Goeie tip klein midbassertje gevraagd (10 CM)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Op het gevaar af dat ik van topic-kicken wordt beticht ...... 8)

beste mensen, daar is ie weer :oops: :oops:

(en passant wel even mijn motorrijbewijs gehaald hoor)

Het gaat er binnekort toch van komen. De Monacor MSH 116's staan al een jaar ongebruikt in de kast en nu wil ik er een proefdoosje mee bouwen.
Kan iemand voor mij bepalen wat voor inhoud dat doosje zo'n beetje moet hebben, als ik ze zo breedbandig mogelijk zou willen beluisteren ??

De link naar alle gegevens staan hier: http://www.monacor.de/int/en/produktsei ... r=EN&typ=u

Dank,

alles verder goed met jullie ?


Paul.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Dat kun je toch gewoon zelf, en is erg leerzaam :D

Download WinISD (of een andere gratig simulator), en ga aan de gang. Helpen kunnen we natuurlijk altijd, maar zelf proberen is veel zinvoller!
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Helemaal gelijk, alleen andere pc en dus die software niet meer :(

Heb je een linkje, D'Space ?


Paul.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tuurlijk: http://www.linearteam.dk (en anders weet google het ook wel te vinden ;) ) Neem wel de pro versie!
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

dank dank dank,

ga ik vanavond gelijk even doen.

Ik houd jullie op de hoogte. Tot vervelens toe waarschijnlijk. Ik zie er écht weer naar uit om iets te bouwen. En dan een toppie middentoner voorlopig als éénweg systeem inzetten, gekoppeld aan een Musical Fidelity A1 klasse A versterker. Dat wordt iets bijzonders, dat voel ik aan mijn water :) !


Paul.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Visaton W100 of W130S, betaalbaar en makkelijk te filteren, is dat misschien een optie?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

En vergeet de SC4 niet voor een keiner doosje :)

Maarja, die heb je vast niet op zonder liggen.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Hallo Sander,

de MSH116's zijn al aangeschaft. Kwa makkelijk filteren kan het volgens mij niet meer beter dan met deze ....

Wat bedoel je met SC4, Deep ? De inhoud van de korf ?


Paul.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Paul Jenner schreef:
Wat bedoel je met SC4, Deep ? De inhoud van de korf ?
Ik bedoel de Visaton W130 SC4. Zie "Mini-Monitor Basic" uit de HH.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Dank voor alle tips,

maar de keuze v.w.b. de driver is al gemaakt: De Monacor MSH 116's liggen al te trappelen.

Maar units zoals jullie ze noemen zullen ongetwijfeld buitengewoon geschikt zijn voor surround of een pc-setje.

Even ter opfrissing:

Deze Monacor MSH 116'zullen uiteindelijk alleen in een 4-weg systeem ingezet gaan worden voor het hogere midden, zo van 800-3000 Hertz.


Paul.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Van Marp kreeg ik de volgende gegevens door, zoals door hem in WinISD gesimuleerd:

(Monacor adviseert een inhoud van 2,8-5 ltr. Even snel met WinISD )bekeken:
Q=0,56 bij 2,8 ltr.
Q=0,5 bij 5 ltr.

Met een Qtc van 0.703 krijg ik uit WinISD 1.27 liter.
Met een Qtc van 0.5 krijg ik 4,87 liter.

Wat nu te doen ??

Paul.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

5 liter, kun je er altijd nog een zak zand in doen als het niet bevalt.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Dacht ik ook, 1.27 liter lijkt me niet echt werkbaar. Het gaat hier alleen even om een proefopstellinkje. Ik wil de weergave gewoon eens tjekken. Kijken of het bevalt, of ik geen rare dingen hoor. Daarbij zal ik er even doorheen moeten luisteren dat deze unit natuurlijk maar een beperkt deel van het spectrum onverzwakt kan weergeven. Ben reuze benieuwd ...


Paul.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Herstel, 5 liter is teveel. Het toont niet. Wordt een buitenmodel boxje, beetje tunnel-achtig.

Misschien eens naar 2,8 liter kijken ...


Paul.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Effe een korte snelle vraag, waarvoor ik geen apart topic wil openen:

Hoe bevestig je Pritex het beste ? Plakken of nieten ?

Overigens durven die bandieten voor een lapje Pritex tegenwoordig € 12.90 te vragen :( :(


Paul.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hoi Paul,

In een kleinkastje hoeft dat eigenlijk niet gelijmd en kun je het klemvast zetten. Wil je het vastzetten kun je daar ook zgn verlegband voor gebruiken. Dat is van dat dubbelzijdige tape van de bouwmarkt om tapijt mee vast te plakken.

Nieten gaat ook goed maar dan wel oppassen dat je de nieten niet door het Pritex heen slaat: Stukjes dik karton er tussen doen.

Vind je Pritex te duur dan kun je bij een stoffeerder gratis stukken ondertapijt krijgen die ze als reststukken over hebben. Daar een soort van harmonica van vouwen en op de wand plakken.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Dank je wel,

dubelzijdig tape is een goed idee,

dat heb ik nog wel ergens liggen ...


Paul.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Wordt een buitenmodel boxje, beetje tunnel-achtig.
Hoi Paul, dat is een goed begin voor een TL.. :D
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Treiterbak ! ;)


Paul.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Paul Jenner schreef:
Treiterbak ! ;)


Paul.
:D Geintje natuurlijk he, maar
Deze Monacor MSH 116'zullen uiteindelijk alleen in een 4-weg systeem ingezet gaan worden voor het hogere midden, zo van 800-3000 Hertz.
Ik meen ooit es begrepen te hebben dat je ook TL fan bent. Dus bovenstaande maakt mij wel zeer nieuwschierig naar wat de toekomst heeft te bieden.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Raad eens ? 8)


Paul.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Paul Jenner schreef:
Raad eens ? 8)


Paul.
Ik durft nie.... :roll: zal toch nie waar wese... :roll:

Ben benieuwd, maar begrijp dat het nog ff gaat duren?
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Gaat lang duren ja :(

Ik ben ook met zoveel andere dingen bezig. Vanavond zuipen bijvoorbeeld en dit hele weekend motorrijden en met mijn vriendin spelen.


Paul.
Plaats reactie