Wat vinden we van deze nieuwe?
Moderator: Beheerdersteam
Wat vinden we van deze nieuwe?
Jordan JXR6 HD
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/
Lijkt een aardige verbetering vergeleken met de JX53!! De ophanging kent geen demping, dus die moet akoestisch via het interne volume van de kast.
http://www.ejjordan.co.uk/systems/jxr6_systems.html
http://www.ejjordan.co.uk/drivers/
Lijkt een aardige verbetering vergeleken met de JX53!! De ophanging kent geen demping, dus die moet akoestisch via het interne volume van de kast.
http://www.ejjordan.co.uk/systems/jxr6_systems.html
Nee, maar wel via www.hifisound.deHenkjan schreef:zie er mooi uit zeg! worden die in NL eigenlijk verkocht?
Lijkt inderdaad een erg mooie unit. Ik ben benieuwd of iemand er iets in ziet!!
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Tsja, mijn ervaring is dat dit prima drivers zijn voor instrumentale muziek, maar zodra er meerdere instrumenten spelen of een komplete orkestband dan merk je dat een dergelijke driver 't niet bij kan houden en 't een 'brij' van muziek wordt. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle full-range drivers, maar dit is wel een erg kleine, dus hier gaat 't zeker op.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ook als je ze vanaf 400 / 500hz laat spelen (-24db gefilterd)?SSassen schreef:Tsja, mijn ervaring is dat dit prima drivers zijn voor instrumentale muziek, maar zodra er meerdere instrumenten spelen of een komplete orkestband dan merk je dat een dergelijke driver 't niet bij kan houden en 't een 'brij' van muziek wordt. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle full-range drivers, maar dit is wel een erg kleine, dus hier gaat 't zeker op.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Ziet er op zich netjes uit, SPL relatief hoog, Rms en BL/Mms suggereren een driver die makkelijk op het signaal moet reageren. Alleen de bult van 5dB tussen 2,5 tot 5kHz vraagt om wat correctie, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb vroeger wat gedaan met die Bandor 50mm drivers, (mevrouw Bandor is de ex van meneer Jordan) - je moet ze inderdaad pas vanaf een hertzje of 400-500 inzetten maar dan doen ze het verrassend goed. Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Ik heb vroeger wat gedaan met die Bandor 50mm drivers, (mevrouw Bandor is de ex van meneer Jordan) - je moet ze inderdaad pas vanaf een hertzje of 400-500 inzetten maar dan doen ze het verrassend goed. Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
De Bandors heb ik ook eens gehoord. 2 per kant -6db gefilterd op 400hz...... Eén van mijn betere luisterervaringen!!Geenius schreef:Ziet er op zich netjes uit, SPL relatief hoog, Rms en BL/Mms suggereren een driver die makkelijk op het signaal moet reageren. Alleen de bult van 5dB tussen 2,5 tot 5kHz vraagt om wat correctie, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Ik heb vroeger wat gedaan met die Bandor 50mm drivers, (mevrouw Bandor is de ex van meneer Jordan) - je moet ze inderdaad pas vanaf een hertzje of 400-500 inzetten maar dan doen ze het verrassend goed. Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
De vraag is dan natuurlijk hoe deze nieuwe Jordan zich tot de Bandor 50 verhoudt.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Tony et al,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Zal ik dan eens een poging wagen? Eens kijken of ik een leverancier kan vinden voor deze drivers.Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik ben benieuwd!!SSassen schreef:Tony et al,
Zal ik dan eens een poging wagen? Eens kijken of ik een leverancier kan vinden voor deze drivers.Zo een lage fx schept wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een 2-weg te maken met een 10" woofer.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
www.hifisound.de verkoopt ze voor 139 euro p.s.
