Frees ?
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Was hem even kwijt, maar hier staat ie.
http://www.audiocad.de/u/bauvor/fraeszirkel/d_fz.html
En dan niet de bovenste.
http://www.audiocad.de/u/bauvor/fraeszirkel/d_fz.html
En dan niet de bovenste.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ik vind 't eerlijk gezegd niks, je bent merk gebonden en daarnaast kan dit fijne CNC-gefreesde apparaat niet hele kleine cirkels frezen, je kan namelijk het centerpunt niet onder frees bevestigen. Mijn ontwerp is nog steeds het meest praktisch, en werkt prima uitgevoerd in MDF en een stuk parket/laminaat, de constructie uit aluminium oid. frezen is echt niet nodig behalve als je echt elke vrije middag een tiental drivers staat in te frezen dan kan je eens na gaan denken over een duurzamere constructie.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je hebt helemaal gelijk sander, die van jou voldoet al prima, maar ik en anderen die met dezelfde machine's werk frezen wel vaker cirkels. Daarbij kan ik de mal pas maken aan de frees door gewoon zelf de gaatjes te boren in de mal waarmee je de frees wil vastmaken.
Als je trouwens goed kijkt zie je dat het staafje wat in de gleuf heen en weer kan bewegen een punt heeft die in het hout kan worden gezet zodat je een middelpunt van de cirkel hebt.
Misschien dat we achter de CNC-bestanden kunnen komen, kan iemand ze gewoon in de machine laden die dan automatisch zijn gaan gaat, toch (je ziet, ik heb een hoge pet op van CNC-frezers).
Ik weet zeker dat er nog een heleboel hier op het forum zullen zijn die er graag een zouden willen hebben voor een vriendelijk prijsje!
Wowly
Als je trouwens goed kijkt zie je dat het staafje wat in de gleuf heen en weer kan bewegen een punt heeft die in het hout kan worden gezet zodat je een middelpunt van de cirkel hebt.
Misschien dat we achter de CNC-bestanden kunnen komen, kan iemand ze gewoon in de machine laden die dan automatisch zijn gaan gaat, toch (je ziet, ik heb een hoge pet op van CNC-frezers).
Ik weet zeker dat er nog een heleboel hier op het forum zullen zijn die er graag een zouden willen hebben voor een vriendelijk prijsje!
Wowly
even frontpanel downloaden bij scheaffer:
http://www.schaeffer-ag.de
knutselen en voor zo'n €20 kan je wel wat maken:
http://home.planet.nl/~wagte047/schaeffer.JPG
Ralph
http://www.schaeffer-ag.de
knutselen en voor zo'n €20 kan je wel wat maken:
http://home.planet.nl/~wagte047/schaeffer.JPG
Ralph
-
audiofreak
- Berichten: 91
- Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:38
- Contacteer:
Die van Sander is inderdaad erg makkelijk en ziet er goed uit. Ik heb zelf zo'n ding uit metaal laten maken door mijn broer (dus gratis) en het werkt perfect. Wat ook een idee is als je toch accesoires maakt: een freestafel voor 8 euro. Gewoon uit mdf te maken, je moet alleen wat ruimte hebben om hem op te kunnen bergen wat hij is niet inklapbaar. Ideaal om schuin af te frezen, profielen te maken, kanten recht maken etc.
Kan er er een keer een fotootje van maken. met behulp van een enorme knol van een frees kan ik platen tot 22m afschuinen. Geen gedoe met de cirkelzaag meer, altijd recht.
groeten
Anton
Kan er er een keer een fotootje van maken. met behulp van een enorme knol van een frees kan ik platen tot 22m afschuinen. Geen gedoe met de cirkelzaag meer, altijd recht.
groeten
Anton
De cirkelgeleider zoals Sander die heeft gemaakt heb ik een tijd geleden ook gemaakt. Werkt inderdaad perfect!
Neemt niet weg dat die van ons makkelijk te maken is en makkelijker aan de bovenfrees te bevestigen is.
Dit is niet helemaal waar. Als je de foto in groot formaat bekijkt zie je dat het center wel onder de zool kan worden geschoven. Hij zit aan een soort slede bevestigd die in het aluminium glijdt. Is best een mooie oplossing.SSassen schreef:Ik vind 't eerlijk gezegd niks, je bent merk gebonden en daarnaast kan dit fijne CNC-gefreesde apparaat niet hele kleine cirkels frezen, je kan namelijk het centerpunt niet onder frees bevestigen.
Neemt niet weg dat die van ons makkelijk te maken is en makkelijker aan de bovenfrees te bevestigen is.

