NuForce Reference 8 versterkers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

rogier schreef:
grappig zo'n verhaaltje,

als je een model hebt gemeten dat al lang ge-updated is, en zelfs uit productie is,

als je belang erbij hebt om andere merken af te zeiken,

als je luisterd naar een set met een aardings-probleem, gek dat het niet klinkt.. (inmiddels kan dit probleem zich niet meer voordoen)

als je dingen niet verifieerd met mensen die met de apparaten werken

zo zijn er nog wel meer dingen te noemen,

zwaar amateuristisch, het zegt gelukkig wel wat over degene die gemeten heeft :lol:
Rogier, ik snap dat je voor je product opkomt, maar houd de discussie wel inhoudelijk en niet persoonlijk. Sander kennende staat hij hier voor open.
Als we nog een dergelijke post zien, zal deze worden verwijderd.
markje

Bericht door markje »

Dat snap ik. Ik zou als fabrikant ook niet blij zjin met zo'n recensie. Als consument zijnde, ben ik blij dat er ook iemand eerlijk en onafhankelijk schrijft schrijft over het product. En niet met commerciele belangen zit door de advertentie van de fabrikant 2 pagina's na de review. dit kan mensen behoeden voor een teleurstelling als ze als een kip zonder kop kopen zonder te luisteren.

Petje af Sander.

Groeten Mark
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Inmiddels heeft de fabrikant het voorstel gedaan om de versterkers aan te passen naar de laatste versie zodat wij onze tests opnieuw kunnen doen met de versie met update. Uiteraard maak ik hier graag gebruik van, het is een kleine moeite om deze tests opnieuw te doen, en ik ben van mening dat iedereen een tweede kans verdiend. Als de resultaten wezenlijk anders zijn doe ik daar uiteraard verslag van, zo niet, dan lijkt mij dat NuForce voor de tweede keer een veeg uit de pan krijgt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Pjotr

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:
Als de resultaten wezenlijk anders zijn doe ik daar uiteraard verslag van, zo niet, dan lijkt mij dat NuForce voor de tweede keer een veeg uit de pan krijgt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Beste Sander,

Dit soort dreigende taal past niet en creeert een negatieve sfeer. Laten we zoals Krunk al zei de discussie open houden.

Overigens ontgaat mij wat NuForce met zelfbouw te maken heeft. We gaan toch ook geen Sony en Denon uitgebreid reviewen? Maar dat terzijde.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Peter,

Je hebt daar wel een punt, maar het leek me wel een onderwerp waar interesse voor was. En het is niet bedreigend bedoeld, maar je begrijpt natuurlijk wel dat als de prestaties na de update niet beter zijn, iets wat de fabrikant wel garandeert, dat ik daar dan geen doekjes om windt?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind het ook niet bedreigend bedoeld, maar wel een opmerking waar de fabrikant zelf verantwoordelijk voor is.

Als je slechte producten maakt (wat is slecht eigenlijk?) moet je niet flauw gaan doen of kleinzerig zijn als je je vingers brandt, toch. Maar goed dat is mijn mening. Je zal zien dat ze de versterker die Sander krijgt niet eens een versterker is die de consument krijgt, maar een specifiek gemodificeerde voor één doel, goede metingen. Want luisterkenmerken zijn "subjectief", zullen ze zeggen.......

Ik ben erg blij dat Sander dit soort zaken durft te doen, want vergis je niet, de lobby van de audio-fabrikant is krachtig, evenals zijn marketing apparaat.

Sander heeft al vaker laten zien dat ie voor niets of niemand zijn mond houdt (ATI bijv :D ), en dat mag ik wel. Ga zo door.

Wowly

PS lullig voor rogier, dat ie zo'n apparaat heeft gekocht.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Beste Wowly,

Laten we nu de up-to-date NuForce maar afwachten en bezien of het werkelijk een slecht product is.

