NuForce Reference 8 versterkers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

NuForce Reference 8 versterkers

Bericht door SSassen »

Goed, ik was al die commotie om deze versterkers zat, dus was het hoog tijd voor een nader onderzoek. Hieronder de naakte waarheid, in de stijl die jullie inmiddels van mij gewend zijn, nuchter Nederlands met een sausje van no-nonsense en no-holds-barred.

NuForce Reference 8 amplifier, debunking the myth?
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1828/

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: NuForce Reference 8 versterkers

Bericht door voodooless »

SSassen schreef:
nuchter Nederlands
T'is toch echt in het Engels hoor :oops:

Maar ik ga ff lezen. Ben benieuwd naar de afgang (eh... afloop ;) )
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

De stijl waarin het geschreven is bedoel ik Christiaan maar uiteraard is het in 't Engels :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Leuk stukje.
Ze zijn ff met de billen bloot gegaan.v :?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SSassen schreef:
De stijl waarin het geschreven is bedoel ik Christiaan maar uiteraard is het in 't Engels :lol:
Dat snap ik ook wel hoor 8)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tsja, ik liep er al langer tegenaan te schoppen (vooral op diyaudio.com en htforum.nl) en dan krijg je vaak 't commentaar dat je niet mag zeuren totdat je zelf uitgebreid geluisterd hebt naar deze versterkers en ze liefst nog van voor tot achter hebt doorgemeten. Dus bij deze heb ik dat gedaan en heb nu dus recht van spreken dacht ik zo :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Schitterende review Sander =D>

Het maakt maar weer eens duidelijk wat men in het algemeen van reviews in tijdschriften moet verwachten. Ik heb toevallig nog zo'n tijdschrift liggen met een revieuw van het ding, heb ik echter nog niet gelezen. Ben nu wel benieuwd wat die te melden hebben eigenlijk :)

Heb je nog enige reactie gehad van NuForce of de distributeur?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Dank u, dank u :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik kon inderdaad geen TV meer kijken (sneeuw) of radio luisteren (ruis) als die dingen aanstonden! Leuk als je buurman toevallig zo een ding heeft staan....
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Klopt! En voor de oplettende lezers, Tony is deze persoon in 't artikel:
So I decided to lend the amplifiers to a good friend of mine. This person has over 25-years of experience with designing and building loudspeakers and is always able to accurately pinpoint the flaws in a system, or a component thereof, hence I’ve come to value and appreciate his opinion.
Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Mocht iemand het overigens met eigen oren willen horen dan wil ik best deze versterkers meenemen naar de DDIY2006, maar wees gewaarschuwd, pas op met hooggespannen verwachtingen, als je er een doorsnee klasse-AB versterker naast zet dan klinkt die in negen van de tien gevallen stukken beter, of je moet natuurlijk verknocht zijn aan de klank van een '80-er jaren HiFi-set.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Leuke review Sander,

Afgezien van de klank mag zoiets vanwege de EMC storing in Europa helemaal niet verkocht worden! Lijkt mij ver boven de CE norm uitkomen.

Overigens zal ie in de States ook niet aan de FCC norm voldoen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Peter,

Nee, dat lijkt me ook niet, klik maar eens op onderstaande link voor een aantal metingen, da's gesneden koek voor jouw als ik 't goed heb.

NuForce Reference 8 en UcD400 EMC meting
http://hardwareanalysis.com/images/arti ... /11808.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Jawel Sander,

Maar zonder referentie/gecalibreerde antenne zegt het niet veel. Zo'n EMC meting behelst veel meer zoals geleide emissie via het netsnoer naar het net en over de interlinks. Zo'n meting dient ook tot 1 GHz te gaan. Bij een testhuis ben je daar al een dag mee zoet (en paar K euri lichter).

Overigens als er CE op staat kun je bij de fabrikant/importeur de testrapporten opvragen waaruit blijkt dat ie aan de CE normering voldoet. Ze zijn verplicht om die binnen 14 dagen te overhandigen als je er om vraagt.

Afijn, dat ie sowieso stoort zegt al meer dan genoeg. Een apparaat dat aan de CE normering voldoet stoort beslist niet op radio en TV.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

I'll love it sander,

zo zie je maar weer dat er serieuze oplichters zijn in de bizznizz en dat de "bladen" daaraan meewerken..... :(

mooi artikel, wel een wat negatieve teneur. Als je het wat neutraler opschrijft wordt het review van het slechte produkt bijna hilarisch :D

Wowly

PS: misschien wat voor Nuforce om er wat labyrinth-kevers op los te laten?


