NuForce Reference 8 versterkers
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
NuForce Reference 8 versterkers
Goed, ik was al die commotie om deze versterkers zat, dus was het hoog tijd voor een nader onderzoek. Hieronder de naakte waarheid, in de stijl die jullie inmiddels van mij gewend zijn, nuchter Nederlands met een sausje van no-nonsense en no-holds-barred.
NuForce Reference 8 amplifier, debunking the myth?
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1828/
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
NuForce Reference 8 amplifier, debunking the myth?
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1828/
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: NuForce Reference 8 versterkers
T'is toch echt in het Engels hoorSSassen schreef:nuchter Nederlands
Maar ik ga ff lezen. Ben benieuwd naar de afgang (eh... afloop
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
De stijl waarin het geschreven is bedoel ik Christiaan maar uiteraard is het in 't Engels
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Tsja, ik liep er al langer tegenaan te schoppen (vooral op diyaudio.com en htforum.nl) en dan krijg je vaak 't commentaar dat je niet mag zeuren totdat je zelf uitgebreid geluisterd hebt naar deze versterkers en ze liefst nog van voor tot achter hebt doorgemeten. Dus bij deze heb ik dat gedaan en heb nu dus recht van spreken dacht ik zo
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Schitterende review Sander
Het maakt maar weer eens duidelijk wat men in het algemeen van reviews in tijdschriften moet verwachten. Ik heb toevallig nog zo'n tijdschrift liggen met een revieuw van het ding, heb ik echter nog niet gelezen. Ben nu wel benieuwd wat die te melden hebben eigenlijk
Heb je nog enige reactie gehad van NuForce of de distributeur?
Het maakt maar weer eens duidelijk wat men in het algemeen van reviews in tijdschriften moet verwachten. Ik heb toevallig nog zo'n tijdschrift liggen met een revieuw van het ding, heb ik echter nog niet gelezen. Ben nu wel benieuwd wat die te melden hebben eigenlijk
Heb je nog enige reactie gehad van NuForce of de distributeur?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Klopt! En voor de oplettende lezers, Tony is deze persoon in 't artikel:
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,So I decided to lend the amplifiers to a good friend of mine. This person has over 25-years of experience with designing and building loudspeakers and is always able to accurately pinpoint the flaws in a system, or a component thereof, hence I’ve come to value and appreciate his opinion.
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Mocht iemand het overigens met eigen oren willen horen dan wil ik best deze versterkers meenemen naar de DDIY2006, maar wees gewaarschuwd, pas op met hooggespannen verwachtingen, als je er een doorsnee klasse-AB versterker naast zet dan klinkt die in negen van de tien gevallen stukken beter, of je moet natuurlijk verknocht zijn aan de klank van een '80-er jaren HiFi-set.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Peter,
Nee, dat lijkt me ook niet, klik maar eens op onderstaande link voor een aantal metingen, da's gesneden koek voor jouw als ik 't goed heb.
NuForce Reference 8 en UcD400 EMC meting
http://hardwareanalysis.com/images/arti ... /11808.jpg
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Nee, dat lijkt me ook niet, klik maar eens op onderstaande link voor een aantal metingen, da's gesneden koek voor jouw als ik 't goed heb.
NuForce Reference 8 en UcD400 EMC meting
http://hardwareanalysis.com/images/arti ... /11808.jpg
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Jawel Sander,
Maar zonder referentie/gecalibreerde antenne zegt het niet veel. Zo'n EMC meting behelst veel meer zoals geleide emissie via het netsnoer naar het net en over de interlinks. Zo'n meting dient ook tot 1 GHz te gaan. Bij een testhuis ben je daar al een dag mee zoet (en paar K euri lichter).
Overigens als er CE op staat kun je bij de fabrikant/importeur de testrapporten opvragen waaruit blijkt dat ie aan de CE normering voldoet. Ze zijn verplicht om die binnen 14 dagen te overhandigen als je er om vraagt.
Afijn, dat ie sowieso stoort zegt al meer dan genoeg. Een apparaat dat aan de CE normering voldoet stoort beslist niet op radio en TV.
Maar zonder referentie/gecalibreerde antenne zegt het niet veel. Zo'n EMC meting behelst veel meer zoals geleide emissie via het netsnoer naar het net en over de interlinks. Zo'n meting dient ook tot 1 GHz te gaan. Bij een testhuis ben je daar al een dag mee zoet (en paar K euri lichter).
Overigens als er CE op staat kun je bij de fabrikant/importeur de testrapporten opvragen waaruit blijkt dat ie aan de CE normering voldoet. Ze zijn verplicht om die binnen 14 dagen te overhandigen als je er om vraagt.
Afijn, dat ie sowieso stoort zegt al meer dan genoeg. Een apparaat dat aan de CE normering voldoet stoort beslist niet op radio en TV.
I'll love it sander,
zo zie je maar weer dat er serieuze oplichters zijn in de bizznizz en dat de "bladen" daaraan meewerken.....
mooi artikel, wel een wat negatieve teneur. Als je het wat neutraler opschrijft wordt het review van het slechte produkt bijna hilarisch
Wowly
PS: misschien wat voor Nuforce om er wat labyrinth-kevers op los te laten?
