Wat vinden we van deze nieuwe?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Wat vinden we van deze nieuwe?

Bericht door JeroenKV »

Jordan JXR6 HD
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/

Lijkt een aardige verbetering vergeleken met de JX53!! De ophanging kent geen demping, dus die moet akoestisch via het interne volume van de kast.
http://www.ejjordan.co.uk/systems/jxr6_systems.html
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zie er mooi uit zeg! worden die in NL eigenlijk verkocht?
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Henkjan schreef:
zie er mooi uit zeg! worden die in NL eigenlijk verkocht?
Nee, maar wel via www.hifisound.de

Lijkt inderdaad een erg mooie unit. Ik ben benieuwd of iemand er iets in ziet!!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tsja, mijn ervaring is dat dit prima drivers zijn voor instrumentale muziek, maar zodra er meerdere instrumenten spelen of een komplete orkestband dan merk je dat een dergelijke driver 't niet bij kan houden en 't een 'brij' van muziek wordt. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle full-range drivers, maar dit is wel een erg kleine, dus hier gaat 't zeker op.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

SSassen schreef:
Tsja, mijn ervaring is dat dit prima drivers zijn voor instrumentale muziek, maar zodra er meerdere instrumenten spelen of een komplete orkestband dan merk je dat een dergelijke driver 't niet bij kan houden en 't een 'brij' van muziek wordt. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle full-range drivers, maar dit is wel een erg kleine, dus hier gaat 't zeker op.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ook als je ze vanaf 400 / 500hz laat spelen (-24db gefilterd)?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Vanaf 1000 Hz zou het prima moeten gaan, vanaf 500 Hz zou ik 4 stuks inzetten.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ziet er op zich netjes uit, SPL relatief hoog, Rms en BL/Mms suggereren een driver die makkelijk op het signaal moet reageren. Alleen de bult van 5dB tussen 2,5 tot 5kHz vraagt om wat correctie, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Ik heb vroeger wat gedaan met die Bandor 50mm drivers, (mevrouw Bandor is de ex van meneer Jordan) - je moet ze inderdaad pas vanaf een hertzje of 400-500 inzetten maar dan doen ze het verrassend goed. Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik denk dat ik wat pessimistisch was met die 4 stuks, afhankelijk van de Xmax zou 2 stuks ook goed moeten gaan vanaf 400/500 Hz.
Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 607
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 12:02
Locatie: Hellevoetsluis/Vlissingen

Bericht door michiel »

Ik denk dat je met 12-16 stuks per kant wel wat moois kan maken. :mrgreen:
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

Geenius schreef:
Ziet er op zich netjes uit, SPL relatief hoog, Rms en BL/Mms suggereren een driver die makkelijk op het signaal moet reageren. Alleen de bult van 5dB tussen 2,5 tot 5kHz vraagt om wat correctie, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Ik heb vroeger wat gedaan met die Bandor 50mm drivers, (mevrouw Bandor is de ex van meneer Jordan) - je moet ze inderdaad pas vanaf een hertzje of 400-500 inzetten maar dan doen ze het verrassend goed. Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
De Bandors heb ik ook eens gehoord. 2 per kant -6db gefilterd op 400hz...... Eén van mijn betere luisterervaringen!! :)

De vraag is dan natuurlijk hoe deze nieuwe Jordan zich tot de Bandor 50 verhoudt. :-k
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tony et al,
Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Zal ik dan eens een poging wagen? Eens kijken of ik een leverancier kan vinden voor deze drivers.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
JeroenKV
Berichten: 1243
Lid geworden op: za 22 jan 2005, 20:28

Bericht door JeroenKV »

SSassen schreef:
Tony et al,
Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Zal ik dan eens een poging wagen? Eens kijken of ik een leverancier kan vinden voor deze drivers.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik ben benieuwd!!
www.hifisound.de verkoopt ze voor 139 euro p.s.
Plaats reactie