EDIT!: het woord oplichters is niet op zijn plaats. Dit is té hard gekozen en heel erg persoonlijk. Eenieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij van het review van sander vind. Er had meer iets in de trant mogen staan van "dat je voor veel geld niet altijd krijgt wat je verwacht aan bouwkwaliteit. En dat mijn vertrouwen in deze producent nu marginaal is. Ik heb dit overigens op mijn eigen initiatief gedaan, en niet op verzoek van de Admin's of wie dan ook.
Laatst gewijzigd door Wowly op di 07 mar 2006, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wowly schreef:
mooi artikel, wel een wat negatieve teneur. Als je het wat neutraler opschrijft wordt het review van het slechte produkt bijna hilarisch :D
Ben ik het mee eens, je valt met de kritiek teveel in herhaling. Dat ontkracht het verder sterke verhaal dus ik zou het zeker nog wat aanpassen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Idd Jeroen,

Gewoon sec de bevindingen zonder mening en pas in de conclusie een menig/oordeel. Daar wordt het sterker van. Niet dat het nu niet duidelijk is hoor Sander ;)

Btw. Misschien heb ik het gemist, maar zit er een CE logo op die amps of een FCC nummer? Kan op de achterkant helemaal geen tekst vinden. Bij de netentree hoort op zijn minst de netspanning te staan en het amperage wat ie gebruikt. Kan mijn zo niet voorstellen dat deze in Europa is gekocht of zoiezo via reguliere handelskanalen tot je is gekomen.
rogier
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 mar 2006, 9:09

Bericht door rogier »

grappig zo'n verhaaltje,

als je een model hebt gemeten dat al lang ge-updated is, en zelfs uit productie is,

als je belang erbij hebt om andere merken af te zeiken,

als je luisterd naar een set met een aardings-probleem, gek dat het niet klinkt.. (inmiddels kan dit probleem zich niet meer voordoen)

als je dingen niet verifieerd met mensen die met de apparaten werken

zo zijn er nog wel meer dingen te noemen,

zwaar amateuristisch, het zegt gelukkig wel wat over degene die gemeten heeft :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Tsja, grappig zo'n first-post reactie zonder verdere onderbouwing. Als drie mensen onafhankelijk van elkaar tot hetzelfde oordeel komen hebben ze dan alledrie een aardingsprobleem? Of zijn de gewoon alledrie achterlijk of hartstikke doof?

Je bent welkom om eens te komen luisteren hoor. Kom gezellig langs zou ik zeggen, neem je favoriete CD's mee, of je komt naar de DDIY2006, dan neem ik de versterkers mee, een beter aanbod dan dat kan ik je helaas niet maken.

Als je nu echt nog wat te melden hebt, of een concrete vraag kunt formuleren dan hoor ik graag van je in je tweede post op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

rogier schreef:
als je een model hebt gemeten dat al lang ge-updated is, en zelfs uit productie is
Dat wil dus zeggen dat deze dingen wel degelijk ooit verkocht zijn voor veel geld!
rogier
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 mar 2006, 9:09

Bericht door rogier »

ze zijn verkocht inderdaad, en ge-updated naderhand.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tja, dan had NoForce maar zo vriendelijk moeten zijn om Sander de gupdate actueele versie te geven i.p.v niks!

Ik denk dat Sander het vast nog wel een keer opnieuw wil doen met een nieuwe versie.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Christiaan,
Ik denk dat Sander het vast nog wel een keer opnieuw wil doen met een nieuwe versie.
Inderdaad, ik heb inmiddels direct contact met de CEO van NuForce, en hem voorgesteld twee van hun laatste modellen op te sturen zodat we alle tests en luistersessies ook daarmee kunnen doen, vooralsnog is hij niet erg happig daarop.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ra, ra... :roll:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Voor een fabrikant die gelooft in z'n eigen product vind ik dat overigens wel vreemd, zo schreef hij bv. in een email het volgende:
I didn't say that you misrepresent the measurement or listening test. What you misrepresented is the paragraph posted on your website "NuForce' Reference 8 amplifier has been advertised as being the power amplifier of the year and has received awards from various magazines." This statement is incorrect. I already sent you a follow up email to correct it.
Kortom, dezelfde tests zullen dan gedaan worden met deze nieuwere versie van de versterkers. Daar komt bij dat een Audio Precision meetsysteem niet liegt, anders kon Audio Precision ook wel stoppen met meetsystemen en wafelijzers oid. gaan verkopen als je niet kan vertrouwen op de daarmee verkregen resultaten.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Plaats reactie