Misschien op komende DDIY een luistervergelijk tussen de up-to-date Nuforce, de UcD180AD en de 100W Tripath?
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Peter,

Ik ben daar wel voor in, maar ik denk niet dat ik ze voor die tijd weer terug heb, zowieso wil ik ze best meenemen, zodat eenieder zelf een oordeel kan vellen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Misschien kan Rogier dan een up-to-date NuForce set ter beschikking stellen zoals ze nu verkocht worden? Dan is er geen twijfel mogelijk.

Als er dan ook nog iemand is die zijn 100W Tripath ter beschikking stelt zijn we er.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
Overigens ontgaat mij wat NuForce met zelfbouw te maken heeft. ......
goed punt, verplaatst naar Hifi
rogier

Bericht door rogier »

Krunk schreef:
rogier schreef:
grappig zo'n verhaaltje,

als je een model hebt gemeten dat al lang ge-updated is, en zelfs uit productie is,

als je belang erbij hebt om andere merken af te zeiken,

als je luisterd naar een set met een aardings-probleem, gek dat het niet klinkt.. (inmiddels kan dit probleem zich niet meer voordoen)

als je dingen niet verifieerd met mensen die met de apparaten werken

zo zijn er nog wel meer dingen te noemen,

zwaar amateuristisch, het zegt gelukkig wel wat over degene die gemeten heeft :lol:
Rogier, ik snap dat je voor je product opkomt, maar houd de discussie wel inhoudelijk en niet persoonlijk. Sander kennende staat hij hier voor open.
Als we nog een dergelijke post zien, zal deze worden verwijderd.
Ok,

het was mischien iewat hard, maar als ik wordt ge-assioceerd met oplichterij in dit forum....dan kun je je wel voorstellen dat je sommige dingen wat harder zegt.

Sorry hoor, maar in plaats van dat er gewoon ook netjes met mij contact wordt opgenomen worden er hier dingen geroepen die echt niet door de beugel kunnen.
--------------------------------------------------------------------------------

I'll love it sander,

zo zie je maar weer dat er serieuze oplichters zijn in de bizznizz en dat de "bladen" daaraan meewerken.....

mooi artikel, wel een wat negatieve teneur. Als je het wat neutraler opschrijft wordt het review van het slechte produkt bijna hilarisch

Wowly
Dit lijkt me in strijd met de regels van dit forum, en zowiezo met omgangsregels van mensen...oplichterij is een woord dat niet in mijn woordenboek voorkomt als het gaat om een eerlijke discussie. Ik snap dan ook niet dat dit wel mag.. Dit lijkt me nu niet geheel inhoudelijk!

Kortom, er zijn heel veel mensen die het geweldig vinden klinken, ook na vergelijk met andere versterkers, en uiteindelijk gaat het om de klank.

gr. Rogier
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Beste Rogier,

Ik denk dat niemand jou, of Crusade Audio, van oplichterij beticht. Maar ik denk dat NuForce zelf hier wel degelijk de hand in eigen boezem mag steken; prachtige reviews in heel veel bladen, een website die leest alsof je zojuist een stevige dosis psychedelische drugs tot je hebt genomen en claims die toch echt niet waargemaakt worden.

Kortom, ik heb gewoon op nuchtere wijze verslag gedaan van mijn ervaringen, nimmer heb ik 't woord oplichterij in de mond genomen. Daarnaast spreken de meetresultaten voor zich, als je wilt discussieren daarover denk ik dat je bij de firma Audio Precision aan dient te kloppen, aan mij heeft 't in ieder geval niet gelegen.

Overigens zijn heel veel lezers hier, maar ook elders, benieuwd hoe de Reference 9 presteert, want zoals Jason Lim zelf verkondigd is die toch echt heel erg veel beter. Nu ben ik de beroerste niet en wil best alle metingen en luistersessies opnieuw doen, mits je ons een setje wilt sturen.

