ziezo,
de eerste versie van mijn A4 met 7000 is klaar.
Speelt leuk, wel aardig veel detail.
Ik heb een poging gedaan om:
1. zoveel mogelijk de componenten te behouden die reeds in de A4mk2 zitten.
2. Het weergave karakter zo dicht mogelijk bij de originele A4 te laten aanleunen.
http://www.audiocomponents.nl/speakers/ ... SE-4_2.htm
Voor C1 is dat niet gelukt.
Die is nu naar 15uF en de weerstand ernaast (R1) is weg.
Verder is R2 van 2,7 naar 4,7 ohm.
Tot slot is er nog een LCR seriekring parallel over de tweeter geplaats om hem nog rustiger te maken.
Het resultaat is leuk.
Zondag neem ik ze mee naar de DDIY.
Ik vrees alleen dat ze in die kale ruimtes wat schel gaan klinken.
Het was een overweging om ze af te stellen voor mijn luisterruimte (met 4msec nagalm) of voor de testruimte in Zutphen of een andere kille ruimte. Omdat ze zo mooi in mijn eigen ruimte klonken heb ik daarvoor geopteerd. Nu maar hopen dat het Zondag nog wel gaat meevallen, anders regent het kritieken!
Ik zal tevens ook de meetcurves ter beschikking stellen met de verschillende wijzigingen die zijn gebeurt, allemaal apart gemeten.
Ed.