse voor is, uiteraard wel even in overleg en onder mijn toezicht.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
SSassen schreef:Eventueel kunnen de personen die een demo geven in demo ruimte 2 gebruik maken van mijn apparatuur als daar interesse voor is, uiteraard wel even in overleg en onder mijn toezicht.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Lijkt me een goed punt om 1 audiosetje te gebruiken voor de diverse luidsprekers.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Edo,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ja, dat lijkt mij ook, vandaar dat ik maar even de suggestie maak, wij staan overigens in dezelfde demo ruimte, dus sluit maar aan die fijne luidsprekers van jeLijkt me een goed punt om 1 audiosetje te gebruiken voor de diverse luidsprekers.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ikzelf heb alleen een goede bron nodig, bijvoorbeeld de CD-speler van Sander. Alle actieve filtering voor de monitor en dipoolbas zit nl. ingebouwd in de UcD180AD, ik ben dus verplicht mijn eigen versterker mee te nemen. De bas doe ik met de T-amp, die ik thuis alvast nauwkeurig op het juiste niveau instel.
Ik sta samen met Sander, Tony, Edo en nog een paar mensen volgens het huidige programma in ruimte 2.
Ik sta samen met Sander, Tony, Edo en nog een paar mensen volgens het huidige programma in ruimte 2.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Jeroen,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je kan natuurlijk ook even m'n UcD400 gebruikenDe bas doe ik met de T-amp, die ik thuis alvast nauwkeurig op het juiste niveau instel.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Patrick,
Niks om je voor te schamen hoor, soms kan je met eenvoudige middelen tot een zeer bevredigende weergave komen, breedband luidsprekers hebben wat dat betreft meestal een streepje voor op minder goed ontworpen meer-weg luidsprekers.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Niks om je voor te schamen hoor, soms kan je met eenvoudige middelen tot een zeer bevredigende weergave komen, breedband luidsprekers hebben wat dat betreft meestal een streepje voor op minder goed ontworpen meer-weg luidsprekers.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