Voor een 'gekleurde' review hoef je niet bang te zijn, dat kan ik me niet permitteren, dan word ik hier, en elders, publiekelijk gelyncht.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

--------------------------------------------------------------------------------

I'll love it sander,

zo zie je maar weer dat er serieuze oplichters zijn in de bizznizz en dat de "bladen" daaraan meewerken.....

mooi artikel, wel een wat negatieve teneur. Als je het wat neutraler opschrijft wordt het review van het slechte produkt bijna hilarisch

Wowly
Dit lijkt me in strijd met de regels van dit forum, en zowiezo met omgangsregels van mensen...oplichterij is een woord dat niet in mijn woordenboek voorkomt als het gaat om een eerlijke discussie. Ik snap dan ook niet dat dit wel mag.. Dit lijkt me nu niet geheel inhoudelijk!

Kortom, er zijn heel veel mensen die het geweldig vinden klinken, ook na vergelijk met andere versterkers, en uiteindelijk gaat het om de klank.

gr. Rogier
Er is een klein verschil. Je had nog niet op het forum gereageerd toen deze uitspraak van Wowly er werd neergezet. Er werd dus (nog) niet op de man gespeeld.

Niettemin geloof ik je best dat er mensen heel tevreden zijn met de versterker. Een aantal die lovende reviews hebben gemaakt, zullen ook best overtuigd zijn geweest dat het goed klonk.
Alles is afhankelijk van je referentie en smaak. :wink:

Tenslotte zeggen metingen ook niet alles. Sommigen vinden vervorming of kleuring juist heel prettig. Een en ander is ook afhankelijk van de rest van de set die gebruikt wordt.

De review van Sander vind ik overigens wel goed. Ik lees een neutrale mening zonder negatieve ondertoon.
Als je echt een gevoel hebt dat de Reference 9 stukken beter is, zou ik Sander een herkansing geven.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Krunk schreef:
Er is een klein verschil. Je had nog niet op het forum gereageerd toen deze uitspraak van Wowly er werd neergezet. Er werd dus (nog) niet op de man gespeeld.
Dat maakt natuurlijk niet uit Krunk. Roger geeft aan dat hij juist daarom wat heftig reageerde.

Of die versterkers nu wel of niet goed meten en/of klinken, NuForce voor oplichters uitmaken is niet gepast en valt niet te verdedigen. Dat Roger als kennelijke vertegenwoordiger van NuForce zich dat aan trekt valt te begrijpen.

Laten we ons bij de feiten houden. Sander heeft de herkomst van zijn gemeten/beoordeelde exemplaar niet aangegeven en ook niet of dat een courant exemplaar is. Wmb blijft die luistertest as zaterdag staan. Kan een ieder voor zich oordelen.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Pjotr schreef:
Krunk schreef:
Dat maakt natuurlijk niet uit Krunk. Roger geeft aan dat hij juist daarom wat heftig reageerde.
Ik maakte uit zijn eerste post toch echt op dat hij viel over de review van Sander, de post van Wowly heb ik eerlijk gezegd in eerste instantie overheen gelezen. Ik snap inderdaad dat hij zich daar tegen verzet.
Als hij mij (of een van de andere admins) een berichtje gestuurd had met daarin het verzoek om iets aan die post te doen, hadden we dit zeker opgepikt.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik neem het woord oplichters bij deze terug!! Sorry, het was zeker niet mijn bedoeling zo hard over te komen. Ik zal mijn post niet aanpassen, maar wel vermelden dat ik het later terug zal nemen.