EDIT!: het woord oplichters is niet op zijn plaats. Dit is té hard gekozen en heel erg persoonlijk. Eenieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij van het review van sander vind. Er had meer iets in de trant mogen staan van "dat je voor veel geld niet altijd krijgt wat je verwacht aan bouwkwaliteit. En dat mijn vertrouwen in deze producent nu marginaal is. Ik heb dit overigens op mijn eigen initiatief gedaan, en niet op verzoek van de Admin's of wie dan ook.
zo zie je maar weer dat er serieuze oplichters zijn in de bizznizz en dat de "bladen" daaraan meewerken.....
mooi artikel, wel een wat negatieve teneur. Als je het wat neutraler opschrijft wordt het review van het slechte produkt bijna hilarisch
Wowly
PS: misschien wat voor Nuforce om er wat labyrinth-kevers op los te laten?
EDIT!: het woord oplichters is niet op zijn plaats. Dit is té hard gekozen en heel erg persoonlijk. Eenieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij van het review van sander vind. Er had meer iets in de trant mogen staan van "dat je voor veel geld niet altijd krijgt wat je verwacht aan bouwkwaliteit. En dat mijn vertrouwen in deze producent nu marginaal is. Ik heb dit overigens op mijn eigen initiatief gedaan, en niet op verzoek van de Admin's of wie dan ook.
Laatst gewijzigd door Wowly op di 07 mar 2006, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Idd Jeroen,
Gewoon sec de bevindingen zonder mening en pas in de conclusie een menig/oordeel. Daar wordt het sterker van. Niet dat het nu niet duidelijk is hoor Sander
Btw. Misschien heb ik het gemist, maar zit er een CE logo op die amps of een FCC nummer? Kan op de achterkant helemaal geen tekst vinden. Bij de netentree hoort op zijn minst de netspanning te staan en het amperage wat ie gebruikt. Kan mijn zo niet voorstellen dat deze in Europa is gekocht of zoiezo via reguliere handelskanalen tot je is gekomen.
Gewoon sec de bevindingen zonder mening en pas in de conclusie een menig/oordeel. Daar wordt het sterker van. Niet dat het nu niet duidelijk is hoor Sander
Btw. Misschien heb ik het gemist, maar zit er een CE logo op die amps of een FCC nummer? Kan op de achterkant helemaal geen tekst vinden. Bij de netentree hoort op zijn minst de netspanning te staan en het amperage wat ie gebruikt. Kan mijn zo niet voorstellen dat deze in Europa is gekocht of zoiezo via reguliere handelskanalen tot je is gekomen.
grappig zo'n verhaaltje,
als je een model hebt gemeten dat al lang ge-updated is, en zelfs uit productie is,
als je belang erbij hebt om andere merken af te zeiken,
als je luisterd naar een set met een aardings-probleem, gek dat het niet klinkt.. (inmiddels kan dit probleem zich niet meer voordoen)
als je dingen niet verifieerd met mensen die met de apparaten werken
zo zijn er nog wel meer dingen te noemen,
zwaar amateuristisch, het zegt gelukkig wel wat over degene die gemeten heeft
als je een model hebt gemeten dat al lang ge-updated is, en zelfs uit productie is,
als je belang erbij hebt om andere merken af te zeiken,
als je luisterd naar een set met een aardings-probleem, gek dat het niet klinkt.. (inmiddels kan dit probleem zich niet meer voordoen)
als je dingen niet verifieerd met mensen die met de apparaten werken
zo zijn er nog wel meer dingen te noemen,
zwaar amateuristisch, het zegt gelukkig wel wat over degene die gemeten heeft
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Tsja, grappig zo'n first-post reactie zonder verdere onderbouwing. Als drie mensen onafhankelijk van elkaar tot hetzelfde oordeel komen hebben ze dan alledrie een aardingsprobleem? Of zijn de gewoon alledrie achterlijk of hartstikke doof?
Je bent welkom om eens te komen luisteren hoor. Kom gezellig langs zou ik zeggen, neem je favoriete CD's mee, of je komt naar de DDIY2006, dan neem ik de versterkers mee, een beter aanbod dan dat kan ik je helaas niet maken.
Als je nu echt nog wat te melden hebt, of een concrete vraag kunt formuleren dan hoor ik graag van je in je tweede post op dit forum.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je bent welkom om eens te komen luisteren hoor. Kom gezellig langs zou ik zeggen, neem je favoriete CD's mee, of je komt naar de DDIY2006, dan neem ik de versterkers mee, een beter aanbod dan dat kan ik je helaas niet maken.
Als je nu echt nog wat te melden hebt, of een concrete vraag kunt formuleren dan hoor ik graag van je in je tweede post op dit forum.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Christiaan,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Inderdaad, ik heb inmiddels direct contact met de CEO van NuForce, en hem voorgesteld twee van hun laatste modellen op te sturen zodat we alle tests en luistersessies ook daarmee kunnen doen, vooralsnog is hij niet erg happig daarop.Ik denk dat Sander het vast nog wel een keer opnieuw wil doen met een nieuwe versie.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Voor een fabrikant die gelooft in z'n eigen product vind ik dat overigens wel vreemd, zo schreef hij bv. in een email het volgende:
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Kortom, dezelfde tests zullen dan gedaan worden met deze nieuwere versie van de versterkers. Daar komt bij dat een Audio Precision meetsysteem niet liegt, anders kon Audio Precision ook wel stoppen met meetsystemen en wafelijzers oid. gaan verkopen als je niet kan vertrouwen op de daarmee verkregen resultaten.I didn't say that you misrepresent the measurement or listening test. What you misrepresented is the paragraph posted on your website "NuForce' Reference 8 amplifier has been advertised as being the power amplifier of the year and has received awards from various magazines." This statement is incorrect. I already sent you a follow up email to correct it.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