Ik zal wat genuanceerder zijn. Als een bepaald product wordt verkocht voor een bepaalde prijs en met een bepaalde setting (in dit geval mid/high-end) verwacht ik wel wat voor dat geld. Een bepaalde geluidskwaliteit, maar ook een bepaalde bouwkwaliteit. Nu snap ik ook wel dat er forse kosten moeten worden gemaakt om een product te ontwikkelen, zeker een klasse-D versterker. Ik vind het daarom altijd erg betreurenswaardig als blijkt dat van dit alles weinig terecht komt, terwijl wél de suggestie gewekt wordt dat het heel wat is. Op deze manier wordt een coincept wat erg goed kán zijn (kijk maar naar de UcD-versterkers) in een hoekje geplaats waar het niet hoort te zijn (klasse d is alleen goed voor PA en basregionen)

Ik hoorde onlangs een verhaal wat dit mooi toelicht. Ik ga geen namen of anderszins noemen, ik vertel dit alleen om aan te geven hoe mensen soms prijs/kwaliteits-technisch worden bedot.
Er is een bepaalde monitor die veel wordt gebouwd door DHZ-ers. De unit's van een hoog aangeschreven producent en het uitgelezen ontwerp van een vaardig luidsprekerbouwer hebben al veel mensen voor zo'n 1750€ erg gelukkig gemaakt. Een mede-bouwer welke erg thuis is in de audiowereld was eens erg benieuwd naar het filter van een luidspreker die dezelfde unit's had, maar zo'n 9000€ kosten (!) Het wordt dan wel interressant om te weten wat er in het filter wordt gebruikt niet? Aldus gedaan/gevraagd aan de producent. Wat blijkt, het filter is exact gelijk aan dat van het zelfbouwontwerp.
Nu is iedereen vrij om een product op de markt te zetten, en zoals vaker is gezegd, voor ieder budget moet er wat worden aangeboden. Het is maar wat de gek ervoor geeft/over heeft. Toch???

NOT, niet in mijn idee van normen/waarden/manieren om je geld te verdienen.

Nu is iedereen vrij om zijn eigen normen hierin te hanteren, we leven in een vrij land. Maar dat betekent ook dat iedereen vrij is om daar zijn mening over te hebben. en als sander eens een keertje lekker doordrukt om een product te bekijken kan ik dan wel genieten als de producent volledig door de mand valt. En dan vind ik het ook nog ongelofelijk sportief dat ie zich beschikbaar stelt om voor een tweede (gewaarschuwde) keer het product nog eens onderhanden te nemen. Dit wordt voor mij niet meer zo interessant, daar de producent zijn bij mij zijn geloofwaardigheid heeft verloren.

Het woord oplichter is inderdaad te zwaar gekozen, mea culpa, mea culpa. Maar de geloofwaardigheid ben je bij mij helemaal kwijt.

Overigens ben ik vrij goed bekend in de wereld van Hifi-bladen, en weet maar al te goed hoe daar wordt geschreven, anders gezegd, zonder de importeurs leven deze bladen niet.

Wowly

PS: ik vind het wel goed dat jullie reageren in dit forum, dat toont aan dat jullie achter jullie product staan, en dat is altijd okee. Zo ben je tenminste opbouwend bezig. Wel is het prettig om kenbaar te maken wie je werkelijk bent, kan ik daar rekening mee houden door wat minder onbehouwen te reageren.
twan

Bericht door twan »

SSassen schreef:
Inmiddels heeft de fabrikant het voorstel gedaan om de versterkers aan te passen naar de laatste versie zodat wij onze tests opnieuw kunnen doen met de versie met update.
Hmm, hier heb ik gemengde gevoelens bij. Het is nu precies alsof ze er alles aan gaan doen om jouw exemplaar aan te passen zodat je een "betere" review kan schrijven. Waarna ze kunnen zeggen; "kijk eens, hij heeft z'n mening aangepast".

Waarop ze vervolgens lekker doorgaan met het oude design.

My 2 cents :)
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Wowly,

Da's een nette reply, ik ben overigens dezelfde mening toegedaan wat betreft sommige opgeblazen prijzen voor kant-en-klare producten die voor een fractie van de prijs zelf zijn na te bouwen, vandaar dat ik natuurlijk de meeste apparatuur zelf bouw, dan weet ik tenminste waar ik voor betaal.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Twan,

Ik heb onderstaande reply gepost in een thread (op DIYaudio) waar ook de CEO van NuForce, Jason Lim, op reageerde, ik denk dat deze post boekdelen spreekt:
Hi Jason,

Allow me to add a few comments to Chris' post above.

Frankly I don't see why you only offered to update our current amplifiers. A common-mode choke on the output wiring and some other subtle changes will not work miracles. I can pretty much predict that the RFI will be reduced somewhat but that the amplifiers won't sound much different than before. Hence the outcome of our evaluation will most likely be similar to what we've concluded now.

You say that your Reference 9 is a far better design and that it has received an 'Amplifier of the year Award', so why don't you send a pair of those? I'd honestly would love to be blown away, as described in other reviews in printed and online magazines; I'd certainly welcome such an experience. And, which seems to be a big issue with you, this is a currently shipping product, hence the review would be more worthwhile to prospective buyers of the Reference 9.

So to summarize things:

- You criticize me for reviewing a no longer available product, yet you refuse to send me a currently shipping product for review.

- The update that's applicable to the Reference 8 is mostly targeted to reduce the RFI output; hence it won't change a mediocre performer into a jaw-dropping one.

- You claim the Reference 9 is leaps and bounds above the 'old' Reference 8 we've looked at but will not send me a Reference 9 to verify this.

All in all I think it is clear I'm not 'out to get NuForce' I am however providing some counterbalance, or a reality check, to the hyped up advertising and reviews we've all seen and heard about these amplifiers.

In the end it comes down to a single claim you keep making: I've tested an old and obsolete product, the new product is performing much better.

So why don't you send me a pair of Reference 9 amplifiers so I can verify this?

It is useless to repeat the exercise with an updated Reference 8, as you say they're no longer in stock and hence obsolete, so why waste time and money? Rest assured that the same battery of tests will be run on the Reference 9, under the same conditions, if not, I'm sure my readers will lynch me in public.

Best regards,

Sander Sassen
http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... post863707

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Pjotr

Bericht door Pjotr »

SSassen schreef:
Hi Wowly,

Da's een nette reply, ik ben overigens dezelfde mening toegedaan wat betreft sommige opgeblazen prijzen voor kant-en-klare producten die voor een fractie van de prijs zelf zijn na te bouwen, vandaar dat ik natuurlijk de meeste apparatuur zelf bouw, dan weet ik tenminste waar ik voor betaal.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Hoi Sander,

Ja das een goeie :) Maar als ik het uurtarief wat mijn baas mij betaalt omsla over de uren die ik aan zelfbouw besteed maak ik ook erg dure spulletjes 8) Daar doe ik dat geklooi dan ook niet voor :lol:

Volg ook dat draadje op Diyaudio.com met interesse, mooie commentaren daar. En oh ja, daar stond idd welke jij in huis hebt. Had ik even overheen gelezen ;)

Lijkt mij ook dat ze nu met een ref9 op de proppen moeten komen anders blijft staan wat er staat: De review van de ref8.
sphere

Bericht door sphere »

Heb je die 9s al op de pijnbank gelegd? Blijft zo angstig stil allemaal.
Wijx

Bericht door Wijx »

ik lees het nu pas. Mooie review! (niet zo mooi voor nforce maar mooi (be)schreven)
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Het wachten is even op twee Ref 9's die wel zijn toegezegd maar nog niet zijn gearriveerd.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Woohoo!

Opstootje in HiFi land. Het is allemaal wel spannend zeg en bovendien staan die amps nu zo in het voetlicht dat ze daardoor uiteindelijk toch nog verkocht worden. Alleen al omdat iedereen benieuwd is naar hoe belachelijk slecht ze zijn, althans als Sander gelijk heeft.

Ik wacht met spanning af op die geweldige Ref 9!
ovni

Bericht door ovni »

Sander,

Kun je wellicht ook een soortgelijk review / onderzoek doen van de Medevoort ma240 geïntegreerde versterker?

Ben benieuwd wat deze kleine fabrikant ervan bakt.
Plaats reactie